Pagina 1 van 1

Zekering kapot na achteruit rijden! HELP!

Geplaatst: di jan 12, 2010 8:28 pm
door Steven Rover
Hallo kenners :mrgreen:

De auto van mijn oom heeft sinds kort dus een zekerings probleempje.

Het in de achteruit zetten gaat nog goed. Maar zodra hij achteruit gaat rijden springt er een zekering van 40 Ampere. Volgens hem met een bliksem symbooltje of iets dergelijks. Het gaat om een 214 Sprint (oude model dus)

Iemand enig idee?? :|

Geplaatst: di jan 12, 2010 9:36 pm
door Rvelleko
Zekering van de achteruitrijlichten ?

Edit: owneej... :dry:

Geplaatst: di jan 12, 2010 9:37 pm
door Steven Rover
lampen doen het allemaal gewoon (zou dan nog wel kunnen....), slaat pas door net nadat hij achteruit gaat rijden...

Geplaatst: di jan 12, 2010 10:54 pm
door tomcat.t16
Niet meer achteruit rijden dan 8) (lees: koppel de stekker op de versnellingsbak eens los)

Geplaatst: di jan 12, 2010 11:09 pm
door Steven Rover
En waar kan ik die vinden :oops: gewoon op de versnellingsbak zelf loskoppelen neem ik aan?

Geplaatst: di jan 12, 2010 11:19 pm
door Johnny_D
yup, er gaat een stekkertje naar de versnellingsbak. grote kans dat daar een breuk in zit, of kapot is. had het zelfde met mijn 214. daar hadde ze hem doorgeknipt :|

Geplaatst: di jan 12, 2010 11:20 pm
door Steven Rover
En waar is dat stekkertje normaal voor? Wat regelt ie?

Maar hierdoor zou er toch geen 40 amp zekering door slaan?

Geplaatst: di jan 12, 2010 11:27 pm
door Rvelleko
Achterruitenwisser, achteruitrijlichten,

Geplaatst: di jan 12, 2010 11:36 pm
door Johnny_D
kortsluiting is kortsluiting.
al doe je er 100amp in.

Geplaatst: vr jan 15, 2010 5:10 am
door tomcat.t16
Nou nee, als je er 100 amp instopt dan fikt je kabelboom waarschijnlijk eerst door voordat de zekering springt. Bij wijze van spreken dan.

Als het alleen gebeurt als je achteruit gaat dan is dat de enige verklaring. Er is verder helemaal niets dat het achteruitrijden "registreert".

Geplaatst: vr jan 15, 2010 11:25 am
door 118GTR
En als je kabelboom doorfikt vind je dat dan geen kortsluiting? :roll:

Geplaatst: vr jan 15, 2010 1:21 pm
door tomcat.t16
Johnny_D schreef:kortsluiting is kortsluiting.
al doe je er 100amp in.
Ik had mijn antwoord verkeerd geformuleerd. Ik bedoel alleen maar dat je het waarschijnlijk alleen maar erger maakt met een 100amp zekering, daar het langer duurt voordat die de geest geeft.
118GTR schreef:En als je kabelboom doorfikt vind je dat dan geen kortsluiting? :roll:
Zeer zeker wel.

Geplaatst: vr jan 15, 2010 1:54 pm
door 118GTR
peter.evers schreef:Nou nee
peter.evers schreef:Zeer zeker wel.
Nogal verkeerd geformuleerd inderdaad.

Geplaatst: vr jan 15, 2010 8:30 pm
door Johnny_D
@peter: dat snap ik ook wel. het was bijwijze van spreke ;)

Geplaatst: zo jan 17, 2010 1:39 am
door tomcat.t16
Johnny_D schreef:@peter: dat snap ik ook wel. het was bijwijze van spreke ;)
Gelukkig maar :D