Rover 220 coupe aankoop advies gevraagd

214 216 218 220 25
david_rovers

Rover 220 coupe aankoop advies gevraagd

Bericht door david_rovers »

Dag Rover fans,

Het virus heeft mij te pakken gekregen... Ik ben voor alsnog een peugeot (106 xsi 1.6) rijder. Maar heb een mooie rover 220 coupe zien staan, namelijk een turbo uitvoering.
De eigenaar heeft recent een kop(pakking) revisie gedaan, nieuwe distributieriem, koppeling en uitlaat vervangen. De auto heeft 200.000 km gereden.
Waar moet ik op letten of deze coupe in goede staat verkeert? Wat zijn de zwakke plaatsen of aandachtspunten van deze auto?

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden!

Groet,
David
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

als eesste welkom hier. ten 2e, heb je oevallig een linkje naar waar de auto te koop staat?
een hoop coupes zijn bij ons al bekent, dus kunne we je van te vore mischien wel vertellen of je hem moed laten staan of niet.
(kenteken mag ook)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
david_rovers

Bericht door david_rovers »

Ja... de auto waarvoor ik aan het kijken ben is opgenomen in het couperegister.

http://home.wanadoo.nl/m.velzen/couperegister/

Het betreft de 34-DD-BD. Helaas staat de auto er niet zo mooi bij als op de foto van het couperegister.... Hij staat op lege banden... het rubber van de banden is al gebroken.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Wat ik zo hier en daar begrepen heb kan je daar beter van af blijven.

Er staat geloof ik nog een mooie witte turbo hier te koop, is wel RHD.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26498
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

Mark16v schreef:Wat ik zo hier en daar begrepen heb kan je daar beter van af blijven.
volgens mij gaat het om deze :
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=238843
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
david_rovers

Bericht door david_rovers »

Mark16v schreef:Wat ik zo hier en daar begrepen heb kan je daar beter van af blijven.

Er staat geloof ik nog een mooie witte turbo hier te koop, is wel RHD.
Wat is RHD?
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Right Hand Drive, Oftewel de Engelse uitvoering. Dat dus als je normaal instapt je tegen het dashboardkastje aan zit te kijken. :lol:
Laatst gewijzigd door The Flying Dutchman op di apr 13, 2010 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
metro '82
Metro addict
Berichten: 1178
Lid geworden op: do sep 27, 2007 9:37 pm
Woonplaats: Culemborg

Bericht door metro '82 »

Right Hand Drive oftewel rechtsgestuurd :D
AfbeeldingAfbeelding
Rover 45 2.0 idt club 5drs(copperleaf red) - Mini Clubman estate '78 (vermillion red) - Austin metro 1.0 special '82 (in restauratie)
http://www.mrcracing.nl http://www.hacc.nl
david_rovers

Bericht door david_rovers »

waarom raden jullie de koop van 34-DD-BD af?

Ik weet dat hij voor lichte schade gehad heeft. De garage is zelf een oltimer/ britisch car specialist en restaurateur. De garagehouder zegt dat de auto in goede staat verkeerd.

Vandaar mijn vraag of er plaatsen of onderdelen zijn waar ik extra moet opletten.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

die rhd coupe moed eerst een bak en as revisie.

meeste turbos zijn flink afgetrapt. hij is volgens mij ook al eerder langs gekome in een matktplaats ad. toen is er na gekeken.
wat ik me kan is herinderre dat hij schade gehad heeft, en gedeeltelijk overgespote is.

mocht je is tog intresse hebben kijk dan vooral naar wiel kasten, en de bobeltjes voor de achterste kaste.
als er stoffe bekleding in zit kan je kijke of er plekken i. zitte, zo ja heb je kans dat de targa daken lekken.
kijk ook de kofferbak na op vocht. ook de rant bove de kofer kan gaan roeste.

wat verder nog kan doen is vrage of je hem mag me neme voor een onhafhankelijke keuring.
kost je iets van 30euro, maar scheelt je een hoop gezijk
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Die coupe heb ik ook bij gekeken en was absoluut een wrak en die man vroeg er nogal wat voor.. Ik denk dat er binnenkort nog wel een mooie groene turbo coupe te koop staat! Ik vind het namelijk toch wat te duur om 3 auto's en een motor te hebben dus vandaar :D
david_rovers

Bericht door david_rovers »

bedankt....

Ik zal eind van deze week wat beter gaan kijken. Bedankt voor de tips. Zoals de rover er nu bij staat zal 'n ritje lastig worden.. zoals gezegd de banden zijn naar de haaien....
Ik zal de wielkasten goed bekijken en of het dak lekt natuurlijk. Maar is gelukkig hier om de hoek in Landgraaf (zuid-limburg) tevens zal ik vragen wat voor 'n koppakking er op gekomen is. De vraagprijs op de website is 3.750,- ik heb 'm gemaild. In zijn antwoord geeft hij een uiterste prijs op van 2.750,-

Ik laat jullie wel weten wat ik er van vond..... als ben wezen kijken maar...
Ik houd mij aanbevolen voor een goede rover 220 turbo coupe targa!!! Verkoopt iemand van jullie een mooi exemplaar.... laat mij het effe weten

david_rovers@live.nl

('n beetje sleutelen is niet erg maar geen grote revisie of plaatwerk beurt.... heb ik net achter de rug met m'n peugeot 106xsi 1.6L)
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8460
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Als er al meteen zoveel van de prijs afgaat dan gaan bij mij alle alarmbellen af!!

Dan kun je beter ff wachten totdat arjen zijn groene coupé verkoopt ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Niet kopen, wacht op die van Arjen, dan heb je een goede.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
david_rovers

Bericht door david_rovers »

Okay.... ik oefen geduld ;)
FMB

Bericht door FMB »

Goede keuze trouwens om van Peugeot naar Rover te gaan... ik heb er tot op heden nog geen spijt van gehad!
Plaats reactie