Pagina 1 van 3
raar probleem, inhouden motor
Geplaatst: wo dec 30, 2009 11:01 pm
door JD
Nu ben ik dus ook aan de beurt.
Moest gisteren even een starthulp geven aan een oldsmobile ( v8 )
oldsmobile gestart, en vervolgens liep mijn auto voor een poosje ( 10 min ongeveer ) heel onregelmatig. Later was dit over.
Nu ben ik vandaag naar duitsland geweest.
Heenweg zo ongeveer rond de 150 / 160 gereden.
na zo'n 100 km duitsland ingereden te zijn wil ik wegrijden bij een parkeerplaats.
Van zn 1 na zn 2 en toen na zn 3.
bij de 3e versnelling had ik zo goed als geen vermogen bij 2500 toeren
teruggeschakeld naar zn 2 en heel weinig vermogen. uiteindelijk pakte hij het wel op en kon ik verder rijden.
Later was het over maar ik had het idee dat ik minder vermogen had dan normaal.
dit probleem bij aankomst nog een keer gehad op de parkeerplaats.
Op de terugweg nergens last van gehad.
Had het idee dat bij beide keren het toerental een beetje onregelmatig was.
Zouden deze problemen met elkaar te maken kunnen hebben?
en wat zou de oorzaak zijn?
Geplaatst: do dec 31, 2009 12:00 am
door Johnny_D
mischien vocht in je of vuil in je filter?
Geplaatst: do dec 31, 2009 12:10 am
door JD
luchtfilter?
brandstoffilter heb ik voor 2 weken geleden nog vervangen
Geplaatst: do dec 31, 2009 12:52 am
door Johnny_D
Als je filter vuil is(vuil in blijft hange) of vochtig(plas met water, sneeuw)
kan hij ook in houde.
wat ook nog een optie is, is je uitlaat. als die verstopt zit houd hij ook in
Verstopte cat bijv
Geplaatst: do dec 31, 2009 12:55 am
door Zeppie
Klinkt meer als vocht in je verdelenkap,enof vocht in de bombine.Laats bij een maatje de 1 van de 2 bombine's vervangen(Renault megane),hij had het zelfde probleem.
Geplaatst: do dec 31, 2009 12:57 am
door JD
zal morgen t originele luchtfilter dr eens opzetten.
Ma denk niet dat t daar t probleem zit.
De uitlaat is nog niet zo'n hele gekke optie.
had vanavond t idee dattie een iets roffeldender geluid maakte
alleen hoe kun je daar achter komen?
Geplaatst: do dec 31, 2009 1:00 am
door Johnny_D
paar tikke tege de cat geven, dan hoor je vanzelf of er wat los licht.
los liggende schotte kunne voor inhoudende moter zorgen.
maar van zeppie klinkt ook niet vreemt. heb ik zelf namelijk ook wel eens gehad.
Geplaatst: do dec 31, 2009 11:22 pm
door JD
t rare is dus dat het probleem nu over is
mn luchtfilter is nog schoon net als mn gasklep
volgende week de auto op de brug zetten om de kat eens te bekijken

Geplaatst: vr jan 01, 2010 3:05 am
door Bart-K
Probleem is ook niet continu aanwezig als het aan je cat ligt.
Heb het bij mijn 200Vi ook gehad dat de vulling van de cat de pijp verstopte, zelfs zo erg dat de motor er helemaal mee nokte, toen ff af laten koelen en daarna weer doorgereden en zonder problemen een week mee rond gereden.
Geplaatst: vr jan 01, 2010 2:26 pm
door JD
ga vanmiddag de cat maar eens goed bekijken.
vannacht weer hetzelfde gekloot met wegrijden

En heeft ongeveer een km geduurd en toen was't over. ( kon niet boven de 30 km komen )
toenet weer weggereden en niks aan de hand

Geplaatst: vr jan 01, 2010 5:59 pm
door Johnny_D
kan dus ook best een vocht probleempje zijn.
Geplaatst: vr jan 01, 2010 7:31 pm
door JD
jah, t zou kunnen ma hoe doet het met name bij het wegrijden.
Gisteravond heeft hij ongeveer een uur stilgestaan .
morgen gaan we hem ff uitlezen.
Hoe zou ik dr eventueel achter kunnen komen dat er vocht inzit?
Geplaatst: za jan 02, 2010 2:20 pm
door JD
nou, vandaag verder aan het zoeken geweest.
Is waarschijnlijk een kapotte / niet fijn werkende bobine.
heb hem er eens afgehaald en dr zat behoorlijk wat troep ( corrosie ) aan de bovenkant van het veertje.
ook sluit hij niet lekker aan op de bougies .
t spijtige is alleen dat t opsturen van zo'n ding bijna 2 weken duurt vanuit uk

magoed, nu ma ff hopen dat t tot die tijd wat beter gaat.
Geplaatst: za jan 02, 2010 4:23 pm
door Grade
engeland nogwel, volgens mij zijn deze nog prima in nederland en anders wel in duitsland te bestellen.
Geplaatst: za jan 02, 2010 6:58 pm
door Johnny_D
de boel gewoon ff opschuuren en vocht dicht trug zette
Geplaatst: za jan 02, 2010 6:58 pm
door JD
vanmiddag laten uitlezen.
in eerste instantie 15 foutmeldingen.
bij het starten van de motor nog ma 4
waarvan 2 van de airco die ik niet eens heb
andere 2 waren de lambasonde en de nokkenassensor.