Pagina 1 van 2
iets meer pit krijgen?
Geplaatst: wo mar 21, 2012 1:29 pm
door Rattetief
Dag mensen!
nu mijn auto weer helemaal lekker loopt en ik er toch t een en ander aan wil doen heb ik een vraagje.
standaard heeft mijn auto een 1.4 motor met 74pk deze is reeds vervangen door een 1.6 16v met 114pk dus dat scheeld al wel qua snelheid en kracht.
nu is mijn vraag. wat kan ik doen om mijn auto meer pit te geven. en dan gaat het vooral om het versnellen tijdens het rijden (inhalen bv)
hiervoor heb ik een peugeot 306 xsi 2.0 gereden en deze was bloedsnel.
het echte scherpe aanvoelen van het gas mis ik.
het is alsof er een vertraging inzit in al het gas geven.
dus is het uberhaupt mogelijk om mijn auto meer pit te geven?
ik rij nu nog met standaard luchtfilter.
is de versnellingsbak van een 1.4 8v anders dan die van een 1.6 16v dat de verhoudingen misschien anders zijn?
alle informatie is welkom!
thanks in advance !
Geplaatst: wo mar 21, 2012 2:05 pm
door roland
Geplaatst: wo mar 21, 2012 7:31 pm
door Bart-K
Ik zou alvast beginnen met een open luchtfilter en 52mm aluminium gasklephuis.
Geplaatst: wo mar 21, 2012 8:25 pm
door Dr Doggystyle
ik had ipv een 1.6 gelijk voor de 1.8 motor gegaan
Geplaatst: wo mar 21, 2012 9:41 pm
door p@p@zs
Zorg bij een open filter er wel voor dat ie koude lucht ipv warme pakt.
Als er nog geen 52 mm gasklep opzit, en je zou dat wel doen zal je dat ongetwijfeld wel merken (met mn ZS iig wel

)
Geplaatst: do mar 22, 2012 11:45 am
door Rattetief
oke, die gasklep lijkt me wel wat.
@dr doggystyle, mijn auto zou een nieuwe koppakking krijgen maar Virid performance had dit motorblok te koop. en vandaar is deze erin gezet.
is er een ander type rover/mg die deze gasklep standaard heeft?
of moet ik deze nieuw bestellen?
bedankt voor de snelle reacties
Geplaatst: do mar 22, 2012 12:28 pm
door roland
jammer hij is net gereserveerd
http://link.marktplaats.nl/542035436
Ze zitten op de 1,8 volgens mijn

Geplaatst: do mar 22, 2012 2:40 pm
door Rattetief
nu weet ik wel hoe t eruit ziet wat ik zoek

tnx !
Geplaatst: do mar 22, 2012 2:47 pm
door Dr Doggystyle
nog iets over die gasklephuis
je moet naar de codes op dat ding kijken
MHB000080 is 48mm
MHB000261 is 52mm
en hij moet natuurlijk alu zijn
Geplaatst: do mar 22, 2012 3:02 pm
door Rattetief
mag ik vragen waarom deze van alu moet zijn? wat er nu opzit is toch ook kunststof (ik heb niet meer gekeken onder de kap maar zo zie k t in mijn gedachten)
er zijn er genoeg van te vinden. vooral in de UK maar verzenden bijna niet naar nederland helaas.
zaterdag maar ff langs de sloop in de buurt

kijken of er nog een mg f oid staat
Geplaatst: do mar 22, 2012 3:06 pm
door Dr Doggystyle
die plastic versie heeft wel eens last van het kleven als die warm is
dan blijft je gas een beetje hangen
die alu versie is dan beter
Geplaatst: do mar 22, 2012 3:38 pm
door roland
Geplaatst: do mar 22, 2012 5:05 pm
door Rattetief
135euro valt wel mee toch?
als de auto dan echt meer power krijgt is t dat zeker waard.
en dan 4tientjes voor een open filter en dan kan k dr weer ff tegenaan!
Geplaatst: do mar 22, 2012 5:14 pm
door roland
nou geloof me dat is die 135 euro NIET waard.
kijk naar een 2e hands die zijn +- 40a60 euro en dan is het dat WEL waard

Geplaatst: do mar 22, 2012 5:54 pm
door Rattetief
zoals p@p@zs het verteld lijkt t alsof er wel meer power komt.
en dat is precies wat ik wil.
en dan is t mij wel 135euro waard, maar natuurlijk ga ik eerst op de sloop kijken voor ik iets nieuws koop. is deze btw in een korte tijd te demonteren?
luchtfilterbox los en 8boutjes + kabel? of is t veel meer werk? (ivm tijd op de sloop aanwezig zijn kan k t een beetje inplannen
p@p@zs schreef:Zorg bij een open filter er wel voor dat ie koude lucht ipv warme pakt.
Als er nog geen 52 mm gasklep opzit, en je zou dat wel doen zal je dat ongetwijfeld wel merken (met mn ZS iig wel

)
Geplaatst: do mar 22, 2012 8:09 pm
door JD
heb er ook een 52mm klep opzitten maar bij een 1.4 moet je er niet al te veel van verwachten. zou best kunnen dat de 1.6 en de 1.8 er beter op reageren natuurlijk maar t zou mij geen €135,- waard zijn. Heb overigens voor de mijne iets van €80,- betaald.