Pagina 1 van 1

stuur / wielen trekken weg

Geplaatst: di okt 12, 2010 11:29 am
door BBergman
Ik vind het wat lastig te omschrijven maar hierbij m'n beste poging :P

Als ik op een weg rij met spoorvorming, dan trekt m'n stuur erg snel naar een bepaalde kant toe. Het is net of m'n banden dan door dat spoor een bepaalde kant op getrokken word.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan, en of er iets aan gedaan kan worden?

Geplaatst: di okt 12, 2010 11:32 am
door Rvelleko
Op een andere baan gaan rijden, spoorvorming doe je niks aan

Geplaatst: di okt 12, 2010 11:43 am
door BBergman
Ok.. dat is jammer :(

Viel me op toen ik laatst een tijdje met een audi reed, die had er veel minder last van (op hetzelfde weggetje), vandaar dat ik hoopte er iets aan te kunnen doen.

Dan maar m'n stuur vasthouden! :P

Geplaatst: di okt 12, 2010 11:47 am
door ColinB
Het heeft ook te maken met je wielophanging, positie van je wielen, stuurinrichting, bandenmaat etc.
Ik merk hetzelfde, en dat was met mijn vorige auto ook een stuk minder.
Inderdaad vrij weinig aan te doen, zonder grove aanpassingen.

Geplaatst: di okt 12, 2010 1:42 pm
door Johnny_D
laat je wielen eens uitlijne ;)
dat helpt meestal wel

Geplaatst: di okt 12, 2010 1:52 pm
door Rik
Johnny_D schreef:laat je wielen eens uitlijne ;)
dat helpt meestal wel
Wat hij zei, enneh, je hebt standaard wielen + banden? Auto is niet verlaagd? Dan zou je er (in principe) niet zoveel last van mogen hebben namelijk.

Geplaatst: di okt 12, 2010 2:01 pm
door BBergman
Yeps, helemaal standaard (nog :P)
Ik moet toch volgende maand m'n voorwielen vervangen, kan ik hem gelijk wel even laten uitlijnen.

Misschien dat het wat helpt! :)

Geplaatst: di okt 12, 2010 3:38 pm
door Zeppie
kale banden,laten we die niet vergeten.

Geplaatst: do okt 14, 2010 12:10 pm
door BBergman
Zouden spoorverbreders helpen?
Of het eruit ziet weet ik niet, maar met een bredere basis zou je, denk ik zo, minder last moeten hebben hiervan?

Of zit ik op het verkeerde spoor :P

Geplaatst: do okt 14, 2010 1:29 pm
door Johnny_D
spoor verbreders brengen je wielen alleen meer naar buiten.
wat je eerder kan doen is over gaan op bredere banden(waardoor je meestal ook meer grip krijgt).
maar laat hem eerst is uitlijnen, dat scheelt een stuk.