Boordcomputer defect??
Geplaatst: di mar 01, 2011 10:34 am
Eergisteren rijd ik weg bij m'n ouders. Na een paar honderd meter gereden te hebben toeter ik naar een bekende.. blijft de claxon hangen!?!
Dus ik aan de kant, motor uit.. claxon blijft nog steeds hangen (wtf??).
Accu los gehaald, toeter gaat eindelijk uit.
Accu weer proberen aan te sluiten, bij contact.. claxon gaat weer aan (ehm..).
Zekering van de claxon eruit getrokken, en de volgende dag (gisteren dus) naar de garage gereden.
Die is er een paar uur mee bezig geweest. Eerst dacht hij misschien een draadje dat contact maakt, of een knop die blijft hangen maar dit was het geen van allen. Uiteindelijk leid hij het probleem terug op de boordcomputer.
Zijn diagnose, er zit een fout in de boordcomputer, en er zijn 2 manier om het op te lossen.
1) Opnieuw laten instellen, dit kan in utrecht. Hij had al gebeld, je bent je auto 4 tot 5 weken kwijt (wachttijd) en het kost ongeveer 150 tot 200 euro.
2) Nieuwe boordcomputer bestellen en laten inbouwen, dat kan in een dag, en kost je minimaal 660 euro.
Beide optie's hebben zo hun nadelen vind ik.
Ik hoor graag wat jullie visie is in deze, en of jullie misschien alternatieve en betere oplossingen hebben. 4 weken m'n auto kwijt zijn, of bijna 700 piek lichter zijn klinkt allebei niet zo aantrekkelijk namelijk :P.
PS.
In m'n vorige post over m'n spiegels werd er een bedrijf aangehaald die een sloop streetwise zou hebben staan, zou het werken als ik die aanschrijf om te zien of ik de computer uit die auto kan overzetten naar m'n eigen?
Mijn dank vast!
Cheers!
Barry
Dus ik aan de kant, motor uit.. claxon blijft nog steeds hangen (wtf??).
Accu los gehaald, toeter gaat eindelijk uit.
Accu weer proberen aan te sluiten, bij contact.. claxon gaat weer aan (ehm..).
Zekering van de claxon eruit getrokken, en de volgende dag (gisteren dus) naar de garage gereden.
Die is er een paar uur mee bezig geweest. Eerst dacht hij misschien een draadje dat contact maakt, of een knop die blijft hangen maar dit was het geen van allen. Uiteindelijk leid hij het probleem terug op de boordcomputer.
Zijn diagnose, er zit een fout in de boordcomputer, en er zijn 2 manier om het op te lossen.
1) Opnieuw laten instellen, dit kan in utrecht. Hij had al gebeld, je bent je auto 4 tot 5 weken kwijt (wachttijd) en het kost ongeveer 150 tot 200 euro.
2) Nieuwe boordcomputer bestellen en laten inbouwen, dat kan in een dag, en kost je minimaal 660 euro.
Beide optie's hebben zo hun nadelen vind ik.
Ik hoor graag wat jullie visie is in deze, en of jullie misschien alternatieve en betere oplossingen hebben. 4 weken m'n auto kwijt zijn, of bijna 700 piek lichter zijn klinkt allebei niet zo aantrekkelijk namelijk :P.
PS.
In m'n vorige post over m'n spiegels werd er een bedrijf aangehaald die een sloop streetwise zou hebben staan, zou het werken als ik die aanschrijf om te zien of ik de computer uit die auto kan overzetten naar m'n eigen?
Mijn dank vast!
Cheers!
Barry