Pagina 1 van 2

tanken in duitsland

Geplaatst: wo jun 06, 2012 9:04 pm
door MichelD
Hallo mede rover rijders,

Ik lees allemaal verhalen over e10 benzine in duitsland , maar ik kan nergens vinden als het wel kan in mn rover. Iemand een idee of ervaringen ? En als het niet kan wat moet je dan tanken in duitsland ? Het gaat om 214si uit 97.

Alvast bedankt,

Mvg,

Michel

Geplaatst: wo jun 06, 2012 9:19 pm
door JD
is volgens mij niet helemaal duidelijk of het wel of geen kwaad kan in rovers.

ga het zelf niet gokken, als ik naar duitsland moet gooi ik er gewone benzine in. Je kan daar naast e-10 ook gewone 95 krijgen ;)

Geplaatst: wo jun 06, 2012 9:22 pm
door MichelD
Danku dan gok ik het er maar niet op. gaan we gewoon euro95 tanken.

Merci!

Geplaatst: wo jun 06, 2012 9:49 pm
door arjen
Bij onze weblinks staat een link naar een e10 check.

http://www.diagnose-service-noord.nl/weblinks.html

Geplaatst: wo jun 06, 2012 9:50 pm
door arjen
Zie alleen net dat Rover er niet tussen staat.. :?

Geplaatst: wo jun 06, 2012 10:28 pm
door roverlex
Ik ben al verschillende keren naar duitsland geweest en gewoon E10 bezine getankt in mijn Rover75 2.0V6.
En ik heb niets van gemerkt dat hij anders rijd of meer verbruikt.
Het enige wat ik merk is dat het per liter goedkoper is. ;)

Geplaatst: do jun 07, 2012 10:11 am
door Thomas
E-10 tanken met een Rover (k-serie motor) wordt afgeraden!
http://www.r75.info/modules.php?name=Fo ... hlight=e10
http://www.r75.info/modules.php?name=Fo ... hlight=e10

Op het 75/ZT forum is al uit een aantal praktijkervaringen gebleken dat e-10 binnen korte tijd behoorlijke schade aan kan richten, laat je dus niet verleiden tot de lagere prijs.

Geplaatst: do jun 07, 2012 1:41 pm
door Johnny_D
Hoe zit het met de diesel? De L serie dus?

Geplaatst: do jun 07, 2012 5:38 pm
door arjan_m
Daar zou ik geen E10 benzine in gooien, Johnny..... :twisted:

Geplaatst: do jun 07, 2012 5:49 pm
door roland
Johnny :oops: :oops: :oops: :oops:
:wall: :+

Geplaatst: do jun 07, 2012 6:01 pm
door JD
ze zijn destijds wel bezig geweest met een dieselvariant van e-10 maar dat bleek niet zo best te zijn voor je motorblok :?

Geplaatst: do jun 07, 2012 6:17 pm
door roland
Die diesel van nu is ook al aan de schrale kant.

Geplaatst: do jun 07, 2012 6:40 pm
door Johnny_D
arjan_m schreef:Daar zou ik geen E10 benzine in gooien, Johnny..... :twisted:
No shit? :stick:

Ik doelde inderdaad op de diesel. In frankrijk hebben ze die meuk namelijk ook volgens mij (lees: verkopen ze alleen maar e10).
Aangezien ik naar frankrijk ga dit jaar, wil ik wel weten of mn 45 er tegen kan.

Voor de coupe was de e10 echt geen probleem. Had wel een x een wazige storing, maar hij liep best (was wel een d serie, en geen k).

Geplaatst: do jun 07, 2012 7:00 pm
door JD
als je er gewoon diesel ingooit is het geen probleem :D

lees net iets over b-7 diesel.
iemand daar bekend mee ?

Geplaatst: do jun 07, 2012 10:45 pm
door Johnny_D
Ja dat snap ik. Maar langs de snelweg verkopen ze er alleen maar e10 meuk. (ook diesel dacht ik)

Geplaatst: do jun 28, 2012 8:55 am
door tomcat.t16
En hoe zit het dan met de T serie? Kan daar wel E10 in?