Pagina 1 van 4

lekke koppakking - Rover 25

Geplaatst: do okt 15, 2009 3:36 pm
door menno.k
Vandaag was ik aan het rijden met mijn rover 25 van bj. 2000. En ik zag dat de temp. bijna naar zijn max steeg. Dus eenmaal toen ik thuis kwam vroeg ik gelijk aan mijn vader wat het probleem hiervan kan zijn. Hij ging met mij mee naar buiten en keek er even na hij zei die ziet eruit als een lekke koppakking en dat is niet goedkoop (Ben zelf een leek in de autowereld).
Dus mijn vraag is weet iemand een bedrijf waar ze die goedkoop kunnen fixen? Want ik hoor nu alleen maar bedragen van 500 tot 800 euro.

Alvast bedankt :)

(Rover 25 1.6 Sprite bj. 2000)

Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: do okt 15, 2009 3:57 pm
door Dr Doggystyle
- raak je koelvloeistof kwijt ?
- zit er onder je olie dop een soort mayo achtige smeurie ?

let wel op dat goedkoop soms wel duurkoop kan zijn he.
wil je langer van je auto kunnen genieten zou ik em toch goed na laten kijken bij iemand die er ervaring mee heeft zoals van noort (zie de banner onder aan de pagina)

Geplaatst: do okt 15, 2009 3:59 pm
door schoenie
500 euro is al goedkoop hoor voor een garage.
Wil je het goedkoper dan is het of een beunhaas of zelf aan de slag.
Kijk meteen of je distributieriem binnenkort aan vervanging toe is, het combineren met het vervangen van de koppakking kan in de toekomst aardig wat geld schelen ;)

Geplaatst: do okt 15, 2009 4:42 pm
door menno.k
Dr Doggystyle schreef:- raak je koelvloeistof kwijt ?
- zit er onder je olie dop een soort mayo achtige smeurie ?

let wel op dat goedkoop soms wel duurkoop kan zijn he.
wil je langer van je auto kunnen genieten zou ik em toch goed na laten kijken bij iemand die er ervaring mee heeft zoals van noort (zie de banner onder aan de pagina)

Koelvloeistof raak ik zeker kwijt een maand terug zat die nog op zijn MAX. en nu gewoon al leeg. En onder de olie dop zit idd. een soort van mayo achtige smurie onder. :((((

Geplaatst: do okt 15, 2009 4:45 pm
door menno.k
schoenie schreef:500 euro is al goedkoop hoor voor een garage.
Wil je het goedkoper dan is het of een beunhaas of zelf aan de slag.
Kijk meteen of je distributieriem binnenkort aan vervanging toe is, het combineren met het vervangen van de koppakking kan in de toekomst aardig wat geld schelen ;)
Nja allemaal leuk en aardig maar ik heb daar momenteel echt geen geld voor hoor. denk dat ik de auto dan al verkocht heb voordat de distributieriem vervangen moet worden. En distributieriem heeft net 35.000KM gehad dus kan ook nog wel ff. :) Helaas weet ik veder niet of ze in deze regio een beunhaas hebben... Kende er 1 maar die doet dit helaas niet :( baal er enorm van!

Geplaatst: do okt 15, 2009 5:28 pm
door Dr Doggystyle
menno.k schreef: Koelvloeistof raak ik zeker kwijt een maand terug zat die nog op zijn MAX. en nu gewoon al leeg. En onder de olie dop zit idd. een soort van mayo achtige smurie onder. :((((
dat zijn de symptomen van de lekke koppakking.
let wel er op dat als je em laat fixen de nieuwe type koppakking er op gaat want anders kan het zelfde probleem weer optreden.

Geplaatst: do okt 15, 2009 5:38 pm
door Gerald-17
ik zou naar een garage gaan in de buurt en anders neem contact op met Jouke, die kan het ook goed, maar ik zou er iig niet meer mee gaan rijden!

Geplaatst: do okt 15, 2009 6:17 pm
door menno.k
Dr Doggystyle schreef: dat zijn de symptomen van de lekke koppakking.
let wel er op dat als je em laat fixen de nieuwe type koppakking er op gaat want anders kan het zelfde probleem weer optreden.

Moet ik dit gewoon melden bij het garage bedrijf dat het nieuwe type erop moet. Of is het ook mogelijk om ze zelf ergens online te kopen en deze zelf te leveren aan het garage bedrijf?

Geplaatst: do okt 15, 2009 6:48 pm
door tomcat.t16
Gast, 500€! is niet veel!

