Ratelende klep v6 2,5 ltr
Ratelende klep v6 2,5 ltr
Indien ik de motor 's morgens (koud) start, dan hoor ik alsof
een klep rateld.
Nadat ik de garage uitgereden ben dan is het geluid verdwenen.
Als ik de motor indien hij warm is opnieuw start, dan hoor ik het geluid
niet.
Weet iemand wat dit kan zijn ?
Want echt normaal is het toch niet of is dit een kwaal van een V6 2,5ltr ?
een klep rateld.
Nadat ik de garage uitgereden ben dan is het geluid verdwenen.
Als ik de motor indien hij warm is opnieuw start, dan hoor ik het geluid
niet.
Weet iemand wat dit kan zijn ?
Want echt normaal is het toch niet of is dit een kwaal van een V6 2,5ltr ?
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Inderdaad, 24 klepstoters. Maar als het een klepstoter is is het geen probleem. Hij vult zich immers weer met olie zodra er oliedruk ontstaat. Normaal blijft de olie in de klepstoter, maar als deze een beetje versleten is loopt de olie er sneller uit dan bij zijn soortgenoten.
Anyway, als de volgende keer de d-riemen verwisseld moeten worden laat je er een paar nieuwe klepstoters inzetten
Als je ze kunt indrukken dan zijn ze aan vervanging toe... in feite moet de druk erop blijven staan... en moeten ze "hard" aanvoelen.
Anyway, als de volgende keer de d-riemen verwisseld moeten worden laat je er een paar nieuwe klepstoters inzetten

Als je ze kunt indrukken dan zijn ze aan vervanging toe... in feite moet de druk erop blijven staan... en moeten ze "hard" aanvoelen.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
Onze MG ZT ratelt ook als een gek.
Dat komt ook vanuit de inlaat (die grote zwarte plastic buizen boven in ja
)
Volgens de dealer kan dat geen kwaad, maar volgens mij heeft het wel degelijk effect op het vermogen en verbruik. De ZT loopt nu 1 : 7,5!!
Korte stukken van 10km naar het werk dat wel...
Dat komt ook vanuit de inlaat (die grote zwarte plastic buizen boven in ja

Volgens de dealer kan dat geen kwaad, maar volgens mij heeft het wel degelijk effect op het vermogen en verbruik. De ZT loopt nu 1 : 7,5!!
Korte stukken van 10km naar het werk dat wel...
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Ik heb dat geratel ook gehad met mijn 75 2.5 V6. Inderdaad alleen bij een koude motor. Bij mij duurde dit ratelen tot de motor een beetje op temperatuur kwam.
Dit was te wijten aan het inlaatspruitstuk. Dit bij British Car Centre in Baarn laten vervangen, kosten inderdaad rond de 700,- euro.
Noodzakelijk is vervangen niet, alleen mooi klinkt het niet inderdaad.
Hans
Dit was te wijten aan het inlaatspruitstuk. Dit bij British Car Centre in Baarn laten vervangen, kosten inderdaad rond de 700,- euro.

Noodzakelijk is vervangen niet, alleen mooi klinkt het niet inderdaad.
Hans
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
De onze ratelt onderhand behoorlijk...
Volgens de dealer heeft het de maken met het mechanisme voor een lange en een korte inlaat slag, wat dat ook precies mag betekenen
Een van beide zou niet meer werken waardoor er of alleen maar lang of kort is.
Als de lucht toevoer niet meer optimaal afgestemd is op de hoeveelheid brandstof dan krijg je dus een slechtere verbranding en een slechter verbruik. Het kon geen kwaad, maar fijn en goed is anders.
Volgens de dealer heeft het de maken met het mechanisme voor een lange en een korte inlaat slag, wat dat ook precies mag betekenen

Als de lucht toevoer niet meer optimaal afgestemd is op de hoeveelheid brandstof dan krijg je dus een slechtere verbranding en een slechter verbruik. Het kon geen kwaad, maar fijn en goed is anders.
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!


deze zijn van kunstof en slijten net zo lang totdat het geheel loslaat.
het gevolg daarvan is dat de V.I.S motortjes die het geheel bedienen ook kapot gaan.
met als gevolg een hoger verbruik dan normaal en minder pk's.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond