Accu wordt niet meer opgeladen
Accu wordt niet meer opgeladen
Hoi,
Nadat ik deze morgen mijn wagen een beetje afgespoten had met de hogedruk reiniger, 'ook door de gril gespoten) kreeg ik bij het wegrijden opeens de melding dat de accu niet meer geladen werd. Ook ging het lampje van de accuu branden.
Kan de dynamo opeens kapot gegaan zijn of kan het ook aan vocht liggen?
Hoe krijg ik de dynamo eruit zonder de halve wagen te moeten demonteren?
Groetjes Dirk
Nadat ik deze morgen mijn wagen een beetje afgespoten had met de hogedruk reiniger, 'ook door de gril gespoten) kreeg ik bij het wegrijden opeens de melding dat de accu niet meer geladen werd. Ook ging het lampje van de accuu branden.
Kan de dynamo opeens kapot gegaan zijn of kan het ook aan vocht liggen?
Hoe krijg ik de dynamo eruit zonder de halve wagen te moeten demonteren?
Groetjes Dirk
Hebben we al gedaan.JD schreef:denk dat je ff een multimeter op je accu moet zetten.
zonder draaiende motor zou hij ongeveer 12v moeten geven.
met draaiende motor zal dat zo rond de 14v moeten zijn.
Accu was volledig kapot, amper 9v. Daarna een nieuwe erin gezet. Maar laden doet de dynamo nog steeds niet.
Ik heb daar straks eens de stekker van de dynamo los getrokken. Deze was heel nat van binnen. Heb de auto binnen gezet en de stekker los laten hangen om te drogen. Zal morgen verder kijken wat er gebeurd.
Anders moet ik mij een nieuwe laten komen uit UK.
Dirk
Nee nee, die was ook ver weg.JD schreef:dan zou het ook kunnen zijn dat je oude accu nog goed was ma dat hij alleen niet bijgeladen werd.
Ik kreeg de wagen vorige week toen het zo streng gevroren had nog maar net aan.
Trouwens dan zou de dynamo nu wel moeten laden en dat doet die net zo goed niet.
Dirk
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
WTF aircopomp los?
Het is een beetje een krap daar, maar de dynamo zou er bij mij gewoon bovenlangs uit gaan. Sterker nog als ik de aircopomp uit zou willen hebben, dan gaat die dynamo er eerst uit omdat die bovenste bouten van de dynamo 100x moeilijker zijn dan die van de dynamo.
Het is een beetje een krap daar, maar de dynamo zou er bij mij gewoon bovenlangs uit gaan. Sterker nog als ik de aircopomp uit zou willen hebben, dan gaat die dynamo er eerst uit omdat die bovenste bouten van de dynamo 100x moeilijker zijn dan die van de dynamo.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik heb idd een diesel ja.bam schreef:Dirk,
Volgens mij had jij een diesel, als dat zo is dan moet volgens mij het rechter wiel eraf en moet je het binnenscherm demonteren.
Volgens de boeken moet de radiateur eruit maar via het rechter scherm schijn je hem eruit te krijgen.
Ik heb ondertussen al op het Engelse forum gezien dat de radiator eruit moet



Zal dus een hoop werk werk worden



Dirk
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
@ 118 gtr: Knap als je de airco pomp van boven eraf haalt. Dan moet eerst de stuurbekrachtiging en de dynamo eraf en daarna zie je dat de 3 bouten van de aircopomp er vanaf de onderzijde ingedraaid zijn.. Ik heb ook wel eens een dynamo vanaf de bovenkant gedaan maar vanaf de onderkant gaat sneller airco pomp is zo los dan even dat steuntje erweg halen en je kan echt prima bij de dynamo. Dit alles is (mits je een brug hebt) ongeveer een uurtje werk.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dat staat er dus gewoon nietarjen schreef:@ 118 gtr: Knap als je de airco pomp van boven eraf haalt.

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Misschien begrijp ik het verkeerd.. Begrijp deze zin namelijk niet helemaal:
Sterker nog als ik de aircopomp uit zou willen hebben, dan gaat die dynamo er eerst uit omdat die bovenste bouten van de dynamo 100x moeilijker zijn dan die van de dynamo.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel niet dat de pomp geheel gedemonteerd moet worden. Alleen de drie bevestigingsbouten los pompje een paar centimiter aan de kant zodat je gemakkelijk bij de dynamo kunt. De reden dat het via de bovenkant langzamer gaat is omdat dan de motorsteun los moet. Het is namelijk niet mogelijk de bouten van de stuurbekrachtigingspomp te verwijderen als de motor nog in de steun hangt.
Maar iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe die de dynamo wil vervangen. Ik probeer alleen een goed advies te geven.
Sterker nog als ik de aircopomp uit zou willen hebben, dan gaat die dynamo er eerst uit omdat die bovenste bouten van de dynamo 100x moeilijker zijn dan die van de dynamo.
Voor de duidelijkheid, ik bedoel niet dat de pomp geheel gedemonteerd moet worden. Alleen de drie bevestigingsbouten los pompje een paar centimiter aan de kant zodat je gemakkelijk bij de dynamo kunt. De reden dat het via de bovenkant langzamer gaat is omdat dan de motorsteun los moet. Het is namelijk niet mogelijk de bouten van de stuurbekrachtigingspomp te verwijderen als de motor nog in de steun hangt.
Maar iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe die de dynamo wil vervangen. Ik probeer alleen een goed advies te geven.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Er staat heel simpelweg NIETS over welke richitng de aircopomp eruit moet, alleen dat ik de dynamo eruit zou halen om bij de bovenste boutjes van de aircopomp te kunnen komen.
Niets meer niets minder.
Denk trouwens dat het wel van belang is om te melden dat dit voor de 1.8(T) geldt.
Aangezien de Topic-starter niet vertelde heeft wat voor motor hij heeft, ben ik er blind vanuit gegaan dat het van toepassing was.
Niets meer niets minder.
Denk trouwens dat het wel van belang is om te melden dat dit voor de 1.8(T) geldt.
Aangezien de Topic-starter niet vertelde heeft wat voor motor hij heeft, ben ik er blind vanuit gegaan dat het van toepassing was.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Aha, ik dacht al dat lukt nooit de airco pomp loshalen via de bovenkant.
Het gaat hier om een diesel. Stond eerst niet vermeld inderdaad. Ik ging daar al vanuit omdat bij de diesels de dynamo's regelmatig stuk gaan en bij de andere motoren niet zo vaak. Bij een 1800 motor is het inderdaad veel makkelijker via de bovenkant.
Het gaat hier om een diesel. Stond eerst niet vermeld inderdaad. Ik ging daar al vanuit omdat bij de diesels de dynamo's regelmatig stuk gaan en bij de andere motoren niet zo vaak. Bij een 1800 motor is het inderdaad veel makkelijker via de bovenkant.
75 CDTi118GTR schreef:Er staat heel simpelweg NIETS over welke richitng de aircopomp eruit moet, alleen dat ik de dynamo eruit zou halen om bij de bovenste boutjes van de aircopomp te kunnen komen.
Niets meer niets minder.
Denk trouwens dat het wel van belang is om te melden dat dit voor de 1.8(T) geldt.
Aangezien de Topic-starter niet vertelde heeft wat voor motor hij heeft, ben ik er blind vanuit gegaan dat het van toepassing was.
