Iemand ervaring met Janspeed spruitstuk
-
BarryBrm
Iemand ervaring met Janspeed spruitstuk
Ik zit er mss aan te denken om x een janspeed spagetti spruitstuk te kopen, iemand ervaring ermee?
Of weet iemand de voordelen ervan?
Of weet iemand de voordelen ervan?
-
Game (R)over
Hallo Barry ,
Ik rij al 3 jaar met een compleet Jan Speed systeem inclusief sportkat .
Ik heb toen gelijk een piper gemodificeerde uitlaatnokkenas laten plaatsen bij mijn 200vi . Het spruitstuk geeft voornamelijk meer koppel en de uitstromingsweg voor de cylinders is gelijker dan bij het originele.
Ter indicatie : Std vvc 145pk 174Nm
: Met complete Jan Speed en uitluitnokkenas 52mm gasklep
en luchtfilter 163pk en 185Nm (bij vermogensrun voor
Bull Power Chiptuning )
: Na Chiptuning 181pk en 205Nm
Het spruitstuk wordt wel zeer warm en is lastig te plaatsen als er airco op de auto zit !
Mvg Rover2Rover
Ik rij al 3 jaar met een compleet Jan Speed systeem inclusief sportkat .
Ik heb toen gelijk een piper gemodificeerde uitlaatnokkenas laten plaatsen bij mijn 200vi . Het spruitstuk geeft voornamelijk meer koppel en de uitstromingsweg voor de cylinders is gelijker dan bij het originele.
Ter indicatie : Std vvc 145pk 174Nm
: Met complete Jan Speed en uitluitnokkenas 52mm gasklep
en luchtfilter 163pk en 185Nm (bij vermogensrun voor
Bull Power Chiptuning )
: Na Chiptuning 181pk en 205Nm
Het spruitstuk wordt wel zeer warm en is lastig te plaatsen als er airco op de auto zit !
Mvg Rover2Rover
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik heb ook een Janspeed, maar dan wel onder mijn Rover 100.
Het is overigens spruistuk en voorpijp in 1 stuk, dat plaatst wat lastig, maar de flow is vervolgens wel beter.
Het is overigens spruistuk en voorpijp in 1 stuk, dat plaatst wat lastig, maar de flow is vervolgens wel beter.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
Game (R)over
Dat is idd op te lossen door speciale "tape" maar vergeet dan niet de tape ook waterdicht te "coaten" . Omdat het spruitstuk van mild steel is wordt het niet aanbevolen dit te doen ivm verhoogde slijtage van het spruitstuk .
Als je googled vind je diverse voor en tegenstanders van het "tapen" .
Zelf heb ik het niet gedaan en gekozen voor hitteschildjes van de MG ZR.
Ik heb voor mijn 200vi de EM997 van Jan Speed .
Voor de rover 100 is het de EM109 (wordt niet meer gemaakt , maar via ebay UK "Mufflerdoug" heb ik er nog een kunnen laten maken die heeft nl de mal van Jan Speed )
Als je googled vind je diverse voor en tegenstanders van het "tapen" .
Zelf heb ik het niet gedaan en gekozen voor hitteschildjes van de MG ZR.
Ik heb voor mijn 200vi de EM997 van Jan Speed .
Voor de rover 100 is het de EM109 (wordt niet meer gemaakt , maar via ebay UK "Mufflerdoug" heb ik er nog een kunnen laten maken die heeft nl de mal van Jan Speed )
-
Game (R)over
Oh ja , ik was nog een ZEER belangrijk deel vergeten !
ALS JE HET SPRUITSTUK PLAATST HEB JE EEN SPORTKAT VAN JAN SPEED NODIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het originele spruitstuk is korter en heeft een voorpijp , dus als je je originele kat wild houden moet je de hele boel aanpassen .
Ik heb gekozen voor een compleet systeem van voor tot achter voor de MG ZR .
Dit moest echter wel aangepast worden voor het plaatsen onder een rover 200.
Met name de eindemper die zat wel 5 cm lager dan de bumper .
ALS JE HET SPRUITSTUK PLAATST HEB JE EEN SPORTKAT VAN JAN SPEED NODIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het originele spruitstuk is korter en heeft een voorpijp , dus als je je originele kat wild houden moet je de hele boel aanpassen .
Ik heb gekozen voor een compleet systeem van voor tot achter voor de MG ZR .
Dit moest echter wel aangepast worden voor het plaatsen onder een rover 200.
Met name de eindemper die zat wel 5 cm lager dan de bumper .
-
Edgecrusher
volgens mij was het tapen de oorzaak dat het spruitstuk van Gurt uiteindelijk gescheurd is. Door het strakke wikkelen kon het spruitstuk niet meer goed uitzetten...Game (R)over schreef:Dat is idd op te lossen door speciale "tape" maar vergeet dan niet de tape ook waterdicht te "coaten" . Omdat het spruitstuk van mild steel is wordt het niet aanbevolen dit te doen ivm verhoogde slijtage van het spruitstuk .
Als je googled vind je diverse voor en tegenstanders van het "tapen" .



