Pagina 1 van 2
Aanslagproblematiek Opgelost!!!
Geplaatst: do sep 23, 2010 7:59 pm
door Jimi
Mijn rover 200 uit '99 slaat eigenlijk alleen maar aan als hij er zin in heeft.
Zodra ik de startonderbreker er af haal het contactslot omdraai, blijft hij starten, maar hij slaat niet aan, totdat ik in de linkerachterkant van het motorruim aan wat draadjes sta te morren, dan slaat ie af en toe aan.
Ik heb zoveel plezier als hij rijd, alleen ik vind dit zo'n ontzettend irritant probleem, heeft iemand suggesties wat het kan zijn of nog beter hoe ik het op kan lossen...
Het probleemgebied:
Greetz Jimi
Geplaatst: do sep 23, 2010 8:04 pm
door Rvelleko
Draadbreukje waarschijnlijk tussen de draadjes waarin je staat te morren
Geplaatst: do sep 23, 2010 8:12 pm
door Jimi
Loopt er daar een draad die van toepassing is voor de aanslag?
Geplaatst: vr sep 24, 2010 12:55 am
door tomcat.t16
Kennelijk wel he... post een foto van dat draadje...
Geplaatst: vr sep 24, 2010 6:09 pm
door Jimi
foto staat erbij
Greetz Jimi
Geplaatst: vr sep 24, 2010 6:13 pm
door tomcat.t16
Rvelleko schreef:Draadbreukje waarschijnlijk tussen de draadjes waarin je staat te morren
+1
Geplaatst: vr sep 24, 2010 6:17 pm
door Jimi
Dank, dat wordt morgen morgen meten geblazen :P
Greetz Jimi
Geplaatst: vr sep 24, 2010 7:52 pm
door tomcat.t16
Kun je ook precies zeggen welk draadje Jimi?
Geplaatst: vr sep 24, 2010 9:29 pm
door Jimi
We hebben net even gekeken, maar het brandstofrelais tikt gewoon als ik contact maak, we hebben alle stekkers losgehad en naar corrossie gekeken, maar helemaal niets
Nu is mijn accu ook nog eens dood
We gaan morgen proberen om het relais te onzeilen, kijken of ie dan wel start en als ie het dan nog niet doet, weet ik het ook niet mee...
pfff
Greetz Jimi
Geplaatst: vr sep 24, 2010 11:25 pm
door Boekie
of ff de stekkers lostrekken en inspuiten met contactspay.
Geplaatst: vr sep 24, 2010 11:26 pm
door Jimi
Bedankt voor de tip!
Greetz Jimi
Geplaatst: ma sep 27, 2010 1:18 pm
door Jimi
draadjes nagelopen, komt op helemaal niets uit grr.
Nu had ik ergens gelezen dat je met je sleutel je alarm kan uitschakelen, maar hoe gaat dit precies in zijn werk?
Greetz Jimi
Geplaatst: ma sep 27, 2010 8:21 pm
door gekske
afhankelijk van wat er op het plaatje bij de orginele sleutels staat 3x rechts 2x links en dergelijke. Bij mijn auto stond het ook op een plaatje aan de slede van de voorstoel. het plaatje was zwart met cijfers erin geslagen ongeveer 2cm bij 0.5cm meen dat t aan de acherkant deur zijde zat succes
Geplaatst: vr okt 01, 2010 12:14 pm
door Jimi
Stekkers nogmaals nagkeken, niets vreemds. Bezinerelais vervangen, wat een vriendelijke mensen bij minor cars 'ahum'. weer niets, nu maar naar meten is weten te om mijn draadboom door te laten meten grrr.
Greetz Jimi
Ps: startonderbreker, heb ff gekeken en het zou me niets verbazen als het enige mercedes onderdeel in de 200 stuk gaat :P
Geplaatst: di okt 05, 2010 7:08 pm
door ColinB
Ga dingen uitsluiten.
Een motor slaat niet aan omdat hij of geen brandstof krijgt of geen vonken uit de bougie.
Kijk of een bougie wel vonkt, kijk of de motor wel benzine krijgt.
Zo kan je dingen gaan terugleiden.
Krukassensor, nokkenassensor, dat soort dingen. Of ontsteking gewoon slecht.
Als ik naar die foto kijk is er zo te zien al flink gerommeld met de bedrading daar.
Haal alle tape er eens af die niet origineel is/lijkt en kijk daar eens.
Geplaatst: di okt 05, 2010 11:06 pm
door Jimi
Ik heb nu een oud rover dealer in badhoevedorp gevonden die hem gaat uitlezen en hij zegt dat hij vaker met dit bijltje gehakt heeft, als hij niets kan vinden...
Thanks voor de tips en support.
Greetz Jimi