Ik had een vraagje over wat jullie auto ongeveer gebruikte.
Ik heb een 1400 16v gta.
En de eerste tanke benzine was allemaal korte stukken.
En toen verbruikte die 1 op 7.
Als ik heeeeel rustig rij 1 op 10,5 is dit normaal??
Of zit er een gat in me leiding
Ook vroeg ik me af om de hoeveel km jullie je rover een onderhoudsbeurt geeft. en wat daar ongeveer gemiddeld de kosten voorzijn?
118GTR schreef:Dat is wel buitensporig, hoewel kleine ritjes er zeker in hakken. Maar snelweg+rustig aan moet toch wel minimaal 1:12 opleveren.
Ken het zijn dat er dan iets lekt of niet helemaal goed is??
Wand ik rij elkedag 21km heen en ook terug dat zijn 42 langeafstands km`s naar me werk, en dan gas ik niet kom ik amper bove de 3000rpm uit.
Ken het zijn dat meschien me uitlaat lekt ofdat er ergens iets niet helemaal goed is?
Heb wel dat die onder de 2500toeren stotter als ik even rustig rij eni k geef dan gas dan begint die seconde of 7/8 te borrelen voordat die weer oppakt?
Dat is zeker niet normaal. Mijn GTI heeft hetzelfde blok en ik kom zelfs met flink stampen altijd op 1:13 à 1:14 uit. Zelfs op 't circuit zit het rond 1:8.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Waar kan dit ergens aan liggen??
Word er echt niet vrolijk van, ken er een pakking lek zijn?
Of heeft het ook temaken dat ik een open uitlaat heb van voor tot achter?
Hij blubbert ook flink als ik het gas los laat en knalt enzo..
En zou ik me computer anders meschien x door kennen laten meten of me sensoren?
Stottert ook onderin best erg, voelt gewoon niet goed aan..
Of iets met me injectie meschien?
Hoop op reacties:( heb hem net 2 weke.. duss is nie zo fijn.
ik weet niet wanneer de auto voor het laast een beurt heeft gehad, maar hett stotteren word vaak verholpen door het vervangen van je bougies / Injectoren.
ik rij ook een GTa 16v en rij gemideld 275 km met een volle tank...
tank altijd vol... en rij totaan het rood.....
alleen dat van het stoteren....
wat bedoel je met de uitlaat.. dat maakt een heeeeeel groot verschil... (vooral bij de lamda sonde)
zorg dat het spruitstuk en het flexibel gedeelte goed dicht is...
bij mij is het na flexibel gedeelte 1 recht stuk naar achter...
maar wel helemaal dicht....
toen dat nog niet het geval was. vooral voor bij de motor (kopeling flexibel gedeelte) dat schilde mij gewoon max 90 km op een volle tank...
en het stoteren zou dat ook verklaren...
anders mischien je lamda sonde checken....
toch alle leidingen... zoals vacuum slangetje van je ecu...
onstekings gedeelte.. verdeelkap/rotor. boegie/kabels..
een lekke koppaking zou je ook merken...
ik geloof dat je dat kunt zien... als je koelvloeistof bij de olie zit..
dus tezien aan je oliepeil en een leeg koelvloeistofreservaar...
ofdat de olie eruit wordt gegooid. dus je olie weg...
Olie enzo is goed.
Ik denk dak ik hem een x op de brug ga zetten om lekkages te zoeke..
Als ik gewoon rij en gas los laat begin die te klappere en kome er soms ook vlammen uit.
Maar als ik ffe vlot doorrij en ik rem heelveel op de motor af en hou op het laatste de koppeling in, dan slaat die soms af.
Maar ik heb ook katvervanger en sport eind demper na me spruitstuk.
Maar zal eens goed gaan zoeke op lekkages.
Als ik me demper dichthouw zover als kan, hoor ik wel geen gefluit dat er ergens van voor naar achter lucht ontsnapt.
Stotteren is echt shit:(:(
jongens... me auto is voor de 2e x in de fik gestoke.. 2 weken na me starlet is vannacht deze uit gebrand.. ik denk dat ik jullie niet meer zovaak spreek. sorry . maar ik ken het ffe nie mer, koop denk ik wer un brommer