sinds een maand ben ik in het bezit van een prachtige Rover 416 vol leer uit 1997. IK ben er erg blij mee, vooral omdat ik er maar 400 euro voor betaald heb. Er zijn alleen wel een aantal dingen mee..
De airco doet het niet, of is leeg. Binnenkort laat ik hem vullen voor 50 euro en kijk ik hoelang deze het vol houd.
Het elektrische raam rechtsvoor doet het niet, ik heb geen idee waar dit aan ligt, misschien weten jullie waar het aan kan liggen?
De vorige eigenaar heeft een klappertje gemaakt met de rechtervoorkant. Ik heb hem al uit laten lijnen maar de monteur kan het neit meer verder doen, de stuurstang is namelijk krom. Hij rijd heerlijk recht maar het stuur staat scheef en de band lijkt toch heeel langzaam aan te slijten. Ik heb al contact gezocht met Van Noort maar die reageren moeizaam. Misschien hebben jullie een idee, waar ik een stuurstang kan vinden en hoeveel mij dit gaat kosten. Ik snuffel ook rond op ebay maar ik weet niet wat het precieze Engelse woord voor stuurstang is.
Het laatste puntje van aandacht is de audio, alle speakers hebben het namelijk begeven. Nu kost het weinig geld om nieuwe speakers in de deur en in de hoedenplank te zetten maar ik vroeg mij af welke maat speakers er in de deuren gaan. Ik heb wel standaard Rover 416 speakers gevonden op ebay maar ik weet niet hoe dit geluid klinkt, het is toch al ruim 10 jaar oud. Hebben jullie de standaard speakers er nog in zitten?
Ik zal snel even een paar foto's maken van mijn eigen "Wheeler Dealer" auto met ruim 215.000 op de teller. Hij rijd en schakelt heerlijk maar hij zuipt wel aardig wat benzine, de benzine meter doet soms ook gek of zuipt ie nog echt zo veel? Ik hoop dat jullie deze nieuwe Rover rijder kunnen helpen want ik ben helemaal nieuw in deze wereld.
MVG
Jesper Post
P.S. de foto's zoals beloofd.. Ik zal nog wat meer foto's maken..

˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo