Pagina 1 van 1

Imobiliser 220

Geplaatst: za jan 30, 2010 3:07 pm
door The Flying Dutchman
Weet iemand of de 220 coupe ook een immobiliser knop onder de motorkap heeft? Of is er een ander trukje om deze weer uit te schakelen zonder afstandsbediening?

Geplaatst: ma feb 01, 2010 12:16 pm
door The Flying Dutchman
Wordt ook wel startonderbreker genoemd. :roll:

Geplaatst: ma feb 01, 2010 2:35 pm
door Mark16v
Enige "knop" die ik ken is die van het brandstof relais achter de middenconsole...

Maar sowieso moet de startonderbreker toch uitschakelen als je de auto op contact zet? Daar heb je de afstandsbediening niet voor nodig.

Wat mij wel opvalt (maar ik weet niet of dat een probleem van mijn Coupe is) is dat als ik de auto met de sleutel openmaak dat de passagiersdeur op slot blijft en de startonderbreker ook actief blijft (knipperlampje op het dash). Ik moet dan eerst handmatig de passagiersdeur ontgrendelen voordat ik de auto kan starten.

Geplaatst: ma feb 01, 2010 3:18 pm
door The Flying Dutchman
De 1.6 is wel even iets anders denk ik.
De 820 heeft een zwarte rubberen knop in de motorruimte die je in kunt drukken als door bv een parkerende hufter je onderbreker is geaktiveerd.

Maar ik heb zojuist van Hofstee vernomen dat de 220 dit niet heeft en altijd door de sleutel of de afstandsbediening wordt gedeaktiveerd. De 220 onderbreekt ook de startmotor terwijl de 820 alleen de brandstofpomp lam legt.

Geplaatst: ma feb 01, 2010 3:34 pm
door bam
Job,

Je haalt 2 dingen door elkaar, je hebt een startonderbreker en een bots sensor.
De bots sensor sluit de brandstofleiding af. Dat is die knop achter het dashbord.

Geplaatst: ma feb 01, 2010 4:38 pm
door The Flying Dutchman
:shock: Dus net als de 820? Alleen het knopje wat ongelukkig geplaatst? Waar zit dat ding precies achter het dashboard? Achter de middenconsole begrijp ik, maar mot dat hele kreng dan van z'n plek of kan ik er zo bij?

Geplaatst: ma feb 01, 2010 5:11 pm
door bam
In zo'n situatie steek ik mijn camera er meestal tussen en maak wat foto's.
Als je dan de foto's bekijkt zie je hem misschien.

Geplaatst: ma feb 01, 2010 5:34 pm
door The Flying Dutchman
En als je hem dan ziet gewoon op de foto drukken? :mrgreen:

Geplaatst: ma feb 01, 2010 5:37 pm
door Mark16v
vanaf de bestuurderskant je hand achter de middenconsole steken, ter hoogte van de asbak ongeveer.

http://members.multimania.nl/gta16v/R20 ... C00045.JPG

zwarte dop links aan het middenconsoleframe.

Maar blijft je alarmled knipperen op je dash? Draait de startmotor rond?

Geplaatst: ma feb 01, 2010 6:18 pm
door bam
The Flying Dutchman schreef:En als je hem dan ziet gewoon op de foto drukken? :mrgreen:
Ja jij wel en de Groningers 2x :shock: