Zr in Zwitserland
Geplaatst: ma dec 28, 2009 6:34 pm
Gisteren ben ik thuisgekomen van een weekje skiën in Zwitserland, regio Gstaad.
Afstand = 850 km
Op de rit naar Zwitserland: geen enkele MG-R gezien
Dag 1 t.e.m. 4 ter plaatse: geen enkele MG-R gezien
Dag 5: Ik had de "hoop" al opgegeven maar 's middags was ik men ski's beu en ging ik ze wisselen voor men snowboard.
Op weg naar de lift kwam ik een patserige Zwitserse Q7 tegen, "getuned" met 1 of andere extra bumperkit, die de richtlijn vd parkingwachter straal negeerde omdat hij een auto zag wegrijden in de 1e gang.
Omkijken naar die auto, was het godverdomme (sorry voor't taalgebruik) een groene Zr :P


Aan de uitlaat te zien ging het om een 160
Chauffeur was een jonge gast van een jaar of 25 en had een snowboard in de auto.
Stond op winterwielen zo te zien.
Dan rij je 850 km naar Zwitserland + nog wat plaatselijke km's en zie je 0,0 MG-R en dan moet je uitgerekend door een VAG-ding "gewezen" worden op een MG-R
Voor 1 keer "dank u Q7" dan maar? :P
Op de terugweg dan nog 1 Zwitserse Rover 25 & 1 Franse 400 gespot.
3 MG-R's dus op een kleine 2000km in 1 week. Niet vet qua balans, maar toch al beter dan de 2 vorige jaren, toen zag ik maar 1 Rover 600 op de parking van de skilift :P
Regio Gstaad is wel het mekka voor de duurdere of zwaardere wagens.
Verschillende Audi-modellen maar bijna allemaal van't RS-kaliber, GLK's AMG, SL's AMG, Impreza's WRX, Jag's, Cayennes, Q7's, Golfjes R32 en nog andere VeegWagens (en dan bedoel ik niet de sneeuwruimers he :P )van't zwaardere geschut die je hier niet of bijna niet te zien krijgt.
Verder nog deze Zwitserse Bentley Continental GT gezien. Ferm ding dat wel :P

Verhaaltje hierbij:
Ik sta op dag 2 van de skivakantie men snowboard-boots aan te doen als je deze bak ziet en hoort toekomen.
In 1 keer tussen de Slopel en de Swift parkeren ging al niet, daarvoor is de draaicirkel te groot waarschijnlijk.
Hij verbruikt enkel voor't parkeren misschien al evenveel als mijn simpele Ford Fiesta verbruikt om van de skipiste naar't hotel te rijden.
De 50-jarige eigenaar heeft zo te zien 1 van de mooiere en ongetwijfeld duurdere skikleren aan en heeft aan de leren schoentjes en de (goudkleurige) polshorloge te zien wel redelijk wat geld op de bankrekening.
Dan verwacht je toch 1 vd mooiere ski's als hij de koffer opendoet?
Ski's waren idd wel mooi en zagen er wel nieuw uit, de botten daarentegen waren al enkele jaartjes eerder op de markt gebracht.
Sterker, op de velcro-band, zag ik een barcode en daaronder de letters RENT staan
Keek ik wat beter zag ik dezelfde barcode-sticker op de ski's en de skistokken
Frappant, iemand zien die geld zat heeft voor een Bentley maar geen kleine 1000€ teveel heeft voor eigen skimateriaal te permiteren
Afstand = 850 km
Op de rit naar Zwitserland: geen enkele MG-R gezien
Dag 1 t.e.m. 4 ter plaatse: geen enkele MG-R gezien
Dag 5: Ik had de "hoop" al opgegeven maar 's middags was ik men ski's beu en ging ik ze wisselen voor men snowboard.
Op weg naar de lift kwam ik een patserige Zwitserse Q7 tegen, "getuned" met 1 of andere extra bumperkit, die de richtlijn vd parkingwachter straal negeerde omdat hij een auto zag wegrijden in de 1e gang.
Omkijken naar die auto, was het godverdomme (sorry voor't taalgebruik) een groene Zr :P


Aan de uitlaat te zien ging het om een 160
Chauffeur was een jonge gast van een jaar of 25 en had een snowboard in de auto.
Stond op winterwielen zo te zien.
Dan rij je 850 km naar Zwitserland + nog wat plaatselijke km's en zie je 0,0 MG-R en dan moet je uitgerekend door een VAG-ding "gewezen" worden op een MG-R
Voor 1 keer "dank u Q7" dan maar? :P
Op de terugweg dan nog 1 Zwitserse Rover 25 & 1 Franse 400 gespot.
3 MG-R's dus op een kleine 2000km in 1 week. Niet vet qua balans, maar toch al beter dan de 2 vorige jaren, toen zag ik maar 1 Rover 600 op de parking van de skilift :P
Regio Gstaad is wel het mekka voor de duurdere of zwaardere wagens.
Verschillende Audi-modellen maar bijna allemaal van't RS-kaliber, GLK's AMG, SL's AMG, Impreza's WRX, Jag's, Cayennes, Q7's, Golfjes R32 en nog andere VeegWagens (en dan bedoel ik niet de sneeuwruimers he :P )van't zwaardere geschut die je hier niet of bijna niet te zien krijgt.
Verder nog deze Zwitserse Bentley Continental GT gezien. Ferm ding dat wel :P

Verhaaltje hierbij:
Ik sta op dag 2 van de skivakantie men snowboard-boots aan te doen als je deze bak ziet en hoort toekomen.
In 1 keer tussen de Slopel en de Swift parkeren ging al niet, daarvoor is de draaicirkel te groot waarschijnlijk.
Hij verbruikt enkel voor't parkeren misschien al evenveel als mijn simpele Ford Fiesta verbruikt om van de skipiste naar't hotel te rijden.
De 50-jarige eigenaar heeft zo te zien 1 van de mooiere en ongetwijfeld duurdere skikleren aan en heeft aan de leren schoentjes en de (goudkleurige) polshorloge te zien wel redelijk wat geld op de bankrekening.
Dan verwacht je toch 1 vd mooiere ski's als hij de koffer opendoet?
Ski's waren idd wel mooi en zagen er wel nieuw uit, de botten daarentegen waren al enkele jaartjes eerder op de markt gebracht.
Sterker, op de velcro-band, zag ik een barcode en daaronder de letters RENT staan
Keek ik wat beter zag ik dezelfde barcode-sticker op de ski's en de skistokken
Frappant, iemand zien die geld zat heeft voor een Bentley maar geen kleine 1000€ teveel heeft voor eigen skimateriaal te permiteren