Winterbanden welke en waar halen?
-
phwek
Winterbanden welke en waar halen?
Hallo,
Ik heb op de auto zomerbanden liggen en wil mijn vriendin toch wel nog veiliger op pad sturen en dus winterbanden er op leggen.
Welke keuze band (merk, formaat, soort....??) raden jullie aan?
Op een bepaald soort of type velg?
Gewoon bij een lokale bandenboer of bijvoorbeeld een kwikfit, tyrecentre of zoiets dergelijks of via internet?
Budget zou het liefst zo laag mogelijk zijn, maar kwalitatief wel goed uiteraard!?
Verder nog tips m.b.t. de winterbanden of andere wintertips specifiek voor onze bolide?
Alvast bedankt voor de reacties
Ik heb op de auto zomerbanden liggen en wil mijn vriendin toch wel nog veiliger op pad sturen en dus winterbanden er op leggen.
Welke keuze band (merk, formaat, soort....??) raden jullie aan?
Op een bepaald soort of type velg?
Gewoon bij een lokale bandenboer of bijvoorbeeld een kwikfit, tyrecentre of zoiets dergelijks of via internet?
Budget zou het liefst zo laag mogelijk zijn, maar kwalitatief wel goed uiteraard!?
Verder nog tips m.b.t. de winterbanden of andere wintertips specifiek voor onze bolide?
Alvast bedankt voor de reacties
het merk band is erg persoonlijk
Zou als ik jou was een 2e set velgen aanschaffen anders moet je elk jaar je banden omgooien en dat kost geld en tijd.
Voor de maat zou ik een zo gangbaar mogelijke maat nemen ( de afmeting moet uiteraard wel bij de auto horen ) omdat die vaak goedkoper zijn.
Heb er zelf kleber krisalp hp2 als winterband onderzitten. Ben er goed over te spreken.
Banden zijn op internet vaak iets goedkoper als bij de bandenboer.
Het nadeel is dat als er iets mis mee is ( en dat wil nog wel eens gebeuren bij banden ) dat je bij de bandenboer terecht kan met je klachten en via internet dat dit vaak moeilijk is.
Daar komt nog eens bij dat als je ze via internet besteld ze nog gemonteerd moeten worden en je dus alsnog naar de garage / bandenboer moet.,
Mijn advies, koop een gebruikte set velgen op marktplaats b.v. en koop bij de bandenboer een set banden.
Zou als ik jou was een 2e set velgen aanschaffen anders moet je elk jaar je banden omgooien en dat kost geld en tijd.
Voor de maat zou ik een zo gangbaar mogelijke maat nemen ( de afmeting moet uiteraard wel bij de auto horen ) omdat die vaak goedkoper zijn.
Heb er zelf kleber krisalp hp2 als winterband onderzitten. Ben er goed over te spreken.
Banden zijn op internet vaak iets goedkoper als bij de bandenboer.
Het nadeel is dat als er iets mis mee is ( en dat wil nog wel eens gebeuren bij banden ) dat je bij de bandenboer terecht kan met je klachten en via internet dat dit vaak moeilijk is.
Daar komt nog eens bij dat als je ze via internet besteld ze nog gemonteerd moeten worden en je dus alsnog naar de garage / bandenboer moet.,
Mijn advies, koop een gebruikte set velgen op marktplaats b.v. en koop bij de bandenboer een set banden.
-
phwek
http://www.bzjautoparts.nl/indexhome.html deze zitten in Nijmegen en hebben wel velgen voor jou. moet je alleen nog banden halen.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
-
kernebeek
http://www.noordenbanden.nl/advanced_se ... ik&x=0&y=0
Dit schijnt volgens een maat van mij een zeer goed bedrijf te zijn.
Hij heeft hier velgen banden en bouten vandaan voor zijn mercedessen.
Ik rijd nu met 195-65-15 winterbanden en ga straks over op 185-65-15 aan de voorzijde.
Dit schijnt volgens een maat van mij een zeer goed bedrijf te zijn.
Hij heeft hier velgen banden en bouten vandaan voor zijn mercedessen.
Ik rijd nu met 195-65-15 winterbanden en ga straks over op 185-65-15 aan de voorzijde.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- Gert-Jan
- MG-R Fanatic
- Contacteer:
Daarnet las ik deze thread en ik zat me eerst hetzelfde af te vragenphwek schreef:Thanks voor de antwoorden.
Tja die 3 tractoren rijd ik vooral in. Voor mijn vriendin heb ik de rover 75 gekocht. Ti's een eindje tuffen in zo'n tractor vanuit zuid limburg naar nijmegen telkens. Dus vandaar.
