216 moeite met starten
-
MauriZe
216 moeite met starten
Sinds ik weer terug ben van vakantie, en de auto bij m'n ouders heb achtergelaten om te gebruiken, start hij moeilijk. Ik vermoed de startmotor. Bij het omdraaien van de sleutel hoor je niets. Geen getik, geen aanslaan. Er is stroom want lampen e.d. doen het gewoon, dus ik denk niet dat de accu leeg is. En na een paar keer proberen slaat ie wel weer aan, zonder moeite zoals voorheen. Ook heeft m'n vader hem met slepen aan de praat weten te krijgen. Is mijn startmotor het aan het begeven?
Startmotor kan naar z'n grootje zijn, maar kan ook zijn dat de accu niet meer goed is.
Nu is er een mogelijkheid om een heel verhaal over ionen en ionisatie op te hangen over het feit waardoor een accu soms nog net genoeg levert om de auto te starten
, maar ik zou 'm gewoon even doormeten.
Dan weet je het direct! Ennuh, kapotte startmotor kan nog heel lang meegaan, moet je gewoon een ouwe baco ofzo in de auto leggen. Zo'n ding werkt net als een dynamo met spoelen. Dus, kan soms wel soms niet doen.
En altijd op een heuveltje zetten zodat je 'm kan laten rollen om 'm aan te krijgen... Jaja, 't is meer mensen gelukt om een half jaar met een kapotte startmotor te leven.
Nu is er een mogelijkheid om een heel verhaal over ionen en ionisatie op te hangen over het feit waardoor een accu soms nog net genoeg levert om de auto te starten
Dan weet je het direct! Ennuh, kapotte startmotor kan nog heel lang meegaan, moet je gewoon een ouwe baco ofzo in de auto leggen. Zo'n ding werkt net als een dynamo met spoelen. Dus, kan soms wel soms niet doen.
En altijd op een heuveltje zetten zodat je 'm kan laten rollen om 'm aan te krijgen... Jaja, 't is meer mensen gelukt om een half jaar met een kapotte startmotor te leven.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
MauriZe
Haha bedankt voor de tip! Alleen zijn er zo weinig heuveltjes hier in de buurt... Moet ik iedere keer 400m naar m'n auto/huis lopenRiksel schreef:En altijd op een heuveltje zetten zodat je 'm kan laten rollen om 'm aan te krijgen...
Maar ik zal eens 'n blik op de accu werpen. Heb eigenlijk geen idee of/wanneer deze vervangen is...
-
MauriZe
Heb ik ook last van gehad, sleutel omdraaien en totaal geen reactie. Andere momenten starten zonder problemen.
Eerst dacht ik nog dat de accu het probleem was, garage had 'm getest en hij bleek niet meer erg goed te zijn. Toen vervangen, is het een half jaar goed gegaan en toen begon het weer.
Bleek dat het relais in de startmotor kapot was.
Eerst dacht ik nog dat de accu het probleem was, garage had 'm getest en hij bleek niet meer erg goed te zijn. Toen vervangen, is het een half jaar goed gegaan en toen begon het weer.
Bleek dat het relais in de startmotor kapot was.
MG TF wannahave
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Wat ook wel wil helpen is een goeie startmotor in de kofferbak leggen. Waarschijnlijk schrikt de auto zo van dit feit dat hij spontaan weer goed gaat werken. Zo heb ik een jaar rondgereden in een Volvo 240 en twee jaar in een Rover SD1. 
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

-
MauriZe
