HEELE RAARE FRATSEN MET M`n 214I
-
picka racing
HEELE RAARE FRATSEN MET M`n 214I
Hoi ik zal me eerst even voor stellen ik ben matthew ben 19 jaar jong en rij al voor de 2e keer ene rover 214i 1tje heb ik ongelukje mee gehad omdat een opa zonodig moest bezwijken achter het stuur (gelukkig nog wel verzekert dus kon nieuwe kopen)
oke nu even m`n Exuses voor m`n iets te grote avatar maar kan hem op dit moment niet veranderen omdat ik een fout melding kreig
oke nu hier het probleem
m`n auto stottert bij de zelfde toerental en bij 5000 toeren rijdt ie pas lekker als ik wil op trekken lijkt het alsof ik teveel benzine kreig omdat hij dood valt dus moet met slippende koppeling weg, hij zuipt als een idioot nog maar 200 km op een tank, m`n kop pakking is heel en compressie is goed dat is gemeten bij een garagie hier om de hoek, ik denk zelf na al wat gezocht te hebben dat m`n lucht massa meter stuk is maar kom er niet uit .1 waar zit dat ding hoe ziet ie eruit ik denk het alleen door verhalen over een kapote meter met de zelfde problemen te hebbe gelezen dus als iemmand mij uit de brand kan helpen heel graag want ik wordt er goed gek van
groeten matthew
oke nu even m`n Exuses voor m`n iets te grote avatar maar kan hem op dit moment niet veranderen omdat ik een fout melding kreig
oke nu hier het probleem
m`n auto stottert bij de zelfde toerental en bij 5000 toeren rijdt ie pas lekker als ik wil op trekken lijkt het alsof ik teveel benzine kreig omdat hij dood valt dus moet met slippende koppeling weg, hij zuipt als een idioot nog maar 200 km op een tank, m`n kop pakking is heel en compressie is goed dat is gemeten bij een garagie hier om de hoek, ik denk zelf na al wat gezocht te hebben dat m`n lucht massa meter stuk is maar kom er niet uit .1 waar zit dat ding hoe ziet ie eruit ik denk het alleen door verhalen over een kapote meter met de zelfde problemen te hebbe gelezen dus als iemmand mij uit de brand kan helpen heel graag want ik wordt er goed gek van
groeten matthew
-
picka racing
oke bedankt voor de snelle reacties, nou heb ik er nog een vraag bij hoe weet ik dan of m`n MAP sensor nog goed is en wat zou anders al dit gedoe kunnen zijn want top snelheid heeft ie nou ook niet bepaald ik leg het nog een keer uit.
1. (af en toe kuur) start op slaat en en gaat weer uit, start 2e keer op doet het goed.
2. stationair loopt hij niet zuiver hij wisselt heel erg kwa toerental.
3. als je op trekt valt ie tot 500 toeren dood en moet vanaf daar weer een betje op gang komen en dat doet hij heel stotterend en hikkend en in houdent tot de 5000 toeren en dan blaast ie eindelijk goed.
4. kreig de auto niet of nauwelijkt over de 120kmpu in z`n 5, in z`n 4 rij ik makkelijk 160kmpu
5. Rij nog maar 200 tot 250 km op een tank benzine (30 Liter)
Kort om het rijdt heel erg beroerd en zou graag uit de brand geholpen worden
groeten matthew
1. (af en toe kuur) start op slaat en en gaat weer uit, start 2e keer op doet het goed.
2. stationair loopt hij niet zuiver hij wisselt heel erg kwa toerental.
3. als je op trekt valt ie tot 500 toeren dood en moet vanaf daar weer een betje op gang komen en dat doet hij heel stotterend en hikkend en in houdent tot de 5000 toeren en dan blaast ie eindelijk goed.
4. kreig de auto niet of nauwelijkt over de 120kmpu in z`n 5, in z`n 4 rij ik makkelijk 160kmpu
5. Rij nog maar 200 tot 250 km op een tank benzine (30 Liter)
Kort om het rijdt heel erg beroerd en zou graag uit de brand geholpen worden
groeten matthew
-
Sn00ky-g
-
picka racing
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Er zit wel degelijk een LMM in een 214si. Hij zit in inlaatkelk nr 4, groene stekker/aansluiting.schoenie schreef:een rover 214 maakt geen gebruik van een lmm maar een map sensor. deze zit of in je ecu verwerkt(van zit er rechts van een zwart slangetje) of er zit een sensor op je spruitstuk)
Persoonlijk zou ik denken dat het of de LMM is of de Lambda-sensor.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
picka racing
118GTR zei
Er zit wel degelijk een LMM in een 214si. Hij zit in inlaatkelk nr 4, groene stekker/aansluiting.
Persoonlijk zou ik denken dat het of de LMM is of de Lambda-sensor
Waar zit dat ding dan eigelijk is het op het injector de rechter inlaatkelk zo`n groen stom dingetje ergens vlak bij de motor? ik weet het echt niet heb je niet een plaatje of iets
en daarbij hoe kan ik testen of hij stuk is
groeten matthew
Er zit wel degelijk een LMM in een 214si. Hij zit in inlaatkelk nr 4, groene stekker/aansluiting.
Persoonlijk zou ik denken dat het of de LMM is of de Lambda-sensor
Waar zit dat ding dan eigelijk is het op het injector de rechter inlaatkelk zo`n groen stom dingetje ergens vlak bij de motor? ik weet het echt niet heb je niet een plaatje of iets
en daarbij hoe kan ik testen of hij stuk is
groeten matthew
Ik heb gekeken op het schema van een 414/416 en ga er vanuit dat die de zelfde motor heeft als een 214/216. Hierin staat geen lmm. Ik dacht juist dat in de kelk van de 4e cilinder de luchttemperatuursensor zit.118GTR schreef: Er zit wel degelijk een LMM in een 214si. Hij zit in inlaatkelk nr 4, groene stekker/aansluiting.
Persoonlijk zou ik denken dat het of de LMM is of de Lambda-sensor.
MG TF wannahave
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
schoenie schreef: Ik heb gekeken op het schema van een 414/416 en ga er vanuit dat die de zelfde motor heeft als een 214/216. Hierin staat geen lmm. Ik dacht juist dat in de kelk van de 4e cilinder de luchttemperatuursensor zit.
de luchttempmeter wordt vaak lmm genoemt, aan de hand van de temperatuur wordt de hoeveelheid zuurstof(moleculen) geschat in een volume lucht. Dit geeft de massa.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
picka racing
Thnx voor het verwijderen van m`n avatar, dit leest een stuk prettiger
sja ik heb een groen stekkertje los getrokken op m`n injector klek de 4e en lijkt m`n auto wel iets beter te lopen (is dit veiligheidsmodus?) ik heb nog z`n groen dingetje liggen en ga die er is in draaien en kijk dan naar het probleem. alvast bedank voor alle hulp
groeten matthew
sja ik heb een groen stekkertje los getrokken op m`n injector klek de 4e en lijkt m`n auto wel iets beter te lopen (is dit veiligheidsmodus?) ik heb nog z`n groen dingetje liggen en ga die er is in draaien en kijk dan naar het probleem. alvast bedank voor alle hulp
groeten matthew



