Rover 75 Afstands bediening
Rover 75 Afstands bediening
Hallo iedereen.
Ik heb een vraag met betrekking op afstands bediening van mijn Rover 75, en de code die gepaard gaat met mijn auto. Afgelopen jaar heb ik deze auto gekocht met maar 1 sleutel. De auto start met de sleutel maar de zender werkt niet, deze is onherstelbaar kapot want bij nadere inspectie bleek dat het printbordje kapot gesoldeerd was...
Ik heb eens rond gelezen en ben er al bewust van geworden dat de enige mogelijkheid om een nieuwe en werkende sleutel aan te schaffen mij een paar honderden euro's zal gaan kosten vanwege deze code die gepaard gaat met de transponder en immobiliser etc.
Maar ik heb ook ergens gelezen dat alle Rover 75 oorspronkelijk met een papiertje bij de boekjes wordt geleverd met daarop de code voor het handeltje. Terwijl ik vanmorgen in de boekjes zat te lezen dwarrelde er inneens een papiertje uit met informatie over de receiver en remote control en imobiliser systems.
Ik zie hier code's beginnend met 'EN' voor radio spectrum, EMC en Safety. Weet iemand hoe zo'n code eruit ziet en of dit voor mijn sleutel code is?
Groetjes,
Kristian.
Ik heb een vraag met betrekking op afstands bediening van mijn Rover 75, en de code die gepaard gaat met mijn auto. Afgelopen jaar heb ik deze auto gekocht met maar 1 sleutel. De auto start met de sleutel maar de zender werkt niet, deze is onherstelbaar kapot want bij nadere inspectie bleek dat het printbordje kapot gesoldeerd was...
Ik heb eens rond gelezen en ben er al bewust van geworden dat de enige mogelijkheid om een nieuwe en werkende sleutel aan te schaffen mij een paar honderden euro's zal gaan kosten vanwege deze code die gepaard gaat met de transponder en immobiliser etc.
Maar ik heb ook ergens gelezen dat alle Rover 75 oorspronkelijk met een papiertje bij de boekjes wordt geleverd met daarop de code voor het handeltje. Terwijl ik vanmorgen in de boekjes zat te lezen dwarrelde er inneens een papiertje uit met informatie over de receiver en remote control en imobiliser systems.
Ik zie hier code's beginnend met 'EN' voor radio spectrum, EMC en Safety. Weet iemand hoe zo'n code eruit ziet en of dit voor mijn sleutel code is?
Groetjes,
Kristian.
Wat betreft de sleutel als die stuk is heb je niets aan die code.
Je zal een sleutel moeten aanschaffen met een bij de sleuteltransponder horende code.
De prijs, ja voor mijn ZR kosten ze nieuw 140 euro pst nieuw als ze te krijgen zijn en dan nog de kosten voor het aanmelden op de auto.
2e hands is niet echt een optie want dan heb je geen code waarmee hij aangemeld moet worden op de auto. Of je moet 2 sleutels en een ontvanger kopen uit een schade/demontage auto.
Je zal een sleutel moeten aanschaffen met een bij de sleuteltransponder horende code.
De prijs, ja voor mijn ZR kosten ze nieuw 140 euro pst nieuw als ze te krijgen zijn en dan nog de kosten voor het aanmelden op de auto.
2e hands is niet echt een optie want dan heb je geen code waarmee hij aangemeld moet worden op de auto. Of je moet 2 sleutels en een ontvanger kopen uit een schade/demontage auto.
You are aware keys off e bay are useless as you need the barcode to program the remote to the car and the transponder is a use once only. Before you buy, have a chat to one of the T4 guys that do keys, they will put you on the right direction. Old keys go for less than £10 on the bay. Barcodes can be calculated and new transponder chips are available for a couple £'s, but you will need to find somebody with a T4 and an immoblisier programmer; and of course the knowledge on how to programme keys to boot.
Laatst gewijzigd door bam op zo mei 12, 2013 6:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Precies. Als ik de code nog heb dan zou ik hoogstens een paar nieuwe sleutels of kastje met electronica hoeven aan te schaffen en dan de kosten voor het programmeren. Het enige wat ik mij nog afvraag is of de zender voor de vergrendeling werkzaam moet zijn voor het herprogrammeren? de transponder chip werkt nog wel.
Ik zal idd even contact opnemen.
Ik zal idd even contact opnemen.
Rover/MG heeft verschillende remotes.
die rechthoekige 2 knops ab's kun je zo laten aanmelden (behalve de infrarode)
De sleutels van een 75/ZT heeft dezelfde procedure als de post 2004 25/45 zr/zs mk ronde 3/2 knops ab's daar heb je de code voor nodig.
Ik heb voor de laatste nog 1 nieuwe te koop met de bijbehorende code.
Als ik dit probleem zou hebben zou ik me verdiepen in een Key & unit assembly-immobilisation uit een demontage auto.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001615
die rechthoekige 2 knops ab's kun je zo laten aanmelden (behalve de infrarode)
De sleutels van een 75/ZT heeft dezelfde procedure als de post 2004 25/45 zr/zs mk ronde 3/2 knops ab's daar heb je de code voor nodig.
Ik heb voor de laatste nog 1 nieuwe te koop met de bijbehorende code.
Als ik dit probleem zou hebben zou ik me verdiepen in een Key & unit assembly-immobilisation uit een demontage auto.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001615
Laatst gewijzigd door bam op zo mei 12, 2013 9:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Tja, ik vrees dat deze sleutel er op een dag mee ophoud en de auto niet meer wilt starten en welke opties ik dan nog heb. Het vervangen van het hele handeltje zal wellicht vroeg of laat onvermijdelijk zijn.
Deze sleutel zit mij in ieder geval niet lekker. Die sleutel die jij hebt met code, is deze ook bruikbaar voor mijn Rover 75?
Deze sleutel zit mij in ieder geval niet lekker. Die sleutel die jij hebt met code, is deze ook bruikbaar voor mijn Rover 75?
-
- MG-R Core
Klopt, wij hebben een t4. Eerlijk gezegd weet ik niet of de afstandsbediening afzonderlijk van de transponder ingeleerd kan worden. Moeten we maar even proberenJD schreef:weet niet of dat ook met gebruikte sleutels mogelijk is....
Inleren kost bij diagnoseservice noord maar €35,- ( zie prijzenlijst site )
En ik begreep van Arjan dat ze een nieuwe computer hebben speciaal voor dit soort dingen.........
Wist trouwens ook niet dat nieuwe sleutels zo duur bij Bas

-
- MG-R Core
Klopt, wij hebben een t4. Eerlijk gezegd weet ik niet of de afstandsbediening afzonderlijk van de transponder ingeleerd kan worden. Moeten we maar even proberenJD schreef:weet niet of dat ook met gebruikte sleutels mogelijk is....
Inleren kost bij diagnoseservice noord maar €35,- ( zie prijzenlijst site )
En ik begreep van Arjan dat ze een nieuwe computer hebben speciaal voor dit soort dingen.........
Wist trouwens ook niet dat nieuwe sleutels zo duur bij Bas