Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo feb 09, 2011 12:24 am
door Pim
Hi,
Als de slave lek is deze zit tussen de versnellingsbak en motor en die kun je zo niet zien.
Als je de kunststof plaat onder de motor verwijdert kun je volgens mij een zgn. "lekgaatje" aan de onderzijde zien op de rand van versnellingsbak en motor. Als het daar vochtig is, moet dat van de slave zijn.
Groet, Pim
Geplaatst: vr feb 11, 2011 4:36 pm
door Cipi
Wegens het slechte weer niet kunnen kijken.
Wel terug naar de garage geweest omdat de druk weer zo goed als weg was.
Nu heeft de garagist zelf er naar gekeken.
Er zat dus te weinig olie in het potje. (vorige week hebben de "werkmannen" het systeem ontlucht en die gingen ervan uit dat het reservoir van de rem olie ook voor de koppeling was). Dus olie bijgevuld en opnieuw ontlucht.
Koppeling gaat dus weer redelijk zacht.
Kijken hoe lang het deze keer duurt.
Volgens de garagist zou er idd weer een pomp kapot kunnen zijn. Hij vond dat mijn koppeling zeer hard gaat. Hierdoor komt er te veel druk op de pompjes en druk je olie erdoor.
Het probleem zou liggen aan de druk groep.
Echter is deze 1.5 jaar geleden ook vervangen, door een Borg & Becks, en dat zou geen slechte merk zijn.
Echter kon hij mij ook niet vertellen waarom de druk groep weer zo hard zou gaan.
Gr, Dirk
Geplaatst: wo apr 06, 2011 11:20 pm
door Cipi
Hoi,
Ben ik weer.
Vanmorgen de wagen weg gebracht, deze avond weer opgehaald.
Heerlijk zo'n soepele koppeling.
Probleem..........de pomp in de versnellingsbak lag uiteen.
Gewoon los in 2 stukken

.
Als iemand interesse heeft in een goede koppeling/druk groep van Borg en Beck met amper 40.000km???????????
Groeten, Dirk
Geplaatst: do apr 07, 2011 9:58 am
door bam
Sommige mensen hebben echt pech
Maar welk partnummer slave cilinder is er nu in gegaan?
Geplaatst: do apr 07, 2011 9:09 pm
door Cipi
bam schreef:Sommige mensen hebben echt pech
Maar welk partnummer slave cilinder is er nu in gegaan?
Ik heb een set van Sachs gekocht, incl slave. Partnr 3182600117.
Groeten, Dirk