daarstraks was een vriend hier met Rover 75.
Toen ik de beschermkap van de motor afdraaide (3 boutjes van om naar de LMM te gaan kijken kwam er bij draaiende motor olie uit een van de openingen waar normaal dus het boutje zit. Het gaat om het meest linkse boutje.
Wat kan hier fout zijn????
Vriendelijk dank!
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Bij de meeste rover 75 cdt is dit zo.
Van fabriek af heb je twee boutjes van dezelfde lengte en een iets korter.
Bij een van de eerste beurten worden de boutjes verwisseld een open is het gat.
Geen probleem als je zonder het afdek deksel de motor wil laten draaien even en boutje er in en klaar is kees.
Natuurlijk niet een te lang boutje want dan heb je kans dat je schade krijgt aan de nokkenas.
Bij mijn beide 75's diesels was dit zo, om dit boutje zit ook een rubbertje terwijl dit bij de andere niet zo is. Ik verwacht dus dat dit van fabrief zo is.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)