Pagina 1 van 2
Kan mijn rover 200 begrensd zijn ?
Geplaatst: zo jan 31, 2010 11:05 pm
door Liieven
Hey mensen,
ik had even een vraagje, als ik met mijn auto op de autosnelweg reed en ik wou hem eens uittesten geraakte ik gewoon niet over de 160 km/u, ik zat nog maar ongeveer aan de 4200 toeren, dus zou op zich toch nog sneller moeten kunnen gaan?
Geplaatst: zo jan 31, 2010 11:13 pm
door Rvelleko
Elke auto is zo afgesteld dat je oma er ook mee kan rijden zonder de boel op te blazen, dus waarschijnlijk zit er wel iets in...
Geplaatst: zo jan 31, 2010 11:18 pm
door 118GTR
Laat eens een foto zien van je motor, voor een gewone "i", met een iets langere bak verhouding zou 160km/h wel eens de max kunnen zijn.
Geplaatst: ma feb 01, 2010 12:26 am
door Liieven
118GTR schreef:Laat eens een foto zien van je motor, voor een gewone "i", met een iets langere bak verhouding zou 160km/h wel eens de max kunnen zijn.
Ik zal morgen een foto maken

maar dan zou je toch denken dat ik al aan 6000 toeren zou zitten als ik maar 160 kan, mijn moeder haar corsa 1200 60 pk kan zelfs 180 hale, vind ik maar vreemd hoor .
Geplaatst: ma feb 01, 2010 10:26 am
door Striker
Probeert 't eens in de 4e versnelling, dan loopt hij waarschijnlijk wat harder (ik stimuleer het natuurlijk niet om 160 km/h te rijden, schande!

).
Geplaatst: ma feb 01, 2010 3:35 pm
door Liieven
Striker schreef:Probeert 't eens in de 4e versnelling, dan loopt hij waarschijnlijk wat harder (ik stimuleer het natuurlijk niet om 160 km/h te rijden, schande!

).
Ok ja, het is niet dat ik dit constant rijd natuurlijk, maar als je een nieuwe auto hebt wil je hem toch wel eens uittesten hé en vond het gwn raar dat hij er niet boven geraakte.
Geplaatst: ma feb 01, 2010 3:45 pm
door Niels 25
ik heb ook nog een rover 200 gehad, een 1.4 IS en daar haalde je vlot 180 mee.

Geplaatst: ma feb 01, 2010 3:47 pm
door Liieven
118GTR schreef:Laat eens een foto zien van je motor, voor een gewone "i", met een iets langere bak verhouding zou 160km/h wel eens de max kunnen zijn.
Mijn motor

Geplaatst: ma feb 01, 2010 6:20 pm
door bam
Zitten jullie Belgen ook niet met fiscaal vermogen te rotzooien?
Zou dit niet zo'n Engels ding kunnen zijn waar de gasklep maar voor 80% open gaat?
Geplaatst: ma feb 01, 2010 6:58 pm
door Edgecrusher
Dat is toch alleen bij de 25?
Geplaatst: ma feb 01, 2010 7:12 pm
door Liieven
bam schreef:Zitten jullie Belgen ook niet met fiscaal vermogen te rotzooien?
Zou dit niet zo'n Engels ding kunnen zijn waar de gasklep maar voor 80% open gaat?
Daar weet ik niet echt iets van

Geplaatst: ma feb 01, 2010 7:31 pm
door type3
Liieven schreef:
Daar weet ik niet echt iets van

fiscaal vermogen heeft toch alleen te maken met cilinderinhoud, zie het nut dan niet in waarom de gasklep maar voor 80% zou open gaan voor het fiscaal vermogen.
Ontopic: trekt je motor niet te veel warme lucht met die filter?
Geplaatst: ma feb 01, 2010 7:33 pm
door Liieven
type3 schreef:
fiscaal vermogen heeft toch alleen te maken met cilinderinhoud, zie het nut dan niet in waarom de gasklep maar voor 80% zou open gaan voor het fiscaal vermogen.
Ontopic: trekt je motor niet te veel warme lucht met die filter?
Dit was al voor de nieuwe filter op stond.
Geplaatst: ma feb 01, 2010 7:39 pm
door BarryBrm
type3 schreef:
fiscaal vermogen heeft toch alleen te maken met cilinderinhoud, zie het nut dan niet in waarom de gasklep maar voor 80% zou open gaan voor het fiscaal vermogen.
Ontopic: trekt je motor niet te veel warme lucht met die filter?
Ja hij trekt vrij veel warmte, maar wat jullie bedoelen met die 80% is volgens mij dat het de 75 pk versie is.
Geplaatst: ma feb 01, 2010 8:03 pm
door Liieven
BarryBrm schreef:
Ja hij trekt vrij veel warmte, maar wat jullie bedoelen met die 80% is volgens mij dat het de 75 pk versie is.
Dus kan ik best terug de originele filter steken dan ?
Geplaatst: ma feb 01, 2010 8:05 pm
door 118GTR
Dat is dus 100% zeker de 16v variant, en dus eigenlijk minimaal 103pk, en dus moet hij behoorlijk harder kunnen dan 160km/h
Wat ook niet echt kan is dat toerental, bij 4200rpm zit je aan zo'n 145km/h niet 160, dat kan binnen de marge van tellerafwijking vallen maar toch.