Pagina 1 van 1

Nieuw deurslot

Geplaatst: ma jun 14, 2010 3:21 pm
door BBergman
Howdy fellows!

Klein vraagje..

Ik ben net naar een garage geweest om een afspraak te maken voor een reparatie. M'n linker slot is namelijk defect (maakt een vreselijk lawaai bij opengaan ook.)
Vraag ik of hij weet wat zo'n slot ongeveer kost. Na wat speurwerk in zijn computer komt hij met het bedrag van 249,- ex btw voor het slot alleen.

Mijn vraag, klopt dit ongeveer of moet ik een andere garage gaan zoeken?

Vast mijn dank!
Barry

Geplaatst: ma jun 14, 2010 3:33 pm
door Dr Doggystyle

Geplaatst: ma jun 14, 2010 3:46 pm
door Grade
250 euro...... euh nee dat is nogal hoog

Spuit eerst maar eens wat wd40 in het slot, mocht dat niet werken kan je alsnog het slot vervangen maar dan zit je wel met 2 sleutels te klooien.

Geplaatst: ma jun 14, 2010 8:24 pm
door tomcat.t16
Uhm JeroenH sloopt zijn auto, misschien kun je alle sloten overnemen...? Idee :idea:

Geplaatst: di jun 15, 2010 9:40 am
door BBergman
Ik vond het ook nogal prijzig klinken ja :P

Ik zal hem eerst ff volspuiten met dat wd40, weet niet of het helpt, maar het is het proberen waard natuurlijk.

Anders is het inderdaad wel een goede optie om JeroenH te zoeken. Ik zit er in ieder geval niet op te wachten om met meerdere sleutels te gaan klooien! :P

thnx y'all!

Geplaatst: di jun 15, 2010 9:50 am
door Rover620tdi
Als ik jou was had ik de slot eruit gehaald tot ie voor me lag en grondig schoonmaken.

Maar als ik het goed begrijp lig het niet aan je slot denk ik. toch??

Haal de deurplaten eraf zou ik maar zeggen en luister waar het vandaan komt..

Geplaatst: di jun 15, 2010 10:26 am
door BBergman
het slot opzich werkt inderdaad nog wel, alleen bij het opendoen maakt hij een vreselijk lawaai (KGGRRRGGGRG GGR)
Het is een beetje gekomen tijdens de winter, dus eerst dacht ik aan stuk gevroren ofzo

ik sloop hem er wel even uit ja, klinkt goed :P

Geplaatst: di jun 15, 2010 10:28 am
door Rover620tdi
Je motortje van centr. vergrendeling is versleten. ;)

Geplaatst: di jun 15, 2010 10:58 am
door BBergman
kijk, dat maakt het zoeken een stuk makkelijker!

Ik hoop dat, als ik die schoongemaakt en met wd40, hij weer een beetje normaal werkt, dat geluid word je gek van weet je :S

Geplaatst: di jun 15, 2010 11:11 am
door Rover620tdi
Ik denk dat je die moet vervangen.
Schoonmaken zou niet echt veel helpen vrees ik.
Probleem zit hem erin. Daarom zei ik versleten.
Volgens mij als ik het niet mis heb, zit er tandwieltjes in die aparaat die de stang naar boven en naar beneden rolt. Die nu net geen grip meer heeft en dat ratel geluid maakt.

Mischien heeft er wel iemand hier op de club wel er 1..

Geplaatst: ma aug 02, 2010 3:12 pm
door BBergman
Hij is gerepareerd! :)

Uiteindelijk via via bij iemand terecht gekomen die iets meer ervaring had dan ik, en er een blik naar wilde werpen.
Hij heeft het hele ding uit elkaar gehaald en kwam erachter dat er een palletje afgebroken was. Deze heeft hij weer gelijmd, e viola! Een slot zonder bijgeluiden.

Scheelt me weer een uitgave van enkele honderde eurotjes :P

klein minpuntje.. van het afdekkapje van het handvat is een lipje afgebroken, deze valt er nu steeds af :S

Geplaatst: di sep 14, 2010 9:42 am
door BBergman
Helaas, ongeveer 2 weken nadat hij hem gerepareerd had begon hij weer dezelfde kuren te vertonen. Uiteindelijk heb ik hem gisteren helemaal laten vervangen.

Alsnog een paar honderd piek armer :(

Maargoed.. het is voor een goed doel he :P :)

Geplaatst: di sep 14, 2010 9:52 am
door Rover620tdi
Gefeliciteerd dan maar. Nu zul je ook geen last meer van hebben.

Geplaatst: di sep 14, 2010 10:02 am
door BBergman
thnx mate,

Werd er inderdaad een beetje gek van. Het geluid is tot daar aan toe, alleen op het laatst werkte hij helemaal niet meer.

Je moet nog best lenig zijn om dan, via de bijrijdersportier, uit te stappen! :P

Geplaatst: di sep 14, 2010 10:25 am
door Rover620tdi
Ach stel je niet aan.
Had ook via je raam uit kunnen stappen. :lol:
En dan op je Comfort knop kunnen drukken.
(Volgens mij hebben de rovers dat niet he...???)

Geplaatst: di sep 14, 2010 10:27 am
door BBergman
hmz... nee, die zit er niet op :(
als m'n slot er weer mee stopt bouw ik dat wel in :P