Zal het de spanningsregelaar zijn?

214 216 218 220 25
ClOwN

Zal het de spanningsregelaar zijn?

Bericht door ClOwN »

Ik reed lekker met men rovertje en ineens het lampje van de accu begint te branden..ik dacht oeps...maar verdween weer naar 20 sec..even laten springt ie weer aan in combinatie met ABS lampje die wel weer bijna meteen verdwijnt (accu lampje blijft branden) en dashboard verlichting en koplampen verlichting worden even minder vel en toen werden ze ineens heel vel! en doen deed men rechter koplamp het niet meer.. toen deed ie weer even normaal en toen herhaalde zich dat weer waar mee uiteindelijk de andere koplamp het ook begaf... gelukkig was ik al bijna thuis want dit kan niet echt gezond voor je auto zijn denk...?

Ik denk zelf dat het spanningsregelaar van men dynamo is? is dat mogelijk?

Graag meningen!
ColinB

Bericht door ColinB »

Even meten hoeveel hij bijlaadt als de motor loopt.
Dit zou toch minimaal 13.8 maar liefst richting 14.4V moeten zijn.
Eventueel kabels anders aan de dynamo controleren, en kijken of je v-snaar niet te veel slipt/versleten is.
Je kan ook je dynamo naar revisiebedrijf brengen, die kunnen zo zien wat er mis mee is.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Koolborsteltjes op hun eind. Als het spul uit elkaar wil dan kun je deze samen met de spanninsregelaar vervangen. Vaak wil het niet zo makkelijk meer uit elkaar en dan zal dus de dynamo in zijn geheel vervangen moeten worden.
Succes!
ClOwN

Bericht door ClOwN »

Hij laad wel genoeg bij.. En v snaar is vorige maand vervangen.,maar als die slipt krijg je toch geen last van zulke piekspanningen? Dus daarom toch de spanningsregelaar denk ik! Morgen even laten checken bij rivisie bedrijf
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Als je riem slipt gaat alles zachter branden. Daarna weer normaal.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
ClOwN

Bericht door ClOwN »

Ja precies dat dacht ik ook! Ik heb echt last van piek spanningen!
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Als ie slipt dan is dit wel te horen denk ik..
ClOwN

Bericht door ClOwN »

Ook dat... maar zoals ik al zei die heb ik vorige maand vervangen en die slipt echt niet
ClOwN

Bericht door ClOwN »

De sleepring van de dynamo was kapot en was gaan vonken waardoor men spanningsregelaar ook naar zen moer ging!
dynamo revisie gehad!

Ben weer arm :(
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

ClOwN schreef:Ook dat... maar zoals ik al zei die heb ik vorige maand vervangen en die slipt echt niet
dit wil dus niks zeggen. als de dynamo niet goed vast zit, kan hij weer gaan zakken, waardoor je snaar weer slap staat.

vooral de diesels van *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) hebben hier last van, omdat er geen blokkering in het span systeem zit. maar als je die blokkering wel hebt, maar niet goed vast zet. zak hij als nog terug.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
ColinB

Bericht door ColinB »

Mag ik vragen wat je voor je revisie hebt betaald?
Ruildynamo zal toch nooit meer dan 80-100 euro kosten?
ClOwN

Bericht door ClOwN »

Beter was er een nieuwe in gegaan denk..nu hebben ze de lagers sleepring spanningsregelaar en shit vervangen en em weer opnieuw gespoten enzo..koolstofborstels waren nog helemaal ok..

Heb de dynamo er niet zelf uitgehaald dus ook weer extra arbeidsloon..had weinig tijd deze week en heb hem morgen echt nodig.. maar totaal 280 euro vink toch weer een hoop geld!
roland
MG-R Core

Bericht door roland »

Mmmm koolstofborstels niet :?: bij een goede revisie vervang je ook
die onderdelen (ook al zijn ze nog goed zat) uit voor zorg.
ColinB

Bericht door ColinB »

280 Euro is echt waanzinnig veel geld! Ook al rekenen ze extra voor montage en demontage.

Koolborstels zijn na inspectie niet altijd noodzakelijk om te vervangen, inderdaad wel handig als je toch bezig bent.
roland
MG-R Core

Bericht door roland »

ja Waarom bezuinigen op een euro of 5 aan koolstofborstels
Jimi

Bericht door Jimi »

Ehm, nu heb je dus eigenlijk een noodreparatie gedaan, als over 20k je koolborstels aan de beurt zijn, moet er alsnog een gereviseerde / nieuwe in...
Plaats reactie