Kwikfit NOOIT MEER
-
Rover416gsi
Kwikfit NOOIT MEER
Nou wat ik heb meegemaakt bij de firma kwikfit.
De uitlaat van mijn rover 416 gsi uit 1993 was een beetje lek zeg maar afgescheurd bij de flens voor de laatse pot.
Dus ik bel naar kwikfit daar kreeg ik te horen dat ik in een auto rij die NIET bestaat (lol damn ik rij er toch in ff de papieren tjekken en ja hoor daar staat het rover 416 gsi uit 1993)
Maar hij zei kom maar ff langs dan kijk ik wel even dus ik naar de plaatselijke kwikfit dealer getogen.
Ik zet de auto binnen en loop naar het kantoor en ik meld mij daar met de mededeling daar staat een auto die niet bestaat. (je snap zijn reactie wel).
Dus de klantvriendlijkheid is gelijk het raam uit gevlogen hij weer kijken in ZIJN boekje met uitlaten (ik mee kijken).
Hij kon idd mijn auto niet vinden,kijk zegt hij die auto bestaat echt niet,
IK blader een pagina verder en verdomd daar staat hij (toen was ik helemaal klaar met hem zoals je wel snap).
Een klant die het beter weet.
Maar nu komt het ik wilde een uitlaat van een 416 GTI hebben met dubbele pijp,dat was volgens hem GODSONMOGELIJK ik probeerde hem ervan te overtuigen dat het wel mogelijk was en dat het de zelfde auto's waren alleen de nokkenas was het verschil.
Ik weer uitleggen dat ik de auto naast een 216 cabrio (van me moeder) en naast een 414 (van me vrouw) heb gezet en de uitlaten heb vergeleken en ik zag geen verschil.
Maar meneer wilde zijn ongelijk niet bekennen en wilde de uitlaat wel bestellen maar dan moest ik 10 % vooruit betalen, dat mag hij vragen maar ik ben het niet verplicht om te betalen dus dat melde ik hem.
Daarop antwoorde hij dat bestel ik JOUW uitlaat niet want die past toch niet.
Daarop antwoorde ik nou BOEIE dan gan ik naar een ander die wel geld wil VERDIENEN.
En wat schertste mijn verbazing (NOT) de andere garage heeft de uitlaat besteld onder het mom van als het niet past dan maken we hem pas.
De volgende dag reed ik met een nieuwe GTI uitlaat in de rondte en bovendien das wel leuk een nieuwe apk.
De apk kostte me daar 20 eurootjes en ik had dus niet verwacht dat mijn auto er in 1 keer door heen zou komen gezien de kilometerstand van ruim 240000 km.
Gemaakte kosten voor de apk waren een nieuwe accu
Nieuwe uitlaat dat was alles viel me geen 100 maar 200 % mee gezien de leeftijd en kilometers.
Kostenplaatje 350 eurootjes inclusief 4 gratis bakken koffie
De uitlaat van mijn rover 416 gsi uit 1993 was een beetje lek zeg maar afgescheurd bij de flens voor de laatse pot.
Dus ik bel naar kwikfit daar kreeg ik te horen dat ik in een auto rij die NIET bestaat (lol damn ik rij er toch in ff de papieren tjekken en ja hoor daar staat het rover 416 gsi uit 1993)
Maar hij zei kom maar ff langs dan kijk ik wel even dus ik naar de plaatselijke kwikfit dealer getogen.
Ik zet de auto binnen en loop naar het kantoor en ik meld mij daar met de mededeling daar staat een auto die niet bestaat. (je snap zijn reactie wel).
Dus de klantvriendlijkheid is gelijk het raam uit gevlogen hij weer kijken in ZIJN boekje met uitlaten (ik mee kijken).
Hij kon idd mijn auto niet vinden,kijk zegt hij die auto bestaat echt niet,
IK blader een pagina verder en verdomd daar staat hij (toen was ik helemaal klaar met hem zoals je wel snap).
Een klant die het beter weet.
Maar nu komt het ik wilde een uitlaat van een 416 GTI hebben met dubbele pijp,dat was volgens hem GODSONMOGELIJK ik probeerde hem ervan te overtuigen dat het wel mogelijk was en dat het de zelfde auto's waren alleen de nokkenas was het verschil.
Ik weer uitleggen dat ik de auto naast een 216 cabrio (van me moeder) en naast een 414 (van me vrouw) heb gezet en de uitlaten heb vergeleken en ik zag geen verschil.
Maar meneer wilde zijn ongelijk niet bekennen en wilde de uitlaat wel bestellen maar dan moest ik 10 % vooruit betalen, dat mag hij vragen maar ik ben het niet verplicht om te betalen dus dat melde ik hem.
Daarop antwoorde hij dat bestel ik JOUW uitlaat niet want die past toch niet.
Daarop antwoorde ik nou BOEIE dan gan ik naar een ander die wel geld wil VERDIENEN.
En wat schertste mijn verbazing (NOT) de andere garage heeft de uitlaat besteld onder het mom van als het niet past dan maken we hem pas.
De volgende dag reed ik met een nieuwe GTI uitlaat in de rondte en bovendien das wel leuk een nieuwe apk.
De apk kostte me daar 20 eurootjes en ik had dus niet verwacht dat mijn auto er in 1 keer door heen zou komen gezien de kilometerstand van ruim 240000 km.