Maar serieus:
Zijn 4 seizoenbanden hier geen goede optie
Voor mijn 75 zit ik te denken aan Vredestein Quatrac 3 banden http://www.profiletyrecenter.nl/display ... ypeid=2623
(Sorry voor de onbedoelde reclame, maar ik denk dat de prijzen tussen bedrijven niet veel zullen verschillen)
In mijn geval staat m'n 75 nu binnen, terwijl ik voornamelijk met m'n 4x4 op pad ga. Geen centje pijn (totdat het gaat ijzelen?). Heb de laatste dagen al veel mensen bij de meest simpele verkeersdrempels enorm zien klooien
Rover 75 Sterling - 2.0V6 - Pewter Grey - 2000
Suzuki Grand Vitara - 2.5V6 - 1998

-
VROEM
4 seizoensbanden zijn "onzin" c.q. marketing truck.
In feite is een band al een samenvoegsel van compromissen; hij moet het doen in droog, nat etc weersomstandigheden.
En dat ook nog pak 'm beet bij temperaturen van -25 tot +45 graden in Nederland.
Niet voor niets zijn winterbanden bij de Oosterburen verplicht.
Sterker nog, je kan beter met winterbanden het hele seizoen rijden (slijten alleen IETS sneller) dan omgekeerd.
Het rubber van winterbanden is zachter dan zomerbanden voor meer grip, vandaar de iets hogere slijtage.
In feite is een band al een samenvoegsel van compromissen; hij moet het doen in droog, nat etc weersomstandigheden.
En dat ook nog pak 'm beet bij temperaturen van -25 tot +45 graden in Nederland.
Niet voor niets zijn winterbanden bij de Oosterburen verplicht.
Sterker nog, je kan beter met winterbanden het hele seizoen rijden (slijten alleen IETS sneller) dan omgekeerd.
Het rubber van winterbanden is zachter dan zomerbanden voor meer grip, vandaar de iets hogere slijtage.
-
Jimi
Dat meer grip valt vergeleken met een toyo t1r, yokohama perrada's of falken zh425 erg tegen hoor 
Ik haal al mijn banden bij autobandenmarkt.nl ik moet zeggen voor een internet boer bieden ze goede service, ze verkopen ook velgen + winterbanden, maar ik zou gewoon een los setje (gebruikte) velgen van mp halen en ze (als je het zelf niet lukt) bij Rik of de golden crank eromheen laten slingeren.
Greetz Jimi
Ik haal al mijn banden bij autobandenmarkt.nl ik moet zeggen voor een internet boer bieden ze goede service, ze verkopen ook velgen + winterbanden, maar ik zou gewoon een los setje (gebruikte) velgen van mp halen en ze (als je het zelf niet lukt) bij Rik of de golden crank eromheen laten slingeren.
Greetz Jimi
Ik doe hetzelfde als Jimi en dat bevalt prima, gewoon daar bestellen de banden en bij de beunhaas om de hoek erop laten zetten. Natuurlijk wel eentje die er fatsoenlijk een band op kan zetten. Ik betaalde een tientje per band terwijl ik bij de bandenman in Assen ong. 17 kwijt was per band. Al met al was ik vele malen goedkoper klaar dan een kant en klare set ergens vandaan te plukken.
-
kernebeek
- Gert-Jan
- MG-R Fanatic
- Contacteer:
Onder mijn 4x4 heb ik soortgelijke All-Terrain banden (General Grabber AT2's). Een mooie compromis-band die goed & stil op het asfalt rijd, maar het ook heel goed op het onverhard doet. En de huidige "winterse problemen" waren voor mij geen probleem. Het enige probleem werd gevormd door al die medeweggebruikers die voor mij stil bleven staanJärv schreef: Nou ... mij hoor je met m'n BF-Goodrich All-Terrain T/A KO helemaal niet klagen hoor![]()
Voor m'n 75 zoek ik eigenlijk een soortgelijke compromis-band, maar dan één die het zowel 's zomers als 's winters onroad goed doet. De bandenboeren staan mij iets "te gretig" klaar om mij 2 verschillende sets banden + velgen in de maag te splitsen!
Ik zit me dus af te vragen of verschillende zomer- en winterbanden eigenlijk niet onzinnig is, terwijl ik het prima met een compromis-band af zou kunnen. Snelheid is voor mij geen issue, ik heb de 75 voornamelijk voor lekker comfy vervoer
Rover 75 Sterling - 2.0V6 - Pewter Grey - 2000