koelvloeistof vervangen probleempje
Geplaatst: do dec 03, 2009 8:04 pm
Wil dus net even mn koelvloeistof gaan vervangen.
Nu kwam er bij het leeglopen maar ongeveer 2 liter oud water uit.
Volgens het boekje zou dit ongeveer 5 liter moeten zijn.
Las alleen net op de rave cd dat de verwarmingsknop bij het leeg laten lopen op max moet staan.
deze stond bij mij op 1/2. ( half warm / koud )
Wat ik heb gedaan:
Dop van mn koelvloeistoftank er af.
Slang onderaan de radiateur los gemaakt
Oude koelvloeistof er uit laten lopen. ( ongeveer 2 liter )
Nieuwe erin.
motor gestart en verwarming op max gezet.
Ontluchtingsventiel opengezet totdat er vloeistof uitkwam.
vloeistof aangevuld.
Het is voor een rover 25 1.4 103pk versie zonder airco.
Is het normaal dat er zo weinig uitkomt en ingaat of heb ik iets verkeerd gedaan?
Nu kwam er bij het leeglopen maar ongeveer 2 liter oud water uit.
Volgens het boekje zou dit ongeveer 5 liter moeten zijn.
Las alleen net op de rave cd dat de verwarmingsknop bij het leeg laten lopen op max moet staan.
deze stond bij mij op 1/2. ( half warm / koud )
Wat ik heb gedaan:
Dop van mn koelvloeistoftank er af.
Slang onderaan de radiateur los gemaakt
Oude koelvloeistof er uit laten lopen. ( ongeveer 2 liter )
Nieuwe erin.
motor gestart en verwarming op max gezet.
Ontluchtingsventiel opengezet totdat er vloeistof uitkwam.
vloeistof aangevuld.
Het is voor een rover 25 1.4 103pk versie zonder airco.
Is het normaal dat er zo weinig uitkomt en ingaat of heb ik iets verkeerd gedaan?