Gemaakte kosten voor de apk waren een nieuwe accu
Nieuwe uitlaat dat was alles viel me geen 100 maar 200 % mee gezien de leeftijd en kilometers.
Kostenplaatje 350 eurootjes inclusief 4 gratis bakken koffie
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
niet zozeer een kwik-fit probleem dus.......
ambtenaren werken niet alleen bij de overheid
, en als ze dan nog onbeschoft en eigenwijs zijn.........
ambtenaren werken niet alleen bij de overheid
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
Rover416gsi
Re Kwikfit
Dat is HET kwikfit filiaal aan de Dubbeldamseweg noord te Dordrecht en dan vragen naar Menno geweldige kerel

-
Rover416gsi
Striker schreef:Lol, dat zijn dezelfde lui die ik een half uur lang moest uitleggen hoe ze twee banden moesten omwisselen en die vervolgens mijn bumper aan goort hebben gereden.
Daar ben je dan lekker klaar mee zo'n geval heb ik ook meegemaakt bij Kwikfit.
Een "monteur" van hun reed voor het eerst in een automaat en die trapte op het gas ipv de rem en mijn auto stond in de weg resultaat mijn auto totallos.
Ik kwam voor uitballanceren van de achterwielen ik verliet het pand met schade voor en achter.
Netjes afgehandeld meer voor de auto gekregen dan ik er voor betaald had,maar eer ik de centen had dat duurde wel een poosje.
-
klaas
Kwitfit Heerlen ook mijden luitjes. Mijn bakkie wilden wilden ze op wel zes punten afkeuren in januari! De sukkels....
Flexibel stuk uitlaat was niet goed, spruitstuk, remolie, banden achter, koelwater, luchtfilter.
Luchtfilter was schoon - die gewoon eruitgetrokken en laten zien natuurlijk
Remolie - Opmerking gemaakt van zal ik zelf ff remmentest opnieuw doen? toen was ie meteen goed, en ze hadden zelden zo'n goed remmende bak gehad!
Banden achter - profiel te weinig, dus ik zelf gemeten en het was echt wel meer dan 1.6 mm dus niet zeiken
Koelwater - is mijn probleem, maar veilig genoeg nog
Spruitstuk en flex stuk knalpijp - direkt gun gum gepakt en dat hoefde toen ineens ook niet meer, ineens was het goed!
Kortom = IK KOM ER DUS OOK NOOOOOOOIT MEER.
Flexibel stuk uitlaat was niet goed, spruitstuk, remolie, banden achter, koelwater, luchtfilter.
Luchtfilter was schoon - die gewoon eruitgetrokken en laten zien natuurlijk
Remolie - Opmerking gemaakt van zal ik zelf ff remmentest opnieuw doen? toen was ie meteen goed, en ze hadden zelden zo'n goed remmende bak gehad!
Banden achter - profiel te weinig, dus ik zelf gemeten en het was echt wel meer dan 1.6 mm dus niet zeiken
Koelwater - is mijn probleem, maar veilig genoeg nog
Spruitstuk en flex stuk knalpijp - direkt gun gum gepakt en dat hoefde toen ineens ook niet meer, ineens was het goed!
Kortom = IK KOM ER DUS OOK NOOOOOOOIT MEER.
-
pieterrademakers
Kwikfit nijmegen, inderdaad banden willen vervangen die gewoon voldoende profiel hebben, omdat ze volgens hen al wat ouder zijn. Op de vraag: maar komt ie wel hiermee door de keuring dan, moesten ze toch ja antwoorden. Dus helemaal niet onveilig zoals ze dus vertelden. Verder vonden ze uitlijnen nogal belangrijk en hadden ze dat dus ook maar even erbij gerekend, daaaaaaaaaaaaaag. Andere dealer deed gewoonj wat ie moest doen! Leuk zo'n bandenactie tot 40% korting, maar vervolgens raak je die 40 % ruimschoots weer kwijt aan dingen die ze helemaal niet hoeven te doen.
-
Bart-K
- The Big Boss
oftewel:

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
Beko
Soorry maar ben het hier ff met geeneen eens ben altijd voor mijn auto naar de kwik fit geweest altijd goed en direct geholpen heb voor mijn vorige auto volvo 440 een volvo 440 turbo middenpijp en einddemper gekocht en erop laten zetten moesten de flensen van af en pasgemaakt worden werg er gewoon bij gedaan.artemis schreef:Gewoon nooit naar de kwikfit gaan, heel simpel![]()
Kwikfit staat er toch om bekend dat je daar niet naar toe moet gaan
Balanceren en uitlijnen zit er gratis bij als je banden koopt en ook als je er na een half jaar naartoe gaat word het nog gratis gedaan.
Olie word na een half jaar nogsteeds gratis bijgevuld.
Heb ooit mijn remschijven en remblokken vervangen en omdat het namaak waren begonnen ze dus te piepen ben er daarna 2 keer nog geweest en hebben ze elke keer zonder gezeur voor elkaar gemaakt.
Ohja er staat ook altijd koffie klaar wat je zo kan pakken en wat ik wel het aller allerbelangrijkstse vind is dat ik gewoon kan blijven kijken bij mijn auto wat ook niet overal mag.
Groet
Beko
-
pieterrademakers