Probleem met MG ZR

mduyff

Probleem met MG ZR

Bericht door mduyff »

Hallo allemaal,

Ik heb dit weekend een MG ZR 160 gekocht. Een auto die ik al erg lang wilde hebben. Maar... ik heb hem helaas nog niet in mijn bezit. Bij het terugrijden van het postagentschap naar de autogarage kwam er een raar geluid onder de motorkap vandaan. Het bleek het koelvloeistof reservoir te zijn waar veel lucht in zat en de kvs werd niet goed rondgepompt. De zwarte slang voor de motor kon je gewoon indrukken.

Vervolgens wilde de kachel ook niet warm worden en de auto wilde niet meer op lpg rijden. Volgens de verkoper zou dit komen door een lekke koppakking, waardoor de verdamper niet gekoeld wordt en dus niet aanslaat en waardoor de verwarming niet warm wordt.

Mijn vraag is: kan dit allemaal door de koppakking komen?
Deze wordt nu door de verkopende garage vervangen.

Er kwam echter geen witte rook uit de uitlaat en ook de olie + kvs-reservoir bevatte geen smurrie/mengsel van olie en kvs.

Ik hoop dat jullie me ook kunnen helpen met ideeën wat het zou kunnen zijn.

Alvast bedankt!
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

Gefeliciteerd met de aankoop, wat een domper zeg dat 'ie inderdaad een lekker koppakking lijkt te hebben. Wel keurig dat de garage het gaat oplossen (onder garantie neem ik aan?)

De bijkomstigheden, zoals het niet willen rijden op LPG en de verwarming die niet warm wordt, kunnen inderdaad veroorzaakt kunnen worden door een lekkende koppakking.

Succes met je aankoop, hoop dat je er in de toekomst meer geluk mee hebt.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
mduyff

Bericht door mduyff »

Tof dat er meteen gereageerd wordt! Ik laat jullie weten of het ook de koppakking was, zal ik vandaag of morgen wel horen.
roland
MG-R Core

Bericht door roland »

Welkom hier :biertje:

Let er ook op dat ze dan de distributie snaar vervangen
En niet uit koste besparing de oude toei terug zetten.
(of hij moet nog niet zo lang gelede zijn vervangen)
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Welkom,

Jammer dat hij nu al stuk is maar zoals gezegd mooi dat hij gerepareerd word.

En idd zoals Roland zei zorg dat ze de distributie en evt de waterpomp vervangen. Mogelijk dat je voor die onderdelen een gedeelte moet betalen maar dat is het zeker waard.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
mduyff

Bericht door mduyff »

Zodra ik hem in bezit heb zal ik eens wat foto`s posten, wellicht een bekende auto voor jullie.

Hiervoor had ik een rover 216i op lpg, nu een zr 160. Mooie vooruitgang!
Snaar is onlangs vervangen, tegelijk met afvlakken van de kop. Hoop echt dat het alleen de koppakking is
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

mduyff schreef:Snaar is onlangs vervangen, tegelijk met afvlakken van de kop. Hoop echt dat het alleen de koppakking is
O jee... Als de kop er recentelijk al af is geweest en nu weer problemen geeft duidt dat wellicht op een ander probleem. Waar staat de auto?
mduyff

Bericht door mduyff »

In Berlicum, staat nog wel op autotrader
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

Nu is het even afwachten op mede-forum leden, maar deze auto heeft ook een hele tijd op Marktplaats gestaan, bij een andere eigenaar.
Is er een topic geweest over deze auto?
mduyff

Bericht door mduyff »

Zodra ik hem in bezit heb zal ik eens wat foto`s posten, wellicht een bekende auto voor jullie.

Hiervoor had ik een rover 216i op lpg, nu een zr 160. Mooie vooruitgang!
Snaar is onlangs vervangen, tegelijk met afvlakken van de kop. Hoop echt dat het alleen de koppakking is
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Auto komt me inderdaad bekend voor, hoe weet ik alleen even niet, ben toch benieuwd wat de oorzaak is aangezien je zelf al aangeeft dat de koppakking recent is vervangen....
Misschien een punt van aandacht dat de garage wel de goede koppakking er tussen stopt, er is namelijk al een nieuwe versie weer in omloop aangezien dat de oplossing van mg-rover op het koppakking probleem toch niet geschikt bleek, mijn beide auto's hebben inmiddels de upgrade te pakken.
Mocht je garage in de war raken met de verschillende types, laat ze dan even naar Hofstee in Drachten bellen, die heeft de nieuwe liggen.
Daily drive: Scarlet Rose (MG ZR 160, @172pk/191NM)
Project:

MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Wel vervelend dat ie direct al problemen geeft, maar beter nu dan wanneer de garantie eraf is moet je maar denken.

@ Yme, ik denk niet dat de garage die allernieuwste er voor garantie tussen gaat zetten..
Ik heb nooit problemen met de MLS pakkingen. Alleen velen verzuimen het, wanneer de cilinderbussen niet zichtbaar in de kop gebrand zijn, om de kop goed te controleren met een rei. Heb toch regelmatig een die niet zichtbaar te heet is geweest, maar toch 1 a 2 tiende millimeter krom is. Wanneer zo'n kop zonder vlakken weer gemonteerd wordt dan krijg je vaak lekkages achteraf.
mduyff

Bericht door mduyff »

Leuk om zoveel liefhebbers hier bij elkaar te zien! Ben benieuwd of de auto al eerder op het forum is langsgekomen
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Nee denk het ook niet maar valt allicht te proberen toch? Misschien dat die grage het nog det ook.....
Daily drive: Scarlet Rose (MG ZR 160, @172pk/191NM)
Project:

MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

Die link van Rik doet t niet bij mij :evil:

Welkom iig, als ie klaar is foto's van je auto in even voorstellen aub.
En je woonplaats invullen :mrgreen:

Foto intussen gevonden. Kan me niet heugen dat deze hier voorbij is gekomen...
mduyff

Bericht door mduyff »

Nog geen nieuws, donderdag hoopt hij hem klaar te hebben...
Plaats reactie