Als ik dit zo lees krijgt je motor een compleet verkeerde mengverhouding of iets in die richting aangezien je geen trekkracht hebt en er ook het één en ander "ruikt"....
'k Kan je niet verder helpen dan met vermoedens, maar denk dat een co2- en lambdameting best eens meer licht op de oorzaak kan werpen.
Hoe zit het met het koelvloeistof- en olieniveau? CO2 gassen kan gemeten worden in je koelvloeistof.
Frappant dat garagebedrijven afgaan op "vermoedens" --> die weten dan niet waarmee ze bezig zijn en proberen via uitwisselen van onderdelen het probleem op te lossen. Vervolgens de klant alsnog laten zitten met (nog grotere) problemen en hoge rekening.
STERKTE!!!
veel problemen..
Re: veel problemen..
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
-
- MG-R Addict
- Berichten: 344
- Lid geworden op: zo jan 15, 2012 2:43 pm
- Woonplaats: lekie nee tneb ej
Re: veel problemen..
Phoehee daar ben je klaar mee! als ik jou was zou ik toch maar naar een goed garage uitkijken die een originele Rover uitlees computer heeft, misschien komt die zeker meer te weten, wat je ook altijd kan doen is heel onschuldig een stukje rijden met je auto en een paar straten verder de anwb bellen, die gasten hebben vaak gelijk door wat er echt kapot is aan je auto.
Suc7 en hou ons op de hoogte.
Groetjes,
Falco
PS al naar vacuüm slangen gekeken? en Diagnose Service Noord even bellen wil zeker helpen.
Suc7 en hou ons op de hoogte.
Groetjes,
Falco
PS al naar vacuüm slangen gekeken? en Diagnose Service Noord even bellen wil zeker helpen.
Re: veel problemen..
Als ik jou was ging ik naar een garage die verstand heeft van dit soort auto,s en dat zijn er niet veel.
Hier onder aan staat Diagnose centrum Noord het is voor jou wel een eindje rijden maar dan krijg je de auto wel weer helemaal up to date.
En de kosten vallen daar echt reuze mee maar het kost natuurlijk altijd geld.
Dat zijn jongens met verstand van dit soort auto's komen van een ex Rover dealer bedrijf.
Eric.
Hier onder aan staat Diagnose centrum Noord het is voor jou wel een eindje rijden maar dan krijg je de auto wel weer helemaal up to date.
En de kosten vallen daar echt reuze mee maar het kost natuurlijk altijd geld.
Dat zijn jongens met verstand van dit soort auto's komen van een ex Rover dealer bedrijf.
Eric.
-
- MG-R Regular
- Berichten: 55
- Lid geworden op: vr okt 10, 2014 9:11 pm
- Woonplaats: Roosendaal
Re: veel problemen..
Hoi Kristian,
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je 75 in heel verkeerde handen terecht gekomen is.. KV6 motoren zijn over het algemeen zeer betrouwbaar, en dat geldt ook voor het motor management. Echter, om 'm goed te krijgen moet echt alles kloppen (zoals bij elke moderne automotor eigenlijk), en ook met alleen het uitlezen van foutcodes kom je er niet. Het lijkt mij op z'n minst verstandig om de timing te controleren, een compressietest te doen en alle sensors na te lopen op correcte werking. Als je niet de kennis en mogelijkheden hebt om dat zelf te doen, zit er niets anders op dan dit over te laten aan een bedrijf met kennis van zaken, ookal zit die dan wat verder weg. Diagnose centrum Noord staat goed bekend, een telefoontje is zo gedaan.
Let wel, ik zeg niet dat het niet zelf te doen is! Heb net zelf een complete conversie gedaan van ZS 1.8 4cyl naar 2.5 KV6, dus alles kan. Echter, met gokken kom je nergens.
Succes!
Marc.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je 75 in heel verkeerde handen terecht gekomen is.. KV6 motoren zijn over het algemeen zeer betrouwbaar, en dat geldt ook voor het motor management. Echter, om 'm goed te krijgen moet echt alles kloppen (zoals bij elke moderne automotor eigenlijk), en ook met alleen het uitlezen van foutcodes kom je er niet. Het lijkt mij op z'n minst verstandig om de timing te controleren, een compressietest te doen en alle sensors na te lopen op correcte werking. Als je niet de kennis en mogelijkheden hebt om dat zelf te doen, zit er niets anders op dan dit over te laten aan een bedrijf met kennis van zaken, ookal zit die dan wat verder weg. Diagnose centrum Noord staat goed bekend, een telefoontje is zo gedaan.
Let wel, ik zeg niet dat het niet zelf te doen is! Heb net zelf een complete conversie gedaan van ZS 1.8 4cyl naar 2.5 KV6, dus alles kan. Echter, met gokken kom je nergens.
Succes!
Marc.
-
- MG-R Addict
- Berichten: 344
- Lid geworden op: zo jan 15, 2012 2:43 pm
- Woonplaats: lekie nee tneb ej
Re: veel problemen..
ben je al verder gekomen met je rover 75?
gr.
Falco
gr.
Falco
Re: veel problemen..
Doodzonde dat door een foutieve reparatie je nu te dupe geworden bent.
Je zou nu eigenlijk moeten kunnen genieten van zo'n prachtauto.
Vind het wel stoer dat je er in ieder geval niet voor kiest hem weg te doen voor welke reden dan ook en hem houdt totdat je een oplossing hebt.
Succes en sterkte!!
Je zou nu eigenlijk moeten kunnen genieten van zo'n prachtauto.
Vind het wel stoer dat je er in ieder geval niet voor kiest hem weg te doen voor welke reden dan ook en hem houdt totdat je een oplossing hebt.
Succes en sterkte!!
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Re: veel problemen..
Vervelend om zulke problemen te hebben met de auto.
Eventueel vervoer naar ons is volgens mij ongeveer 100 euro.
Maar ook ik kan je niet garanderen wat de diagnose en reparatiekosten zullen zijn.
Wel is er misschien een bedrag terug te ontvangen als er aantoonbaar iets mis is gegaan bij het vervangen van de koppakking.
Eventueel vervoer naar ons is volgens mij ongeveer 100 euro.
Maar ook ik kan je niet garanderen wat de diagnose en reparatiekosten zullen zijn.
Wel is er misschien een bedrag terug te ontvangen als er aantoonbaar iets mis is gegaan bij het vervangen van de koppakking.