Ik had al eens een rover 75 met zo'n volledige Walnut dashboard helemaal doorlopend tot over de radio tot aan de asbak zie staan en dacht dat zoiets bij het duurste type 75 hoorde totdat ik zelf zo'n 75 kocht en er achter kwam dat dit zeker niet het geval was. Dat zwarte PVC van de standaard radio en climatebediening is echt niet super en in mijn ogen een rare onderbreking in het prachtige console. Eenmaal lid geworden van de Engelse the75andztclub kwam ik oog in oog te staan met speciale walnut aankleding-sets die je kon bestellen. Daar kwam ik er ook achter dat er qua kleurafwijking ook mindere sets op de markt zijn of zijn geweest. Zo'n walnut set bestellen kost niet niks, dus dan is het wel prettig als je de goeie koopt.
Via deze site http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... alnut+trim en gelukkig duidelijke afbeeldingen kwam ik bij een Engels "Simon" in Bulgarije terecht die deze sets zelf op bestelling maakt en na wat heen en weer mailen kreeg ik nog 5% korting omdat ik lid was van het Engelse forum die aangaf om deze toegezegde korting bij Simon te vragen. Ik maakte een bedrag van rond de 100 euro over en kreeg binnen een week de zeer uitgebreide set keurig netjes toegestuurd. De standaard set is trouwens uitbreidbaar met van alles en nog wat en achteraf bezien is het in mijn ogen z'n geld ten volle waard. Simon vroeg mij de leden van onze Nederlandse MG-Roverclub ook 5% korting toe te zeggen maar dan moeten ze dat wel in hum mail aangeven. Dus bij deze.
Tip:
Lees tijdens de montage de handleiding goed door en maak de achterkant van de te plakken delen wat nat zodat je nog wat kunt corrigeren. Als alles goed op z'n plaats zit, pak dan de föhn erbij en blaas met gepaste afstand de delen wat warm zodat het zich goed en soepel op de ondergrond hecht. Lostrekken betekent schade dus neem even de tijd.
Succes