Je moet een nieuwe D-riem + spanrol
Nieuwe koppakking en bouten
Nieuwe inlaat en uitlaatspruitstuk pakking
Nieuwe kleppendekselpakkingen indien beschadigd
Nieuwe olie en koelvloeistof
Kop laten vlakken en afpersen

Reken maar op aardig wat centen, wat voor motor ligt er in?

Noort is ook duur, zeker duurder dan een beunhaas en hier zijn wel mensen op de club die je zeker willen helpen al dan niet tegen een vergoeding.

Geplaatst: do okt 15, 2009 7:00 pm
door Rik
menno.k schreef:Moet ik dit gewoon melden bij het garage bedrijf dat het nieuwe type erop moet. Of is het ook mogelijk om ze zelf ergens online te kopen en deze zelf te leveren aan het garage bedrijf?
De onderdelen voor zo'n auto zijn de kosten niet en ik denk dat een beetje garage de onderdelen liever zelf besteld. De winstmarge is minimaal en ik denk dat je er zelf niet op kan besparen.

500 euro is écht een hele nette prijs. Niet te lang over nadenken (ook i.v.m. rotten van lagers met dat water in je carterpan). ;)

Geplaatst: do okt 15, 2009 7:08 pm
door english pride
het is niet altijd zo als er een klein beetje mayo aan de oliedop hangt dat je koppakking lek is hoor. kan ook gewoon door de condens zijn

Geplaatst: do okt 15, 2009 7:16 pm
door Grade
english pride schreef:het is niet altijd zo als er een klein beetje mayo aan de oliedop hangt dat je koppakking lek is hoor. kan ook gewoon door de condens zijn
tjah kan maar in samenwerking met de koelvloei kan het bijna niet anders.... gelijk ook maar de waterpomp vervangen........ en hoe is de radiateur........

kan jij hem niet helpen peter jij bent de handige ''harrie'' hier

Geplaatst: do okt 15, 2009 7:24 pm
door tomcat.t16
Ik zou hem wel kunnen helpen, maar hij woont zo'n 150KM hier vandaan. Ik vraag natuurlijk geen 45€ per uur, dat scheelt :D

Wat voor motor ligt erin? Bij mijn turbo heb ik er uiteindelijk 6uur over gedaan om er een nieuwe kop(pakking) op te zetten. Moest ik wel de halve auto uit elkaar halen 8). Die motorruimte zit dan ook echt vol.

@ Menno, wat voor rook komt er uit de uitlaat?

Geplaatst: do okt 15, 2009 7:25 pm
door Rik
english pride schreef:het is niet altijd zo als er een klein beetje mayo aan de oliedop hangt dat je koppakking lek is hoor. kan ook gewoon door de condens zijn
Flinke condens die zorgt voor mayo aan de oliedop! Maar goed, in combinatie met de andere problemen lijkt me persoonlijk een duidelijk verhaal.

Als de waterpomp slecht is en het systeem teveel druk opgebouwd heeft kan de koppakking ook gesprongen zijn. Goed plan om in ieder geval alles te checken (thermostaat, waterpomp, radiateur: zal wel meevallen). Thermostaat en waterpomp zijn in totaal 50 euro, maar dan weet je het wel zeker!

Geplaatst: do okt 15, 2009 7:35 pm
door Grade
peter.evers schreef:Ik zou hem wel kunnen helpen, maar hij woont zo'n 150KM hier vandaan. Ik vraag natuurlijk geen 45€ per uur, dat scheelt :D

Wat voor motor ligt erin? Bij mijn turbo heb ik er uiteindelijk 6uur over gedaan om er een nieuwe kop(pakking) op te zetten. Moest ik wel de halve auto uit elkaar halen 8). Die motorruimte zit dan ook echt vol.

@ Menno, wat voor rook komt er uit de uitlaat?
zalwel een 1.4 in liggen dunkt mij, zit aardig ruimte onder de moterkap bij de 200 in ieder geval:) dus ook wel bij de 25.. zag laatst de moter liggen van de kuch *stra die heeft echt geen plek meer over....

ach wat is 150km uurtje rijden :) scheelt een boel

Geplaatst: do okt 15, 2009 7:37 pm
door tomcat.t16
Als je het een aantal keer gedaan hebt stelt het allemaal niet zoveel meer voor, ging gisteren bij mijn 214 de koelvloeistof verversen en ik schrok :shock: ... ik dacht dat ik de helft kwijt was, ben de 220turbo gewend :lol: