ZR isoleren/dempen maar hoe?

sjon

ZR isoleren/dempen maar hoe?

Bericht door sjon »

Sinds ik m'n nieuwe uitlaat heb resoneert de auto als een gek. Nu heb ik gelezen dat ik overal dynamat in kan leggen (wat de auto misschien wel 30 kg zwaarder maakt :?: ) maar de zaak waar ik ben geweest gaf aan dat dit niet werkt.
Ik kon beter een andere einddemper plaatsen was hun advies.

Zijn er mensen hier die hun auto hebben geïsoleerd/gedempt tegen buitengeluid?
Zo ja hoe en werkt dit een beetje?

Ik ben een beetje m'n opties aan het bekijken. Een nieuw eindstuk met betere demping kost ongeveer € 175,- maar ik vind het geluid buiten de auto wel mooi :twisted: Dus als er manieren zijn om de auto te isoleren voor een redelijk bedrag ga ik daar natuurlijk voor. Zijn er als ik ga isoleren trouwens nog dingen waar ik moet letten? Vochtafvoer heb ik al gelezen maar zijn er misschien nog meer dingen?

Bedankt alvast.
Kok

Bericht door Kok »

Ik heb schuimrubber isolatie matten in de kofferbak gelegd, van dat "eierdozen" spul zal ik maar zeggen , helpt bij mij goed(genoeg)

Verder.....gewoon genieten maar!! :mrgreen:
sjon

Bericht door sjon »

Dat is waarschijnlijk ook het eerste dat ik ga proberen het kost namelijk niet zo veel.
Had je voor dat je dat spul er in had gestopt ook last van resonantie?
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Als je uitlaat resoneerd heeft dat een oorzaak, zit en misschien iets los?? is de uitlaat te strak gemonteerd zodat ie tegen de koets resoneerd? etc etc. Zou eerst eens gaan kijken waar het vandaan komt voordat je ipv de oorzaak de gevolgen gaat bestrijden
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

ik heb een janspeed catback met catvervanger en daar resoneerd niks aan. dus indd eerst even bekijken op de brug.
MG ZR S1800
sjon

Bericht door sjon »

Bedankt voor de reacties. Ik zal er morgen eens onder kruipen en kijken of ik wat kan zien voordat ik naar de garage ga.
216 driver

Bericht door 216 driver »

Dynamat helpt wel tegen resonanties van het plaatwerk, maar het kan idd heel goed zijn dat de uitlaat ergens tegenaan zit.
sjon

Bericht door sjon »

Dutch Vitesse schreef:Als je uitlaat resoneerd heeft dat een oorzaak, zit en misschien iets los?? is de uitlaat te strak gemonteerd zodat ie tegen de koets resoneerd? etc etc. Zou eerst eens gaan kijken waar het vandaan komt voordat je ipv de oorzaak de gevolgen gaat bestrijden
Ik ben er vandaag even onder gekropen en de uitlaat hangt heel netjes vrij. Overal heeft ie genoeg speling en hij zal dus niet zomaar tegen het koestwerk aankomen.

Van het uitlaatspruitstuk kan ik niet zien of het ergens tegen aankomt zou dit het dan alsnog kunnen zijn?

Misschien dat iemand nog andere ideeen heeft?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

die van mij resoneert soms ook maar dat komt gewoon door de t**vesherrie die eruit komt :lol:

het geluid zorgt ervoor dat er resonanties optreden, net zoals bij een subwoofer.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
qmelvin

Bericht door qmelvin »

Mark16v schreef:die van mij resoneert soms ook maar dat komt gewoon door de t**vesherrie die eruit komt :lol:

het geluid zorgt ervoor dat er resonanties optreden, net zoals bij een subwoofer.
:? Inderdaad,

door mijn Skytune einddemper resoneert mijn auto tussen de 2500/3500 rp/m Moet er wel bij vermelden dat het heel erg was toen ik hem net nieuw had, nu valt het wel mee Het heeft even tijd nodig.

sxxs

Marco
sjon

Bericht door sjon »

Ik heb nu even op de bodem van de kofferbak van dat eierdozenschuimrubber gelegd en ik moet zeggen dat het al wel dempt. Binnenkort nog maar even wat beter dichtplakken.

Weet iemand toevallig hoeveel verschil er ongeveer zit tussen dit schuimrubber en dynamat en/of edead?
216 driver

Dynamat plak je op het plaatwerk door de massa ervan trilt het niet meer, met schuimrubber demp je het geluid.

Je kan het beste dus beide erop/erin plakken.
sjon

Bericht door sjon »

Dynamat is volgens mij niet alleen tegen trillen, het wordt namelijk ook in huizen gebruikt en ik mag toch aannemen dat een stenen muur niet zo maar gaat trillen ;)
216 driver

Het geeft het materiaal massa waardoor de resonanties minder worden, of tenminste een lagere resonantie.
sjon

Bericht door sjon »

dynamat linkje

Je kunt er van alles mee dempen als ik het zo bekijk :D

Maar je hebt idd gelijk, het probleem is alleen dat als ik beide doe dat ik dan ongeveer 2 a 3 cm omhoog kom in de kofferbak en dat is best veel.

Andere opties zijn dus welkom :!:
mgzr

Bericht door mgzr »

U uitlaatlijn verkopen aan ... mij bijvoorbeeld?? :P :lol:
Plaats reactie