Pagina 1 van 1
koppakking kapot en cilinderbussen ?
Geplaatst: do okt 07, 2010 7:10 pm
door JD
vraagje,
kan voor een leuk bedrag een r 25 kopen.
nu ligt de koppakking van die wagen er uit. Dat zou op zich geen probleem zijn alleen nu werd er verteld dat misschien de cilinderbussen ook kapot zouden zijn.
Kan dit ?
en is dat makkelijk te maken voor een normale monteur ?
en wat zou de prijs zijn voor een set van die bussen ( of wat er dan vervangen zou moeten worden )
Geplaatst: do okt 07, 2010 9:43 pm
door 118GTR
Cylinderbussen gezakt waarschijnlijk, en dat betekent een nieuw blok.
Bussen kapot kan vast ook wel, maar ik heb het nog nooit gezien. Je kunt ze wel beschadigen als er bv een zuiger of zuigerveer kapot is die vervolgens diepe krassen in zet.
Bussen vervangen is niet moeilijk maar het kost wel tijd, een nieuwe set bussen kost 500+, maar op ebay kan het voor een hoop minder.
Geplaatst: do okt 07, 2010 9:47 pm
door JD
ok, bedankt
is er een manier waarmee ik kan vaststellen of die bussen wel of niet goed zijn ?
motor loopt nog wel
Geplaatst: vr okt 08, 2010 1:15 pm
door tomcat.t16
De manier is de kop eraf halen, meten of ze nog allemaal ongeveer even hoog liggen.
Ik heb het al meegemaakt dat de binnenkant van een bus verneukt was. Dus er zat een dik reliëf spoor in. En ik ken ook iemand die een gescheurde cilinderbus had.
Gewoon die auto kopen, niet moeilijk doen en een ander blok erin gooien.
Geplaatst: vr okt 08, 2010 6:17 pm
door JD
jah, ma de km stand was heel gunstig
vervelende is dat hij net voor mn neus weggekaapt is dus het gaat niet door

bedankt voor de hulp

Geplaatst: vr okt 08, 2010 6:27 pm
door arjen
busje kost nieuw ongeveer 65 euro volgens mij.. Alleen die zuigers zijn nogal prijzig! Een kleine 300 per stuk! Setje gebruikte bussen en zuigers kan natuurlijk ook dat is een stuk goedkoper.
Geplaatst: vr okt 08, 2010 6:29 pm
door arjen
Oh maakt al niet zoveel meer uit zie ik..
