Pagina 1 van 1

Richtingaanwijzer naar rechts weigert vaak

Geplaatst: wo jan 11, 2006 11:30 am
door David
Beste mensen,

Ik zal me ff voorstellen. Ik ben een nieuw lid sinds deze week. Het doet me deugd dat er zoveel mg-rover fans zijn. De aantal keren dat ik een andere Rover zie rijden in mijn omgeving zijn op 1 hand te tellen. Ik rij een 1997 Rover 216 Si CVT, maar mijn richtingaanwijzer naar rechts weigert vaak dienst. Naar links doet ie het normaal. Iemand een idee wat dit kan zijn en is dit duur om te verhelpen.

Alvast bedankt.

Geplaatst: wo jan 11, 2006 11:37 am
door tummeke
Hey welkom hier.. Stel jezelf ook even voor in "even voorstellen" :)

Wat je richtingaanwijzer betreft.. Tsjah.. Hoe gaat het precies?

Je doet je pookje omhoog.. en dan? Niks?

Of wil je pookje gewoon uberhaupt niet omhoog?

Even iets duidelijker omschrijven :)

Ik heb eventueel nog een halve rover 200 liggen, dus heb ook een nieuw pookje enzo mocht dat het probleem zijn..

Geplaatst: wo jan 11, 2006 11:43 am
door David
Hoi Tummeke,

Het pookje gaat omhoog, maar het knipperlicht gaat niet aan. Soms gaat dat tik-tak geluid heel snel. Soms helpt het om het pookje iets naar voren en tegelijkertijd naar boven te duwen, maar dan moet ik het pookje wel vasthouden omhoog anders gaat ie weer uit.

Geplaatst: wo jan 11, 2006 11:57 am
door tummeke
Dan moet het in je pookje zitten..

Als het helpt om je pookje te bewegen moet het in de schakelaar zitten..

Ik dacht eerst aan je clignolateur, omdat ie te snel gaat.. Maar als het bewegen van je pook helpt MOET t dat wel zijn..

Probeer de basis van je pookje eens schoon te blazen met een compressor ofzo.. misschien is het gewoon een slecht contact..

Geplaatst: wo jan 11, 2006 12:04 pm
door David
Ok ik zal het 's onderzoeken.

bedankt voor je advies Tummeke.

Geplaatst: wo jan 11, 2006 1:00 pm
door tummeke
Ajb..

En ja, is vrij makkelijk los te halen..

Eventueel haal je je stuur er even af (2 inbusjes aan de achterkant om airbag los te halen.. dan 1 grote moer in t midden) dan kun je er vrij gemakkelijk bij..

Geplaatst: vr mei 15, 2009 8:53 pm
door frankensink
ik heb ongeveer hetzelfde probleem, vaak als ik mijn knipperlicht aanzet werkt hij niet, de laatste tijd gaat hij vaak helemaal niet meer uit ook niet naar meerde malen aan en uitzetten, de auto aan en uit zetten en soms werkt het na 30 keer als je de alarmlichten aanzet.... heel vervelend en gevaarlijk Wanneer dit gebeurt hoor je trouwens een heel snel tikkend geluid, heeft een van jullie een idee waar het aan licht???

De ruitenwisser blijft overigens ook hangen alleen de stand waar de ruitenwissers het constant don, doet het normaal de rest blijft hij hangen ergens midden op het raam... als je de hendel naar beneden houd gaat hij wel gewoon verder maar moet je goed timen dat de wisser naar beneden is.....

Heeft iemand een idee?

Geplaatst: vr mei 15, 2009 10:03 pm
door JeroenH
Ruitenwisser is een Rover kwaal. Ff "nieuw" ruitenwissermotortje halen op de sloop in de hoop dat die er geen last van heeft... Is bij mij ook goed gegaan.

Richtingaanwijzer weet ik niet. Heb je toevallig de laatste tijd het stuur er nog af gehad? Dan kan er wat verdraait/verschoven zijn binnenin, moet je dat ff recht zetten. Anders heb ik geen idee...

Geplaatst: vr mei 15, 2009 10:53 pm
door frankensink
oke zal eens opzoeken of dat motertje lastig te vervangen is....

nee stuur is er niet af geweest....


bedankt voor je reactie!!!!

Geplaatst: wo mei 27, 2009 10:43 pm
door frankensink
iemand anders nog een idee voor de richtingaanwijzer?

Geplaatst: wo mei 27, 2009 11:01 pm
door Johnny_D
kabel breuk? zoek in de hynes manuel het elektro schema op om te kijke welke draade het zijn, en meet die even door.

Geplaatst: do mei 28, 2009 3:20 pm
door tutuur
als hij snel gaat knipperen/tikken kan het ook zo zijn dat 1 van de knipperlichten het niet doet, hierdoor veranderd de weerstand voor het knipperrelais en gaat hij sneller knipperen ;)