Pagina 1 van 1

Motor-olie voor 214 si 1997

Geplaatst: wo okt 28, 2009 2:40 am
door mmnijssen
Hallo,

Misschien een stomme vraag, maar wat voor olie moet er in mijn rover?
Ik heb namelijk geen boekjes, het staat ook nergens vermeld.

Help!! :shock:

Geplaatst: wo okt 28, 2009 8:43 am
door Mark16v
10W40

Geplaatst: wo okt 28, 2009 11:08 am
door tomcat.t16
Mark16v schreef:10W40
Bij voorkeur longlife van Valvoline...

Geplaatst: vr okt 30, 2009 12:01 pm
door Linxxy
Ik heb nog 10w40 semisyntetisch staan kan ik deze gebruiken of moet ik andere hebben??

Geplaatst: vr okt 30, 2009 12:31 pm
door Mark16v
die kan je gebruiken.

Geplaatst: vr okt 30, 2009 12:34 pm
door Linxxy
Ok Thnx!

Geplaatst: vr okt 30, 2009 8:26 pm
door Johnny_D
het beste is overgens wel vol syntetisch

Geplaatst: vr okt 30, 2009 8:33 pm
door Linxxy
Johnny_D schreef:het beste is overgens wel vol syntetisch
wat kan er gebeuren dan als ik eerst de semisyntetisch leeg maak?

Geplaatst: vr okt 30, 2009 8:41 pm
door Grade
niets

Geplaatst: vr okt 30, 2009 8:46 pm
door Linxxy
Maar het is wel beter dus dan denk ik dat ik voor die paar € toch andere koop als ie er aan toe is

Geplaatst: vr okt 30, 2009 8:56 pm
door Grade
Linxxy schreef:Maar het is wel beter dus dan denk ik dat ik voor die paar € toch andere koop als ie er aan toe is
mwah vol synthetisch verbruikt vaak meer olie dan half, ook zijn de meningen verschillend voor het mengen van de 2 soorten.

wil je toch mengen dan kun je het beste olie hebben op basis van
poly(alpha)olefin in plaats van polyglycol want deze zorgt voor vlokvorming...

Geplaatst: vr okt 30, 2009 8:59 pm
door Linxxy
Hmz ik weet dus niet wat de vorige eigenaar erin heeft gegooid... dus dan is die jij beschrijft denk ik het meest bruikbare.. ik vraag het morgen nog een keer na

Geplaatst: za okt 31, 2009 1:32 am
door 118GTR
Kom op zeg, zo moeilijk is het allemaal echt niet.

Je hebt goed, beter en best. Allemaal in 10W40(welke een vrij goede gulden middenweg is).

Gooi er gewoon in wat je hebt staan, is het troep vervang het dan na 6mnd, is het goed dan pas na een jaar.

Valvoline is voor mij PERSOONLIJK een favouriet, omdat het prima spul is waar ik vrij goedkoop aan kan komen, niet Fantastisch maar wel goed en goedkoop. Longlife is voor oudere type motoren, in een K-serie wat nog steeds een modern blok is, ook met 3 ton op de klok gaat bij mij de normale 10W40 semi, long life vind ik iets meer voor de oudere generatie blokken.(gietijzer/alu combi's)

maar hoe dan ook 10W40 van wat voor merk of type dan ook is prima, tenzij het echt troep is.

Zie het als water, je zal nooit dood gaan aan kraanwater, maar fleswater kan zijn voordelen hebben. Water in Gelderland is dan weer beter dan dat in Zeeland, maar Zeeuwen gaan niet eerder dood, ergo niet te zwaar aan tillen.

Geplaatst: za okt 31, 2009 11:06 am
door Linxxy
Oke Thnx! dan weet ik dat, ben gewoon een beetje voorzichtig.. bij mijn vorige zeiden ze dat niet alles erin kon vandaar.. en aangezien ik er niet zoveel verstand van heb is het beter om dubbel te checken :roll: