Pagina 1 van 2

Distrubitie riem

Geplaatst: zo jan 30, 2011 2:06 pm
door ClOwN
Ik zag onder mijn motorkap van mijn rover 25 1.6 uit 2000 dat de Distrubitie riem vervangen is bij de 72000 km... is dit niet wat weinig km? ik weet dat het per merk kan verschillen maar graag jullie advies mijn km stand staat op 133xxx ondertussen dus als die rond de 70000 klopt ben ik bijna aan de beurt...

Alvast bedankt!

Geplaatst: zo jan 30, 2011 2:22 pm
door tomcat.t16
Hoe oud is de riem?

Ik zou hem in ieder geval vervangen.

Geplaatst: zo jan 30, 2011 2:35 pm
door Double A
Waarschijnlijk is die op 5 jarige leeftijd vervangen, dit is ongeacht of de 100k km stand gehaald is.

Geplaatst: zo jan 30, 2011 3:37 pm
door Johnny_D
dat was toch 7jaar?

Geplaatst: zo jan 30, 2011 3:44 pm
door Double A
Johnny_D schreef:dat was toch 7jaar?
:+ Kan zijn, het heeft sowieso met leeftijd te maken in dit geval

Geplaatst: zo jan 30, 2011 3:58 pm
door Johnny_D
verschilt ook wel per blok typen volgens mij

Geplaatst: zo jan 30, 2011 5:16 pm
door Niels 25
ik heb de mijne vervangen bij 80 000km

Geplaatst: zo jan 30, 2011 7:14 pm
door ClOwN
Oke bedankt allemaal! volgende maand toch voor de APK dus dan meteen even Distrubitie riem en waterpomp laten vervangen!

Geplaatst: ma jan 31, 2011 1:04 am
door 118GTR
Het verschilt gewoon, de ene keer roept MGR 60.000 en 5 jaar, de volgende keer 80000 en 6 jaar. en zelfs 100000.

Nu moet je natuurlijk niet eindeloos wachten, maar je kunt zelf ook wat marge geven.

Verderop in de straat staat een 216 CVT en toevallig was ik daar, en uiteraard keek ik even onder de motorkap. Wat bleek, de riem was nog nooit vervangen (77000 en 12!!!! jaar oud), dus heb ik maar aangeraden dat het asap moet gebeuren.

Geplaatst: ma jan 31, 2011 4:16 pm
door FMB
hmm ook maar eens gekeken zit nu op 176xxx km hij is vervangen bij 88000 km 6 jaar terug... word toch maars tijd dan haha :oops:

Geplaatst: ma jan 31, 2011 4:33 pm
door arjan_m
Och, ik doe al 180.000 km met dezelfde distributie, is nog nooit vervangen... moet dat dan???





Kep dan ook een distri-ketting, sorry voor topic disturbing.... :mrgreen:

Geplaatst: ma jan 31, 2011 5:01 pm
door Jimi
arjan_m schreef:Och, ik doe al 180.000 km met dezelfde distributie, is nog nooit vervangen... moet dat dan???





Kep dan ook een distri-ketting, sorry voor topic disturbing.... :mrgreen:
Ketting is zooooooow 1956 :p

Geplaatst: ma jan 31, 2011 5:27 pm
door arjan_m
:rofl:

Geplaatst: ma jan 31, 2011 6:39 pm
door ClOwN
Heb even gechecked tussen het onderhoud van vorige eigenaar... is dus bij 72000 vervangen 3,5 jaar geleden

De goedkoopste hier in de buurt is 400 euro inclusief waterpomp... is dit beetje mooie prijs?

Geplaatst: ma jan 31, 2011 7:24 pm
door Johnny_D
is inderdaad wel een mooie prijs

Geplaatst: ma jan 31, 2011 10:47 pm
door tomcat.t16
Johnny_D schreef:is inderdaad wel een mooie prijs
:roll:

Ja, op zich...