Een koude start gaat tamelijk goed met mijn -intussen- toch wel oud wordende accu, maar als de motor nog warm is en ik wil weer starten, gaat -ie echt een aantal malen rond voordat -ie pakt. Dit is sinds enkele maanden zo.
In welke richting moet ik het zoeken: compressie, startmotor, of de raildruk eerst maar eens laten uitlezen?
Mijn R75 CDT is onlangs de 300.000 gepasseerd. Niet meer zo piep, dus.
Ideeen?
tnx.
warme start duurt langer.
warme start duurt langer.
Rover SeventyFive 1.8
Heb ik met mijn wagen ook, in mijn geval zeer waarschijnlijk de nokkenassensor. Hoewel ik er geen foutcode van heb. Overigens helemaal geen foutcodes, dus wat lastig zoeken..
Misschien is het verstandig om je wagen uit de laten lezen. Wellicht komt er een foutcode naar voren, dan is het wat makkelijker zoeken.
Misschien is het verstandig om je wagen uit de laten lezen. Wellicht komt er een foutcode naar voren, dan is het wat makkelijker zoeken.

mvg, John
Re:
Tinus84 schreef:Zou inderdaad iets met de nokkenassensor te maken kunnen hebben.
Mijn vorige auto had dat probleem ook, had een kettingdistributie na naar verloop van jaren een beetje van de tijd af is gaan staan waardoor het brandstofsysteem niet meer op druk bleef en bij een warme start waar dus de opvoerpomp in de tank niet ingeschakeld word alles vanuit de tank moet aanzuigen. Vandaar het lange starten met warme motor.
Dus als nokkenas sensor niet goed werkt krijg je dus het zelfde effect.
Inderdaad heren, het was de nokkenas sensor.
Rover SeventyFive 1.8