Pagina 1 van 2
Voor en achterlip van ZR op een ROVER 200
Geplaatst: za dec 05, 2009 8:40 pm
door ivoniehe
Hallo allemaal,
Ik ben een beetje research aan het doen om een voor en achterlip (en sideskirts) van een zr op mijn rover 214 (uit 97) te zetten.
Nu heb ik begrepen dat de sideskirts geen probleem zijn.
Voorlip moet passen door alleen de eindstukken in te korten.
Klopt dit ??
En dan de achterlip, ik begrijp dat deze wat meer aanpassingen nodig heeft om em op de originele rover 200 bumper te passen. Nou zag ik dat veel mensen hierom gewoon een zr/25 bumer monteren. Echter is dit niet mijn bedoeling.
Nou is mijn vraag dus:
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen WAT er aangepast moet worden aan de lip. Is dit alleen wat vijl werk, of moet er ook de zaag en polyester aan te pas komen?
Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.
Groeten Ivo
Geplaatst: za dec 05, 2009 8:56 pm
door frank de jonge
Daar loopt ook een draadje over van JD
Moet je ff kijken in het Rover-MG gedeelte, staat ie wel ergens bovenaan

Geplaatst: za dec 05, 2009 9:00 pm
door ivoniehe
K heb gekeken maar dat gaat over die lip van een cupra.
Dat is niet waar ik het over heb

Geplaatst: za dec 05, 2009 9:35 pm
door JD
ik heb een 25 dus bij mij paste alles gewoon.
Een andere achterbumper plaatsen is zo gedaan alleen zou hij dan nog wel gespoten moeten worden. En dat is redelijk prijzig.
Geplaatst: za dec 05, 2009 9:39 pm
door ivoniehe
Idd onder een 25 pas het allemaal meteen, bij een 200 niet.
En idd, een andere bumper laten spuiten kost weer meer geld en daarom wil ik em dus ook gewoon op mijn eigen bumper monteren.
Ik heb gezien dat het kan op verschillende foto''s. Echter kan ik niet echt veel informatie vinden over wat hun aan hebben moeten passen.
Dus als iemand hier er meer over weet...GRAAG!

Geplaatst: za dec 05, 2009 9:52 pm
door JD
was er hier op t forum niet een brm die het ook heeft?
*edit* dat was die van barry ( bierbal ) ma die heeft er ook een 25 bumper achterop gezet.
aldo heeft er wel een zr voorlip op gemaakt
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=13999&start=0
Geplaatst: zo dec 06, 2009 1:37 am
door JeroenH
De oude auto van Tutuur (is nu van Timo, weet zijn forumnaam zo niet) heeft een ZR-lip op de R200 achterbumper. Ik heb het in het echt gezien, netjes gedaan (vraag me niet hoe), maar hij sluit niet helemaal mooi aan. Dat krijg je volgens mij ook met de voorlip, als ik mijn voorlip onder mijn standaard R200 voorbumper hang krijg ik hem er niet mooi onder naar mijn idee...de rondingen van beide bumpers lopen volgens mij niet gelijk...
Geplaatst: zo dec 06, 2009 1:36 pm
door Gerald-17
je kan natuurlijk ook een R25 achterbumper zoeken en dan daar de ZR lip op monteren, alleen aan de voorbumper zit wel nogal wat pas en meetwerk
Geplaatst: zo dec 06, 2009 4:53 pm
door Bart-K
@ivoniehe: kun jij je avatar wat verkleinen, de afbeelding is nu nl wat te breed.
Geplaatst: zo dec 06, 2009 6:24 pm
door ivoniehe
Avatar is aangepast

Geplaatst: zo dec 06, 2009 6:44 pm
door BarryBrm
Idd tutuur had er een op een 200 achterbumper, dus je zou hem een pm kunnen sturen.
Geplaatst: zo dec 06, 2009 8:23 pm
door Steven Rover
Ik heb een zelfde soort lip op mijn Rover 214, maar deze is net iets anders dan de lip van de Rode Rover Vi van.....(naam effe kwijt).
Mijn lip loopt in het midden - bovenaan door. Zoals je op de foto kan zien....toen hij kapot was...
Deze past perfect.....alleen vraag me niet waar je hem nog zou kunnen kopen...

Geplaatst: zo dec 06, 2009 8:37 pm
door ivoniehe
Dat is idd een iets andere lip. Die van jou is ook voor een rover 200 gemaakt.
Maar toch bedankt voor de info

Geplaatst: zo dec 06, 2009 11:54 pm
door JeroenH
Als je het mij vraagt is die van Steven van polyester (weet het niet zeker), maar das makkelijk aan te passen. Als je een originele wilt, dan zul je er heel wat meer moeite voor moeten doen...
Voor de achterkant zou ik gewoon een R25/ZR bumper nemen, veel makkelijker en maakt de auto ook meteen wat dikker...
Geplaatst: ma dec 07, 2009 12:15 am
door Steven Rover
Is inderdaad polyester. Maar als je nog aan zon lip kunt komen zou ik het maar doen, want dan hoef je echt helemaal niets aan te passen

Geplaatst: ma dec 07, 2009 12:33 am
door JannnHo
ik heb toevallig als je nog interesse hebt een r200 serie r25 bodykit liggen als je zoiets zoekt dat zijn sideskirts achterbumper verlenger en voorbumper lipje

pm maar voor pics