VVC met Supercharger.. Het kan dus wél!
-
tummeke
VVC met Supercharger.. Het kan dus wél!
Zie:
http://www.turbotechnics.com/docs/cars/TT215.htm
Weet niet of het al eerder gepost is, maar het wordt dus wel degelijk gedaan!
Dus wel andere zuigers en drijfstangen, maar dan komt er ook wel 215pk uit.. Dit is dan wel met een supercharger..
Maar, dit moet dus betekenen dat het met een Turbo ook mogelijk moet zijn.. Maarja, de vraag is denk ik nog altijd, hoe ver kun je gaan? En in hoeverre moet je daarbij je zuigers etc vervangen?
http://www.turbotechnics.com/docs/cars/TT215.htm
Weet niet of het al eerder gepost is, maar het wordt dus wel degelijk gedaan!
Dus wel andere zuigers en drijfstangen, maar dan komt er ook wel 215pk uit.. Dit is dan wel met een supercharger..
Maar, dit moet dus betekenen dat het met een Turbo ook mogelijk moet zijn.. Maarja, de vraag is denk ik nog altijd, hoe ver kun je gaan? En in hoeverre moet je daarbij je zuigers etc vervangen?
-
tummeke
- Gerald-17
- MG-R Core
- Contacteer:
jah je hebt t er voor over of niet.. ik ben ook met een turbokit bezig geweest voor de 114..
alleen diegene die de onderdelen zou verzorgen is ineens van de aardbodem verdwenen
ik vind het zeker wel gaaf dat t toch iemand gelukt is, maar het is mij wel te schandalig om het in een auto te steken, want dan is de conversie meer dan het dubbele waard, van de prijs waarvoor je de auto koopt, maa ik ben iig wel blij dat t mogelijk is, want misschien dat er dan meerdere bedrijven komen op het idee, en dat er dan mischien ooit es een betaalbare variant komt..
alleen diegene die de onderdelen zou verzorgen is ineens van de aardbodem verdwenen
ik vind het zeker wel gaaf dat t toch iemand gelukt is, maar het is mij wel te schandalig om het in een auto te steken, want dan is de conversie meer dan het dubbele waard, van de prijs waarvoor je de auto koopt, maa ik ben iig wel blij dat t mogelijk is, want misschien dat er dan meerdere bedrijven komen op het idee, en dat er dan mischien ooit es een betaalbare variant komt..
Niet erg indrukwekkend moet ik zeggen 215pk met een supercharger, met een VVC die goed opgebouwd is is ook rond de 210 a 215pk zeker te halen.
Dan heb je het ook over nieuwe zuigers, veren, drijfstang, direct to head TB's, sollid nokkenas kit en een DTA (en alles wat ik hier nog ff vergeten ben).
Dan toch echt liever een NASP dan een supercharger voor mij hoor.
Dan heb je het ook over nieuwe zuigers, veren, drijfstang, direct to head TB's, sollid nokkenas kit en een DTA (en alles wat ik hier nog ff vergeten ben).
Dan toch echt liever een NASP dan een supercharger voor mij hoor.
-
challenge
- MG-R Freak
- Contacteer:
dat ligt een beetje aan je doel einde denk.
een superecharger op een V6 heeft natuurlijk een enorme vermogen onderin.
dus 40 km/u rijden in zn 5e gear is dan geen probleem.
en dan nog weg knallen als je het gas pedaal indrukt.
dus lekker toeren is met een supercharger goed te doen.
en er moet bij een auto wel genoeg ruimte zijn voor een turbo.
voor een 4 cylinder gaat dat nog wel maar voor een dwars geplaatste V6 word het een ander verhaal.
een superecharger op een V6 heeft natuurlijk een enorme vermogen onderin.
dus 40 km/u rijden in zn 5e gear is dan geen probleem.
en dan nog weg knallen als je het gas pedaal indrukt.
dus lekker toeren is met een supercharger goed te doen.
en er moet bij een auto wel genoeg ruimte zijn voor een turbo.
voor een 4 cylinder gaat dat nog wel maar voor een dwars geplaatste V6 word het een ander verhaal.
-
tummeke
Idd.. De vermogensopbouw is natuurlijk wel compleet anders met supercharger dan met Piper cams ed...
Doe mij maar liever een supercharger dan het zenuwachtige gedrag van een geblankte VVC... Veel bruikbaarder op de weg imo.. En het koppel onderin is dan toch vooral waar het om gaat wanneer je hem dagelijks gebruikt.
Doe mij maar liever een supercharger dan het zenuwachtige gedrag van een geblankte VVC... Veel bruikbaarder op de weg imo.. En het koppel onderin is dan toch vooral waar het om gaat wanneer je hem dagelijks gebruikt.