K-series BMW blok??

Jeffrey.

K-series BMW blok??

Bericht door Jeffrey. »

Eigenaar van Digitune beweert dat er in mijn 2003 ZR 160 een BMW blok zit of in elk geval gedeeltelijk door BMW is ontwikkeld, klopt dit?
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Dacht het niet, komt gewoon van powertrain, dacht ik.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Is geen BMVV blok is een puur rover/powertrain blok.
Zijn wel erg veel mensen op het net die maar wat zeggen zonder het een en ander eerst te onderzoeken, geloof dus niet alles wat er gezegd wordt
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

ik kwam er vreemd genoeg van de week achter dat er onder de motorkap een onderdeel zit met daarop bmw :shock: :shock: :shock: , zal eens kijken of ik een foto kan maken..
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Dat geeft wel vertrouwen om je auto daar te laten tunen :?.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

op diverse stekkers staat ook bmw maar dat wil niet zeggen dat het blok bmw is.

op een rover 216mkII staat geen honda op het deksel, het is er wel een.

Op een lotus Elise S1 staat lotus op het deksel, is ook een Roverblok en geen Lotus blok
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Leuk .... eerst hadden we dus allemaal betrouwbare Honda blokken ... en nu ineens BMW :dry:
Heerlijk als mensen weten waar ze over lullen ... zucht :roll:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Zei iemand daar D16A8 ???!!! :lol:
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Jeffrey.

Bericht door Jeffrey. »

Nou dacht eindelijk iemand gevonden te hebben die mn ZR fatsoenlijk kan chippen weet die niet eens wat voor motor er in ligt :?
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

foto:
Afbeelding

eerlijk gezegd is een K-motor een replica van een honda motor, maar dus verder ontwikkeld en geproduceerd door rover zelf
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Arnoud79 schreef: eerlijk gezegd is een K-motor een replica van een honda motor, maar dus verder ontwikkeld en geproduceerd door rover zelf
Tuurlijk, hebben we het over een mensen die lullen over de motoren zonder er iets over te weten en dan doe jij er nog even een schepje bovenop.

Kom maar op, bronnen!!!!, plaatjes, vergelijkingen en vooral op welk honda blok de K-serie dan gebaseerd zou zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

nou sorry dat ik jullie tegen het zere been schop, maar deze info heb ik gevonden op het internet, het kan natuurlijk zo zijn dat ook honda een k-motor heeft, en alleen de benaming overeenkomstig is met het rover motorblok, ik weet het niet...
http://www.k-series.com/
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: k-series is in dit geval een site naam of een merknaam
het heeft niks van doen met de hondamotoren.

deze vind ik overigens wel mooi voor een sedan

Afbeelding

stond ook op de site
Afbeelding
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Arnoud79 schreef:nou sorry dat ik jullie tegen het zere been schop, maar deze info heb ik gevonden op het internet, het kan natuurlijk zo zijn dat ook honda een k-motor heeft, en alleen de benaming overeenkomstig is met het rover motorblok, ik weet het niet...
http://www.k-series.com/
Nou dat is inderdaad het geval, honda heeft dezelfde naam gekozen. Voor overgens een veel nieuwere serie motoren.

Maar waarom in @#%!#&%!#$^-Naam zeg je dat niet in de eerste plaats.

maar nee het wordt:
Arnoud79 schreef:eerlijk gezegd is een K-motor een replica van een honda motor, maar dus verder ontwikkeld en geproduceerd door rover zelf
Je stelt het als een feit zonder onderbouwing of wat dan ook. Nu ben je absoluut het slachtoffer van erg veel mensen die precies dezelfde fout maken waar ik me dus aan stoor. Daarvoor wil ik je mijn excuses aanbieden.
Maar nu blijkt dus dat je dat "feit" baseerde op de naam van de motor, een buitengewoon zwak argument denk ik zo. Komt nog eens bij dat de "rover" k-serie ouder is, maar dat terzijde.

Na dit zoveelste proefballonetje van een opmerking
(zo zie ik het want er wordt geen gebruik gemaakt van achtergrond informatie, en als het dan onjuist blijkt te zijn dan is er vast wel iemand die wel de moeite neemt om wat leeswerk te verrichten en die dan wel met argumenten komt na een dergelijke opmerking)
Had ik zoiets van:"dan maar wel een keer met de botte bijl" Ik heb ook niet altijd zin om te gaan zoeken, bewijs eerst de stelling voordat ik hem ga weerleggen.

En wat blijkt => "ze hebben dezelfde naam" dus het MOET wel familie zijn, waarmee ook direct bewezen is dat BMVV de technologie gebruikt in hij motorfietsen.
Als je nu oorspronkelijk had gezegt iets van:"wisten jullie dat honda ook een K-serie motor heeft, de Rover K-serie is daar vast van afgeleidt" Dan was er niets aan de hand. De informatie wordt gegeven, maar je geeft aan er een onzekerheid aan zit.

Maar ik wil dit verhaal nogmaal afsluiten met een verontschuldiging, het is echt niets persoonlijks. Het heeft te maken met het gemak van mensen in het algemeen waarmee de drog-reden gebruikt worden in een discussie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden# ... endheid.29
Wat dus iets is waar ik een hekel aan heb, omdat het dan opeens het probleem van de beantwoorder.

Mocht iemand wat te zeggen hebben over wat ik doe of niet doe, zeg het dan ook gerust, maar dit wilde ik graag een keertje kwijt hier op het forum.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

oke excusses aanvaard,

nu moet ik vertellen dat de autoverkoper die mij mijn auto(ZS) verkocht heeft aan mij, hetzelfde vertelde, en deze beste man was zeker een autokenner, (gezien het feit dat hij een hoop over mijn vorige auto wist te vertellen wat niet zomaar iedereen kan weten)
soms neem je wat aan, waarvan je denkt dat het waarheid is, zonder dat je het opzoekt, als je alles gaat controleren op waarheid, wat je verteld wordt, zou ik mijn baan op moeten zeggen, gewoonweg omdat ik daar geen tijd meer voor zou hebben :mrgreen: dus dat gaat niet altijd

dus in mijn geval verteld een verkoper mij dat de k-motor van mg/rover/powertrain een copy van een honda motor is, dus ik zoek het een en ander op google op, en ja ik vind iets over een k-motor van honda
mijn telsom is dus 1 + 1 = 2 (zonder daarbij verder te kijken, in de veronderstelling dat wat hij verteld de waarheid is..
zo zie je maar iedereen kan weleens iets verkeerd concluderen....

nou mijn pluspunt is dus dat ik weer iets geleerd heb vandaag :mrgreen: :D :mrgreen: :D :idea:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat zijn de twee volgende drogredenen:

bewijslast verschuiven naar een autoriteit

en

ontduiken van bewijslast

Tuurlijk kun je niet alles controleren, maar zolang je dat niet gedaan hebt zou ik persoonlijk het in iedergeval niet als 100% waar aanvaarden.

Zeker niet een autoverkoper die je een auto probeerd te verkopen, deze heeft namelijk andere motieven.(niet dat alles wat deze man zeg per definitie onwaar is dat is ook een drogreden, maar je kunt er allicht vraagtekens bij zetten)
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Plaats reactie