Pagina 1 van 1

214 of 216?

Geplaatst: za feb 06, 2010 3:23 pm
door wouter
Hallo,

Nog steeds bezig met me te oriënteren vraag ik me af welke motoren over het algemeen beter zijn. Dan bedoel ik niet qua performance, maar qua degelijkheid. Vaak zie je dat bij verschillende type motoren kwaaltjes sneller zich voordoen. Ik heb geen idee of dat voor rover ook geld, maar ik vroeg me af wat de beste keus is op dat gebied. Een 1.4 motor of een 1.6? Een Vi durf ik niet aan ivm mijn abonnement op het cjib wil ik het niet gaan uitlokken.

Geplaatst: za feb 06, 2010 4:24 pm
door Grade
beide goed ;) ik heb een 214si

Geplaatst: za feb 06, 2010 5:08 pm
door Rvelleko
Ik heb een 216Si, al 3 jaar geen problemen ;)
Als je normaal met een auto omgaat gaat hij heel lang mee.

Geplaatst: zo feb 07, 2010 12:27 am
door Johnny_D
216 heeft net een beetje meer power als de 214.
op papier scheelt het 10pk, maar is in real life goed te merken.

als je voor een oudere verzie gaat(mk2) heeft de 216 nog een honda blok.
daarbij is het verschil kwa performance goed te merken. de 216 gti en coupe hebben allebij 120pk(in real life rond de 130pk) en is dus flink sneller als de 214 variant.(die dan weer niet als gti en coupe bestaan)
er staat overgens een coupe te koop hier op het forum. http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=16636 Erg fijne en sportieve auto's om in te rijde.

als je voor een 214 gaat met wat meer km op de teller(met name de mk3 dacht ik) kijk dan of je er 1 kan vinde waarbij de koppakking al vervange is. deze wille rond de 2ton nog wel eens klappe.
in hoe verre de 216 daar last van heeft weet ik niet.

als je nog sportiever wilt kun je ook nog gaan voor de 218vi. hier in licht een 1800vvc blok met 148pk.
Overgens staat er ook nog steets een unieke 400 versie(418 vi) te koop.
is wel net wat groter, maar wel een hele intresante auto. bij intresse moet je bartk maar een pm doen ;)

Edit: je kunt zowel als met de 214, 216 en de 218 goeie boetes oplope bij het cjib ;) dus als je een beetje goed oplet is er niks aan de zijs

Geplaatst: zo feb 07, 2010 3:30 pm
door Grade
@johnny vind maar eens een rover 214 of 216 waarbij de koppakking nog niet vervangen is ;) als hij wat meer op de teller heeft

Geplaatst: zo feb 07, 2010 11:45 pm
door Johnny_D
eu.. die staan er tog regelmatig op hoor ;)

Geplaatst: ma feb 08, 2010 7:08 pm
door Grade
staat dat erbij dan dat ze nog niet zijn vervangen? :|

Geplaatst: ma feb 08, 2010 8:06 pm
door Johnny_D
nee, maar wel als ze wel vervange zijn.
als het er niet bij staat, kun je er van uit gaan dat het nog niet gedaan is.