Pagina 1 van 1

koelvloeistof vervangen probleempje

Geplaatst: do dec 03, 2009 8:04 pm
door JD
Wil dus net even mn koelvloeistof gaan vervangen.
Nu kwam er bij het leeglopen maar ongeveer 2 liter oud water uit.
Volgens het boekje zou dit ongeveer 5 liter moeten zijn.
Las alleen net op de rave cd dat de verwarmingsknop bij het leeg laten lopen op max moet staan.
deze stond bij mij op 1/2. ( half warm / koud )

Wat ik heb gedaan:
Dop van mn koelvloeistoftank er af.
Slang onderaan de radiateur los gemaakt
Oude koelvloeistof er uit laten lopen. ( ongeveer 2 liter )
Nieuwe erin.
motor gestart en verwarming op max gezet.
Ontluchtingsventiel opengezet totdat er vloeistof uitkwam.
vloeistof aangevuld.

Het is voor een rover 25 1.4 103pk versie zonder airco.
Is het normaal dat er zo weinig uitkomt en ingaat of heb ik iets verkeerd gedaan?

Geplaatst: do dec 03, 2009 8:10 pm
door 118GTR
Je hebt het prima gedaan, 2 liter klopt wel op deze manier.

Met blazen had je er misschien nog litertje uit gekregen, maar er blijft een hoop in de motor en kachelradiateur achter.

Als je het echt schoon wil hebben dan moet je hem doorspoelen met gewoon water, en dat meerdere keren.

Geplaatst: do dec 03, 2009 8:30 pm
door JD
gelukkig :D

Ma met schoonspoelen krijg je het oude er wel uit ma dan blijft er op deze manier weer water van het spoelen instaan :?
en je mag de koelvloeistof die ik nu heb niet mengen met water :mrgreen:

noujah eerst ma ff op deze manier afmaken.
Bedankt voor de reactie :D

Geplaatst: do dec 03, 2009 10:48 pm
door tomcat.t16
Met lucht al het water eruit blazen...

Geplaatst: do dec 03, 2009 11:27 pm
door JD
zou eventueel nog een optie zijn.
Dan zet je gewoon een blaaspistool op de opening van je reservoir van je koelvloeistof met een doek er omheen?

wil het eerst even zo proberen.
Systeem gaf geen problemen o.i.d. ma t koelwater was bruin dus zodoende dat k het vervangen heb.

Geplaatst: vr dec 04, 2009 12:39 am
door Grade
ik vroeg me net af waarom je je koelwater hebt vervangen maar ik herinner me inderdaad je andere post nog:)

Geplaatst: vr dec 04, 2009 12:51 am
door tomcat.t16
JD schreef:zou eventueel nog een optie zijn.
Dan zet je gewoon een blaaspistool op de opening van je reservoir van je koelvloeistof met een doek er omheen?

wil het eerst even zo proberen.
Systeem gaf geen problemen o.i.d. ma t koelwater was bruin dus zodoende dat k het vervangen heb.
Inderdaad, zo heb ik eens alle benzine uit de tank geblazen. Ik zou een plastic zak pakken... een doek laat lucht door. En 100% droog krijg je het toch niet maar 90% moet toch wel lukken dacht ik zo.