Zal het de spanningsregelaar zijn?
-
ClOwN
Zal het de spanningsregelaar zijn?
Ik reed lekker met men rovertje en ineens het lampje van de accu begint te branden..ik dacht oeps...maar verdween weer naar 20 sec..even laten springt ie weer aan in combinatie met ABS lampje die wel weer bijna meteen verdwijnt (accu lampje blijft branden) en dashboard verlichting en koplampen verlichting worden even minder vel en toen werden ze ineens heel vel! en doen deed men rechter koplamp het niet meer.. toen deed ie weer even normaal en toen herhaalde zich dat weer waar mee uiteindelijk de andere koplamp het ook begaf... gelukkig was ik al bijna thuis want dit kan niet echt gezond voor je auto zijn denk...?
Ik denk zelf dat het spanningsregelaar van men dynamo is? is dat mogelijk?
Graag meningen!
Ik denk zelf dat het spanningsregelaar van men dynamo is? is dat mogelijk?
Graag meningen!
-
ColinB
Even meten hoeveel hij bijlaadt als de motor loopt.
Dit zou toch minimaal 13.8 maar liefst richting 14.4V moeten zijn.
Eventueel kabels anders aan de dynamo controleren, en kijken of je v-snaar niet te veel slipt/versleten is.
Je kan ook je dynamo naar revisiebedrijf brengen, die kunnen zo zien wat er mis mee is.
Dit zou toch minimaal 13.8 maar liefst richting 14.4V moeten zijn.
Eventueel kabels anders aan de dynamo controleren, en kijken of je v-snaar niet te veel slipt/versleten is.
Je kan ook je dynamo naar revisiebedrijf brengen, die kunnen zo zien wat er mis mee is.
-
ClOwN
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
ClOwN
-
ClOwN
- Johnny_D
- MG-R Freak
dit wil dus niks zeggen. als de dynamo niet goed vast zit, kan hij weer gaan zakken, waardoor je snaar weer slap staat.ClOwN schreef:Ook dat... maar zoals ik al zei die heb ik vorige maand vervangen en die slipt echt niet
vooral de diesels van *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) hebben hier last van, omdat er geen blokkering in het span systeem zit. maar als je die blokkering wel hebt, maar niet goed vast zet. zak hij als nog terug.
-
ColinB
-
ClOwN
Beter was er een nieuwe in gegaan denk..nu hebben ze de lagers sleepring spanningsregelaar en shit vervangen en em weer opnieuw gespoten enzo..koolstofborstels waren nog helemaal ok..
Heb de dynamo er niet zelf uitgehaald dus ook weer extra arbeidsloon..had weinig tijd deze week en heb hem morgen echt nodig.. maar totaal 280 euro vink toch weer een hoop geld!
Heb de dynamo er niet zelf uitgehaald dus ook weer extra arbeidsloon..had weinig tijd deze week en heb hem morgen echt nodig.. maar totaal 280 euro vink toch weer een hoop geld!
-
ColinB
-
Jimi

˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo