Pagina 1 van 1

Distributieriem

Geplaatst: di apr 12, 2011 1:54 pm
door FMB
Had even een vraagje mbt de distri.

Bij mijn eigen garaga gaat het me om en nabij de 500 euro kosten inclusief waterpomp. Nu heb ik een handige neef en die wil het ook wel voor me doen maar die zegt dat het niet nodig is om de waterpomp te vv (km stand 181xxx) maar enkel de losse spanner en de riem opzich zelf (kosten bij hem zouden rond de 80 euro zijn). De garage zegt dat de waterpomp wel vervangen MOET worden tezamen met de distri, mijn neef zegt van niet...

Nu lopen hier flink wat mensen met twee rechterrover/mg handen rond die hier vast wel raad mee weten...

Afijn 420 euro vind ik een hoop geld... maar ik wil graag nog wat langer in mijn bolide blijven rijden

Geplaatst: di apr 12, 2011 2:00 pm
door tomcat.t16
Geen discussie over mogelijk, waterpomp ten alle tijden vervangen.

Geplaatst: di apr 12, 2011 2:02 pm
door FMB
Kort en krachtig. Hartelijk bedankt peter, voor 't supersnelle antwoord.
Dan laat ik het zeker niet zonder doen

Geplaatst: di apr 12, 2011 2:06 pm
door tomcat.t16
Graag gedaan.

Bij een T serie wordt de waterpomp niet aangedreven door de distributieriem dus dat is een ander verhaal. Maar bij een K serie wel.

Geplaatst: di apr 12, 2011 2:30 pm
door 118GTR
De kans dat een waterpomp gaat lekken nadat de riem los is geweest is zo ongeveer 10% schat ik.

Als je zelf sleutelt kun je het gokken, en spaar je op 10 auto's 9 waterpompen uit. (toch 500 euro)

Maar die ene keer dat het misgaat moet je de hele riem procedure herhalen, voor jezelf kan dat. Maar als je niet zelf sleutelt, dan kan dat zeker niet.
Als garage zou ik hem daarom echt altijd vervangen, want die ene klant rijdt zijn motor aan gort.

Geplaatst: di apr 12, 2011 2:33 pm
door tomcat.t16
Daarom kun je het risico niet lopen. Ik zou het niet durven riskeren.

Geplaatst: di apr 12, 2011 2:57 pm
door FMB
't zal wel te doen zijn zelf denk ik maar ik neem het risico liever niet. Het mag dan wel de allersimpelste Rover motor zijn maar dan nog niet...

Geplaatst: di apr 12, 2011 7:06 pm
door JD
k vind t persoonlijk nogal lullig als je 5 tientjes bespaart en hij gaat wel lekken :mrgreen:

Geplaatst: di apr 12, 2011 8:34 pm
door FMB
precies!