Maar het was de rit waard: een supergaaf karretje. Iets minder was dat de verkoper met het afduwen van de auto van zijn oprit een muurtje had geraakt: linksachter een flinke schaafplek op de bumper. Wel 210 euro van de prijs afgekregen.
Maar ......... zoals ik al eerder meldde: de kop ligt eraf. Alles zit er bij, de gevlakte kop, versterkte koppakking, alle andere benodigde pakkingen, olie, bougies, kopbouten, handleiding Duits en Engels, kortom: alles voor een geslaagde reparatie. Moet wel lukken.
Maar ook: weet iemand van jullie hoe dat zit met de BPM? Ik heb gebeld met een juffrouw van de Douane/BPM. Zij vertelde dat de auto APK-waardig aangeboden dient te worden bij de RDW, oftewel rijdend moet zijn. Da's dan balen want dan is de kopreparatie niet meer in beeld.
Of, weet ik zelf: kun je een taxateur de huidige verkoopwaarde laten bepalen. Ik weet dat Marvon zijn import ZS met blikschade heeft laten taxeren. Dat kostte 100 euro. Ik kom overal op 300 euro. Of het dan de moeite waard is om de BPM met een paar honderd naar beneden te krijgen? Weet iemand een goedkope taxateur in de buurt van Alkmaar?
Afijn, mijn zoon die de kop gaat opbouwen heeft momenteel toch geen tijd, dus staat de ZR te pronken op de oprit. Maar verdikke: rijden gaat nog niet! En mag ook niet
Iemand nog tips of aanwijzingen (of is dat hetzelfde)
Gr. Jack
NB Ik zal asap wat foto's plaatsen