Pagina 1 van 2

Oplopen Temperatuur

Geplaatst: wo apr 27, 2011 7:44 pm
door MH1970
Hallo allemaal,

Sinds enige tijd rijden wij een rover 1.8 uit 2000.
Een zeer fijne auto waar je relaxed mee kunt rijden.

Maar nu komt het.
Van de week liep ineens de temperatuur razendsnel op,meteen de auto aan de kant gezet want dat kon gelukkig.
Auto af laten koelen en gelijk naar koelvloeistof gekeken,daar kon in ieder geval wel wat bij maar niet echt overdreven veel.
Thuis de autoneergezet en niet meer mee gereden.

hij walmt niet en zweet ook niet op het blok.

Wat kan dit zijn en wie heeft er een uitgebreid schema van de motor voor ons inclusief sensoren?

Laat het maar weten.

Geplaatst: wo apr 27, 2011 9:32 pm
door roland
zijn er meer hier met dat probleem
termostaat eens kijken????

Geplaatst: wo apr 27, 2011 10:21 pm
door MH1970
Waar zit deze precies?
Heb je daar een schema van voor mij met enige uitleg.
Dan zullen we deze eerst eens vervangen.

We zijn wel technisch aangelegt dus moeilijk moet dat niet zijn.
Maar wel heel graag je reactie.

Alvast bedankt
:lol:

Geplaatst: wo apr 27, 2011 10:41 pm
door roland
van de 75 weet ik niets maar er is vast wel iemand die het weet

Geplaatst: wo apr 27, 2011 10:58 pm
door tomcat.t16
Onder het inlaatspruitstuk neem ik aan...

Geplaatst: do apr 28, 2011 1:45 pm
door hugos
thermostaathuis bevindt zich in de V onder het spruitstuk.
Ben hier ook mee bezig. Heb nieuw besteld. Zie ook onderwerp Hoge temperatuur + water naar buiten
Hoop niet dat ik er lang op moet wachten,
Groet,
Hugos

Geplaatst: ma mei 02, 2011 7:47 pm
door MH1970
Euvel gevonden.
Nieuwe temperatuur sensor en de radiateur is kapot.
De bovenkant wordt warm en onderin blijft hij koud.
Dus nieuwe radiatuer bestellen en monteren. :cry:

Geplaatst: ma mei 02, 2011 7:53 pm
door tomcat.t16
MH1970 schreef::cry:
Vergelijk 1 :cry: met jouw euvel, dan is een kapotte koppakking :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Dus 1 :cry: = :)

Geplaatst: wo mei 04, 2011 10:48 pm
door MH1970
Vandaag toch maar even van Noort gebeld en middels de telefoon heel goed advies gekregen en nogmaals check up gedaan voor de koppakking.
Die is het dus niet.
Naar alle waarschijnlijkheid toch ook nog thermostaat en niet radiateur zoals ik eerder melde.
Dat wordt zaterdag knutselen.

Enige andere ideeen zijn natuurlijk van harte welkom.

Houd jullie op de hoogte. 8)

Geplaatst: do mei 05, 2011 10:02 am
door PrometheusNL
Dit is een 1.8 blok dus deze heeft geen V.

Waar de thermostaat wel zit heb ik zo 1 2 3 niet bij de hand. Als je wilt kan ik even in de Haynes manual kijken voor je.

Ik heb ook wel een keer gehad dat mijn temparatuur Gigantish opliep en in een keer naar max ging. Maar bij mij was het een lucht bel en daarna deed de auto het gewoon weer normaal.

Je kan gerust rijden in de auto maar dan had ik de IPK functie temparatuur gebruikt zodat je beter in de gaten kan houden hoe warm hij is aan de hand van de Graden Celcius in plaats van een meter die een range als normale temparatuur aangeeft.

Geplaatst: do mei 05, 2011 10:52 am
door MH1970
De thermostaat zit bij de waterpomp.
Dat hebben ze me bij van Noort verteld.
Maar als je het nog effe wil checken voor ma dan graag.

Alvast bedankt weer. :lol:

Geplaatst: do mei 05, 2011 11:58 am
door PrometheusNL
Bij je luchtfilter als die eruit is. The thermostat is located on the rear right-hand side of the cylinder block.

En daar heb je mazzel mee omdat bij de V6 hij in de V zit en dat is een Biggen werk om hem eruit te krijgen.

Geplaatst: ma mei 09, 2011 1:19 pm
door MH1970
Thermostaat zit niet bij de luchtfilter ,maar dus inderdaad onder de V.
De beschermkap moest eraf want anders kom je er niet bij van onder af.

Bij demontage bleek het thermostaathuis ook gescheurd,dus lucht bij de koelvloeistof.

Bij van Noort een andere gehaald zojuist.
Prima zaak en leuke mensen die graag met je meedenken.

Heb zelfs een tip gegeven waar je een complete sleutelbehuizing kan bestellen voor de 75,voor weinig geld.

Als jullie die willen weten wil ik deze links eventueel wel hier plaatsen.

Straks dan maar verder om de Rover weer klaar te krijgen.

Geplaatst: ma mei 09, 2011 1:23 pm
door PrometheusNL
Waar zit de V op een 1.8 ? is toch een Inline 4 cylinder?

Geplaatst: ma mei 09, 2011 5:53 pm
door MH1970
Ik bedoel eigenlijk dus onder inlaatspruitstuk.
Foutje van mijn kant.
Kan gebeuren.

Geplaatst: ma mei 09, 2011 6:41 pm
door tomcat.t16
peter.evers schreef:Onder het inlaatspruitstuk neem ik aan...
Dat zei ik... een klote plek.