Lampje trackioncontrol brand na verv. thermostaathuis

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
ECW

Lampje trackioncontrol brand na verv. thermostaathuis

Bericht door ECW »

Beste Rover liefhebbers,

Heb recent thermostaat-huis vervangen van V6 2.5, 2002. Is allemaal goed gelukt nodige pakkingen etc vervangen. Echter nu blijft na starten motor
controlelampje Tracktioncontrol branden?

Kan iemand aangeven waar ik dit kan fixen, of wat ik moet doen om normale werking te krijgen?

Alvast dank voor jullie imput,

Groeten
Eef ;)
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Kijk eens naar de gasklep van het traction control systeem, deze zit vlakbij het thermostaathuis. Misschien zit daar iets niet goed.
ECW

Bericht door ECW »

Bedankt voor de tip! Hopelijk zit daar de oorzaak. Maar waar zit dat ding precies?

Alle slangen etc zitten volgens mijn er sist ook niets voor valse lucht of i.d..
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Zit bij de normale gasklep, er net voor geloof ik. Deze staat in rust vol open en kan dicht getrokken worden d.m.v. een elektromotortje. Dat motortje zit rechts tegen het schutbord gemonteerd en bediend de klep met een kabeltje. Mogelijk heeft de klep ook nog een positie sensor, maar dat weet ik niet zeker.
ECW

Bericht door ECW »

Lampje van tractioncontrol blijft aan! Wellicht is er iemand die foto of tekening kan mailen waar ik kan zoeken naar storing na rep. thermostaat huis. Arjan gaf al goede tips maar eea is nog niet gefixt.

Thanks
matthias117
MG-R Freak

Bericht door matthias117 »

bij het starten ging er op de boordcomputer ook altijd een melding aan "traction controle" en dat gaat na a minuten uit
was dat niet normaal dan? :roll:
seat exeo sport style 2.0 CR-TDI ecomotive
rover 213 SE van den plas
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

nee in principe zal je hem nooit zien tenzij er op de knop is gedrukt.
En volgens mij ook als de motor uit staat als je hem even per ongeluk aan en uit schakelt dan zie je het lampje heel even tijdens het starten.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
ECW

Bericht door ECW »

mooi mannen maar ik heb nog steeds "brandend"
lampje
Plaats reactie