Rover 220 coupe aankoop advies gevraagd
-
david_rovers
Rover 220 coupe aankoop advies gevraagd
Dag Rover fans,
Het virus heeft mij te pakken gekregen... Ik ben voor alsnog een peugeot (106 xsi 1.6) rijder. Maar heb een mooie rover 220 coupe zien staan, namelijk een turbo uitvoering.
De eigenaar heeft recent een kop(pakking) revisie gedaan, nieuwe distributieriem, koppeling en uitlaat vervangen. De auto heeft 200.000 km gereden.
Waar moet ik op letten of deze coupe in goede staat verkeert? Wat zijn de zwakke plaatsen of aandachtspunten van deze auto?
Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden!
Groet,
David
Het virus heeft mij te pakken gekregen... Ik ben voor alsnog een peugeot (106 xsi 1.6) rijder. Maar heb een mooie rover 220 coupe zien staan, namelijk een turbo uitvoering.
De eigenaar heeft recent een kop(pakking) revisie gedaan, nieuwe distributieriem, koppeling en uitlaat vervangen. De auto heeft 200.000 km gereden.
Waar moet ik op letten of deze coupe in goede staat verkeert? Wat zijn de zwakke plaatsen of aandachtspunten van deze auto?
Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden!
Groet,
David
-
david_rovers
Ja... de auto waarvoor ik aan het kijken ben is opgenomen in het couperegister.
http://home.wanadoo.nl/m.velzen/couperegister/
Het betreft de 34-DD-BD. Helaas staat de auto er niet zo mooi bij als op de foto van het couperegister.... Hij staat op lege banden... het rubber van de banden is al gebroken.
http://home.wanadoo.nl/m.velzen/couperegister/
Het betreft de 34-DD-BD. Helaas staat de auto er niet zo mooi bij als op de foto van het couperegister.... Hij staat op lege banden... het rubber van de banden is al gebroken.
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26498
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
volgens mij gaat het om deze :Mark16v schreef:Wat ik zo hier en daar begrepen heb kan je daar beter van af blijven.
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=238843
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
david_rovers
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Right Hand Drive, Oftewel de Engelse uitvoering. Dat dus als je normaal instapt je tegen het dashboardkastje aan zit te kijken. 
Laatst gewijzigd door The Flying Dutchman op di apr 13, 2010 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

- metro '82
- Metro addict
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: do sep 27, 2007 9:37 pm
- Woonplaats: Culemborg
Right Hand Drive oftewel rechtsgestuurd 


Rover 45 2.0 idt club 5drs(copperleaf red) - Mini Clubman estate '78 (vermillion red) - Austin metro 1.0 special '82 (in restauratie)
http://www.mrcracing.nl http://www.hacc.nl
-
david_rovers
waarom raden jullie de koop van 34-DD-BD af?
Ik weet dat hij voor lichte schade gehad heeft. De garage is zelf een oltimer/ britisch car specialist en restaurateur. De garagehouder zegt dat de auto in goede staat verkeerd.
Vandaar mijn vraag of er plaatsen of onderdelen zijn waar ik extra moet opletten.
Ik weet dat hij voor lichte schade gehad heeft. De garage is zelf een oltimer/ britisch car specialist en restaurateur. De garagehouder zegt dat de auto in goede staat verkeerd.
Vandaar mijn vraag of er plaatsen of onderdelen zijn waar ik extra moet opletten.
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
die rhd coupe moed eerst een bak en as revisie.
meeste turbos zijn flink afgetrapt. hij is volgens mij ook al eerder langs gekome in een matktplaats ad. toen is er na gekeken.
wat ik me kan is herinderre dat hij schade gehad heeft, en gedeeltelijk overgespote is.
mocht je is tog intresse hebben kijk dan vooral naar wiel kasten, en de bobeltjes voor de achterste kaste.
als er stoffe bekleding in zit kan je kijke of er plekken i. zitte, zo ja heb je kans dat de targa daken lekken.
kijk ook de kofferbak na op vocht. ook de rant bove de kofer kan gaan roeste.
wat verder nog kan doen is vrage of je hem mag me neme voor een onhafhankelijke keuring.
kost je iets van 30euro, maar scheelt je een hoop gezijk
meeste turbos zijn flink afgetrapt. hij is volgens mij ook al eerder langs gekome in een matktplaats ad. toen is er na gekeken.
wat ik me kan is herinderre dat hij schade gehad heeft, en gedeeltelijk overgespote is.
mocht je is tog intresse hebben kijk dan vooral naar wiel kasten, en de bobeltjes voor de achterste kaste.
als er stoffe bekleding in zit kan je kijke of er plekken i. zitte, zo ja heb je kans dat de targa daken lekken.
kijk ook de kofferbak na op vocht. ook de rant bove de kofer kan gaan roeste.
wat verder nog kan doen is vrage of je hem mag me neme voor een onhafhankelijke keuring.
kost je iets van 30euro, maar scheelt je een hoop gezijk
-
david_rovers
bedankt....
Ik zal eind van deze week wat beter gaan kijken. Bedankt voor de tips. Zoals de rover er nu bij staat zal 'n ritje lastig worden.. zoals gezegd de banden zijn naar de haaien....
Ik zal de wielkasten goed bekijken en of het dak lekt natuurlijk. Maar is gelukkig hier om de hoek in Landgraaf (zuid-limburg) tevens zal ik vragen wat voor 'n koppakking er op gekomen is. De vraagprijs op de website is 3.750,- ik heb 'm gemaild. In zijn antwoord geeft hij een uiterste prijs op van 2.750,-
Ik laat jullie wel weten wat ik er van vond..... als ben wezen kijken maar...
Ik houd mij aanbevolen voor een goede rover 220 turbo coupe targa!!! Verkoopt iemand van jullie een mooi exemplaar.... laat mij het effe weten
david_rovers@live.nl
('n beetje sleutelen is niet erg maar geen grote revisie of plaatwerk beurt.... heb ik net achter de rug met m'n peugeot 106xsi 1.6L)
Ik zal eind van deze week wat beter gaan kijken. Bedankt voor de tips. Zoals de rover er nu bij staat zal 'n ritje lastig worden.. zoals gezegd de banden zijn naar de haaien....
Ik zal de wielkasten goed bekijken en of het dak lekt natuurlijk. Maar is gelukkig hier om de hoek in Landgraaf (zuid-limburg) tevens zal ik vragen wat voor 'n koppakking er op gekomen is. De vraagprijs op de website is 3.750,- ik heb 'm gemaild. In zijn antwoord geeft hij een uiterste prijs op van 2.750,-
Ik laat jullie wel weten wat ik er van vond..... als ben wezen kijken maar...
Ik houd mij aanbevolen voor een goede rover 220 turbo coupe targa!!! Verkoopt iemand van jullie een mooi exemplaar.... laat mij het effe weten
david_rovers@live.nl
('n beetje sleutelen is niet erg maar geen grote revisie of plaatwerk beurt.... heb ik net achter de rug met m'n peugeot 106xsi 1.6L)
-
Bart-K
- The Big Boss
- Berichten: 8460
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Als er al meteen zoveel van de prijs afgaat dan gaan bij mij alle alarmbellen af!!
Dan kun je beter ff wachten totdat arjen zijn groene coupé verkoopt
Dan kun je beter ff wachten totdat arjen zijn groene coupé verkoopt
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
-
FMB






˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo