trillend stuur bij remmen

75 en 75 Tourer
falco
MG-R Addict

trillend stuur bij remmen

Bericht door falco »

ik heb weer een dingetje aan mijn geliefde 75, ik heb last van een trillend stuur bij het matig hard remmen, dit heb ik ongeveer 3000 km eerder ook al gehad en toen is door de garage schijven en blokken vervangen en had ik geen last meer tot nu en is het net zo erg, de garage had al iets dikkere remschijven gebruikt, wie weet waar ik nu moet gaan zoeken?
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

euhm,.....
meestal komt dat trillen doordat je schijven krom zijn ( te heet geworden )
Heb je extreem hard gereden of andere gekke dingen meegemaakt ?

wat ik me afvraag is of je garage wel de juiste schijven heeft gebruikt.
Normaal gesproken kun je volgens mij niet zomaar dikkere schijven monteren zonder dat je de klauwen vervangt / aanpast.
Als je je auto op de krik zet en een slinger aan het wiel geeft loopt hij dan wel mooi vrij ?
Wat namelijk ook nog zou kunnen is dat je remzuiger blijft hangen waardoor je schijven warm lopen.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

mijn wielen draaien wel mooi rond, ik rijd ook niet hard , ik rijd voor 90% binnen de bebouwdekom , en volgens de garage zijn de remschijven die er nu onder zitten orgineel voor de auto, de vorige schijven waren van een goedkoop kwikfit merk
Pim
MG-R Addict

Bericht door Pim »

Hi,

Abslote voorwaarde is natuurlijk dat bij de montage van nieuwe schijven de naaf absoluut roestvrij is en dus vlak is, anders heb je binnen de korste keren weer problemen.

Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

dit is volgens de garage ook gedaan omdat er veel vuil/roest zat toen ze de oude er af haalde , zou het de aandrijf assen kunnen zijn? bij het remmen trekt hij niet naar rechts of links.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Nee, aandrijfassen gaan trillen bij een bepaalde snelheid niet bij remmen.
Ik weet niet hoe erg hij trilt maar net wat Pim zegt loshalen schoonmaken en opnieuw monteren.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Ik denk dat het aan de schijven ligt. Die kun je laten opmeten of er te veel slinger in zit.
Goede schijven kun je kopen bij http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... 11&taal=nl

Dat wat jij beschrijft heb ik ook twee keer gehad met nieuwe schijven. Toen contact op genomen met autoparts en daar de schijven gekocht. Niet de duursten was niet nodig zeiden ze als je normaal rijdt.

Eric.
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Nou ik heb slechte ervaringen met de schijfen van Brezan en dan wel de Delphi schijven. Overigens het hele Delphi assortiment is niet aan mij besteed slechte ervaringen mee.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Ook centuri verkoopt verschillende merken. Ik ben altijd wel te spreken over febi. Sommige webshops zijn extreem goedkoop, maar goedkoop blijft toch vaak duurkoop.
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

achter heb ik ze van ABS < all break systems > en geen last maar wil die van febi wel is proberen, waar kan ik deze kopen?
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Ik ben zeer te spreken over de schijven maar zeker ook de remblokken van autopartsonline.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ik heb ze van pagid uit Engeland (eurocarparts) dit waren de recomended schijven volgens hun.
De goedkoopste die ze hadden waren kosten 30 pnd per paar en die ik heb waren geloof ik 45 pnd per paar je zit alleen met verzendkosten.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
zwelgje
MG-R Addict

Bericht door zwelgje »

Wanneer is de remvloeistof voor het laatst vervangen? Als er te veel water in zit kan dit trillen in het stuur ook gebeuren tijdens het remmen.

Of de schijven krom zijn of niet lopen zoals het hoort kan door de slingering te meten. Beide zaken zonder iets te demonteren.

Heb zelf een volledige mintex set liggen om rondom alles te vervangen. Goed genoeg voor een diesel 75. Gaat er voor de volgende keuring op. Heb er nog geen ervaring mee op de 75, wel al eerder mintex gebruikt en tevreden ervan.

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

ga volgende week remvloeistof vervangen en andere schijven/blokken plaatsen, kijken of het dan over gaat
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

helaas nog geen tijd < lees geld > gehad om mijn remmen te vervangen maar voordat ik nieuwe bestel bij van noord zou ik wel is willen weten hoe het kan dat ik bij koude remmen bijna geen last heb en na een paar keer remmen wel last heb van ernstige trillingen, kan het aan de rem olie liggen dat er misschien water in zit??
roland
MG-R Core

Bericht door roland »

Denk kromme schijven en als deze warm worden zetten ze uit en dat versterkt de slinger die er in zit.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Plaats reactie