Pagina 1 van 2
Chiptuning
Geplaatst: do jun 17, 2004 4:37 pm
door Ewout
Ik kwam dit tegen op't net.
http://www.dmtuning.com/ROVER.html
Is dit wat
Of zijn er mensen die hier ervaring mee hebben
Voor mijn 416 zou ik er 'n pktje of 15 bij krijgen, zou dat wel de moeite waard zijn

Geplaatst: do jun 17, 2004 4:45 pm
door Striker
Badkarma heeft z'n auto laten chippen bij DM Tuning en is er zeer over te spreken.
15 pk winst met een chip voor een 1.6 non-turbo motor vind ik absurd veel, ik denk dat het rond de 6 pk zal zitten.
Geplaatst: do jun 17, 2004 4:47 pm
door Ewout
6 pk maar mmm

kweenie hoor
Geplaatst: do jun 17, 2004 5:08 pm
door CRualA
en zou die 27 pk erbij voor de 420 di kunnen?
Geplaatst: do jun 17, 2004 5:10 pm
door Striker
CRualA schreef:en zou die 27 pk erbij voor de 420 di kunnen?
Ja, voor een turbodiesel kan dit makkelijk. 27pk is dan nog vrij bescheiden

.
Geplaatst: do jun 17, 2004 6:38 pm
door Skytiger
Maar ik ben wel benieuwd wat ie geeft aan pk's.
Of dat wel allemaal juist is.
Probleem bij DM T is dat zij geen bank hebben om te meten.
Dus tja.
Zij geven voor mijn auto 24 pk, maar spreken over een TBO (turbo dus)
Heb ik niet. Vind 24 pk erg veel.
Dus ik ben benieuwd wat Badkarma aan vermogen had en nu heeft.
Dus BAD, bij deze...
Pleur ff een uitdraai op het forum.
Dan kan ik het zien...
Volgens MG Rover dealer in Breda is de testbank van Rica Eng. in Waalwijk, Wateringen erg goed.
Hij was zeer te spreken over Rica en over de spullen die Rica levert.
Ik ga dan ook ff uitdokteren wie nou het meeste vermogen heeft en kan verkrijgen.
Daarom Bad, gooi ff een uitdraai erop.
Want anders rijd ik voor niets naar Oostmalle.
De kosten zijn nl. ong hetzelfde maar als DMT geen bank heeft weet ik nog niets.
Je kan wel voelen of je meer koppel hebt gekregen, maar pk merk je niet zo heel vlug.
Of je nou 170 of 185 pk dat verschil merk jenauwelijks.
Cya,
Sky
Geplaatst: do jun 17, 2004 8:09 pm
door Dennis
ik zag gister deze site
http://www.gjmensen.nl/
Staat wel geen rover op, maar die prijzen liggen wel laag...en wellicht dat ze ook iets voor rover leveren.
Echt absurd dat ze op de ene plaats 700 euro durven vragen, op een andere plaats 800 euro (powerbox), en op een andere plaats ben je voor 200 euro klaar...
Wat ik het grote nadeel vind (tenminste, waar ik tot nu toe echt goed geinformeerd heb), is dat ze het inbouwen, en als het je dan niet bevalt dan heb je jammer gehad....weet niet of dit bij al die chiptuners zo is..
Geplaatst: do jun 17, 2004 8:20 pm
door SilverCupr@
Skytiger schreef:Volgens MG Rover dealer in Breda is de testbank van Rica Eng. in Waalwijk, Wateringen erg goed.
Hij was zeer te spreken over Rica en over de spullen die Rica levert.
Euh, daar zijn de meningen over verdeeld hoor....
Mijn auto is ook op die bank geweest en met een goed resultaat.

Maar toch waren er vreemde resultaten bij sommige auto's (die al op meerdere rollenbanken waren geweest). Wat opviel was dat auto's met een Rica chip erg goede resultaten lieten zien, terwijl menig andere tuner er bekaaid vanaf kwam....
Skytiger schreef:Je kan wel voelen of je meer koppel hebt gekregen, maar pk merk je niet zo heel vlug.
Of je nou 170 of 185 pk dat verschil merk jenauwelijks.

Ik lees hier juist erg vaak dat mensen goed het verschil merken met een andere uitlaat of luchtfilter. Dan praat je over een vermogenstoename van 1% tot 3%

Geplaatst: do jun 17, 2004 8:39 pm
door SilverCupr@
Dennis schreef:Wat ik het grote nadeel vind (tenminste, waar ik tot nu toe echt goed geinformeerd heb), is dat ze het inbouwen, en als het je dan niet bevalt dan heb je jammer gehad....weet niet of dit bij al die chiptuners zo is..
Volgens mij hebben de meeste tuners wel het 'niet goed, geld terug' principe.
Geplaatst: do jun 17, 2004 10:26 pm
door Ewout
Heb ik trouwens nog een vraagje, ik wil een m'n origineel luchtfilter vervangen voor een performancekitje. Maar aangezien ik veel snelweg rijdt tussen de 140/150 km/h vraag ik me af of je dan niet horendol wordt van het geluid.
Iemand ervaring hiermee
Geplaatst: do jun 17, 2004 10:37 pm
door 118GTR
ligt aan het soort filter, k&n filters schijnen echt te brullen. Maar volgens mij zijn filters van ITG weer veel stiller(maar kwa performance zeker zo goed).
er zijn hier wel wat mensen die ervaring hebben met meerdere filters.
Ikzelf heb een green luchtfilter, en die beviel prima. Maar ik hoorde hem nauwelijks, maar dat kwam meer vanwege het inlaatspruitstuk dat kwa geluids productie er gewoon overheen ging. (weet niet wrm btw, maar het klinkt prima)
Geplaatst: vr jun 18, 2004 12:07 am
door Foxtrot
Hehe Jouke, ik hoorde van Tim dat je jouw 118 niet weg hoorde brullen maar blazen! Ik was erg benieuwd geweest

helaasch. Staat ie nog ingekort voor je deur of is er al iets mee gebeurd?
Geplaatst: vr jun 18, 2004 12:15 am
door 118GTR
ik heb de motor er in tussentijd uitgehaalt. Ik heb een nieuwe distributie-riem gekocht(de oude is geknapt), maar die gaat niet passen.(blijkbaar zijn er 2 verschillenden kwa lengte)
Het zou kunnen dat er kleppen krom zijn(vanwege de kapotte distributie riem), maar dat weet ik pas nadat ik een compressie test gedaan heb.
Ik heb het erg druk met tentamens, dus ik verwacht er niet veel aan te doen tot volgende week vrijdag.
Geplaatst: vr jun 18, 2004 1:33 am
door Ewout
heb nog een chipboer gevonden
http://www.dbmengineering.nl
Hier claimen ze dat met een ander chippie die 416 van mij 130 pk kan laten krijgen

Kan dit

Geplaatst: vr jun 18, 2004 1:35 am
door 118GTR
Ewout schreef:heb nog een chipboer gevonden
http://www.dbmengineering.nl
Hier claimen ze dat met een ander chippie die 416 van mij: 130 145 of 170 pk kan laten krijgen

Kan dit

NEE
Geplaatst: vr jun 18, 2004 1:37 am
door Ewout
118GTR schreef: 145 of 170 pk kan laten krijgen
mmm sorry zat naar de newtonmetertjes te kijken
