Pagina 1 van 2
komt dit geluid iemand bekend voor?
Geplaatst: do dec 10, 2009 8:42 pm
door Linxxy
sinds kort heb ik een nieuw geluid bij het rijden! het geluid gaat mee op de toeren zowel bij het optrekken als bij het afremmen...
klinkt als... VVRRRRRR (spinnende kat achtig geluid)
hoe hoger de toeren hoe hoger het geluid klinkt..
iemand een idee?
en is het normaal dat als je in zn vrij staat (of in versnelling) en je geeft 1x gas de toeren even terug gaan (niet helemaal) en daarna nog even zelf toeren maakt en na een paar sec pas stil is..?
volgende week wil ik m even na laten kijken of het niets ernstigs is.
Geplaatst: do dec 10, 2009 8:58 pm
door Dr Doggystyle
goed onder je auto kijken of er geen kat onder vast zit
kan het misschien zijn dat je pas je audio aangesloten hebt (versterker ?)
dat verhaal met die massakabel bij de cinch kabels van de versterker...
zou dat het misschien kunnen zijn?
Geplaatst: do dec 10, 2009 9:07 pm
door Linxxy
Die kat zal dan wel op den duur geroosterd zijn maar het geluid komt steeds terug (trouwens niet ocnstant) misschien trouwe kat
Ik heb geen versterker geplaatst alleen mn radio maar dat is al even geleden.. denk dat je mij verward

Geplaatst: do dec 10, 2009 9:19 pm
door JD
Wat hij bedoeld is dat er soms kabels van je radio / versterker te dicht bij 12v kabels liggen.
Om die 12v kabels zit een magnetisch veld o.i.d. en daar kunnen je speakers op reageren.
Heb je t ook als je je radio uitzet?
Geplaatst: do dec 10, 2009 9:25 pm
door Mean Green
dat geluid zou miss een klein lekje in je uitlaat kunnen zijn maar dan zou t constant zijn
of wat drd met de speakers bedoelt maar dat zou meer een fluitens(hoog piep) geluidje zijn
dat toeren verhaal je zou kunnen proberen je luchtfilter schoon te maken
Geplaatst: do dec 10, 2009 9:32 pm
door Dr Doggystyle
idd dat bedoelde ik
thanks voor de aanvullingen
wat mean green ook zeg kan je ook wel ff checken
Geplaatst: do dec 10, 2009 10:14 pm
door Linxxy
even test rondje gemaakt met radio
uit en dat maakt geen verschil...
nog een lek in de uitlaat dat zal toch niet zo zijn hè!

duik er meteen weer even onder..
luchtfilter schoonmaken: afstoffen ?
Geplaatst: do dec 10, 2009 11:18 pm
door Linxxy
Update:
Luchtfilter helemaal schoongemaakt... olie is nog tot max gevuld..
dus ging onder mijn auto kijken.. en ja hoor in mn nieuwe uitlaatstuk een gat!!!
*zucht*
Geplaatst: do dec 10, 2009 11:22 pm
door Linxxy
Joop van Schaik schreef:is het bijgeluid alleen bij koude motor te horen ? dus bij starten ? en verdwijnt het daarna ?
juist als de motor warm is gedraaid dan wordt het geluid beter hoorbaar..
Geplaatst: vr dec 11, 2009 1:48 am
door tomcat.t16
Klepstoters waarschijnlijk.
en is het normaal dat als je in zn vrij staat (of in versnelling) en je geeft 1x gas de toeren even terug gaan (niet helemaal) en daarna nog even zelf toeren maakt en na een paar sec pas stil is..?
Ja, als ik denk wat jij bedoeld wel ja.
Geplaatst: vr dec 11, 2009 11:26 am
door 118GTR
Is het je voorpijp? Die is toch net vervangen?
Geplaatst: vr dec 11, 2009 3:46 pm
door Linxxy
Helaas wel ja

ook weinig nog mee gereden
Peter: klepstoters, kan dat gesteld worden of wat kan ik eraan doen?
Geplaatst: vr dec 11, 2009 4:14 pm
door 118GTR
klepstoters zijn hydraulisch bij de k-serie. Daarom hoeven en kunnen ze niet gestelt worden.
Als ze echt hard tikken en blijven tikken dan kun je overwegen ze te vervangen, maar normaal sproken zou ik ze lekker laten zitten.
Maar ik denk bij jou klacht niet aan klepstoters, maar eerder aan een vast zittende gasklep of een vervuilde map-sensor.
Geplaatst: vr dec 11, 2009 4:18 pm
door Linxxy
Ok thnx maar is het niet zo dat je bij klepstoters het tikken ook stationair zou moten horen? want stationair hoor ik geen gekke ratel of getik...
Geplaatst: vr dec 11, 2009 4:30 pm
door rover-ppd
Ik ga helemaal gelijk ver met mijn gedachten, omdat het mijzelf is overkomen...
Als je gaat rijden en je trapt als je op snelheid bent de koppeling in en je geeft gas, hoor je het dan niet meer?
In dat geval kan het aan je bak en/of koppeling liggen.
Bij mij wordt morgen alles vervangen, dan kan ik ook zeggen of het m'n drukgroep, druklager, koppeling of schakelbak of een combinatie van meerdere is...
Groeten,
Robert
Geplaatst: vr dec 11, 2009 4:34 pm
door 118GTR
Linxxy schreef:Ok thnx maar is het niet zo dat je bij klepstoters het tikken ook stationair zou moten horen? want stationair hoor ik geen gekke ratel of getik...
Daarom zeg ik ook al, dat ik helemaal niet denk dat het aan de klepstoters ligt.
