Terug van weg
Geplaatst: di okt 13, 2009 11:32 pm
Soh, dat is weer even geleden. Ik had even een flinke ruzie met de Rover na een roadtrip in the UK. Ongelooflijk hoe je een auto kan haten en als je 'm weer klaar hebt alles weer vergeten en vergeven is binnen luttele kilometers rijden. Wat is er allemaal gebeurt de afgelopen maanden.
- Nieuwe radiateur
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe termostaat
- Uitlaat gerepareert (boutjes uitboren en gedoe)
- Koelwater reservoir vervangen, al met al lekte hij op 3 plaatsen koelvloeistof
- Wastegateactuator vervangen voor een Forge actuator (gele veer, 0,8 bar actuator druk, wat een hels karwei om zo'n klein kut apparaat te vervangen: resultaat is helemaal geweldig. Hele andere feel bij de auto)
- Nieuwe remblokken + schijven + klauw-revisie
- Nieuwe veerschotels voor
- Nieuwe drukleiding voor de stuurbekrachtiging (tweede)
Opzich niet zo'n lange lijst met reparaties, maar wel als je bedenkt dat ik in juli nog het volgende lijstje had te vervangen:
- Versnellingsbak (nieuwe lagers, LSD, complete rebuild unit dus)
- Koppeling
- Lichter vliegwiel (5.2 kg)
- Nieuwe drukleiding voor de stuurbekrachting
- Nieuwe "bushes" voor de linkage (nederlandse woord? Schakelstangen?)
Naja, hoe dan ook. Ik was er helemaal klaar mee. 't Is namelijk wel m'n daily ride en dat speelt af en toe gewoon parten. Maar 't popje doet het weer en ik ben weer helemaal blij. Enige wat nu nog moet is het vervangen van de spruitstuk pakking. Die's lek. Naja, die is besteld en dat uurtje werk kan er nog wel even bij!
Hoe dan ook! Hallo allemaal!!! Wederom
- Nieuwe radiateur
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe termostaat
- Uitlaat gerepareert (boutjes uitboren en gedoe)
- Koelwater reservoir vervangen, al met al lekte hij op 3 plaatsen koelvloeistof
- Wastegateactuator vervangen voor een Forge actuator (gele veer, 0,8 bar actuator druk, wat een hels karwei om zo'n klein kut apparaat te vervangen: resultaat is helemaal geweldig. Hele andere feel bij de auto)
- Nieuwe remblokken + schijven + klauw-revisie
- Nieuwe veerschotels voor
- Nieuwe drukleiding voor de stuurbekrachtiging (tweede)
Opzich niet zo'n lange lijst met reparaties, maar wel als je bedenkt dat ik in juli nog het volgende lijstje had te vervangen:
- Versnellingsbak (nieuwe lagers, LSD, complete rebuild unit dus)
- Koppeling
- Lichter vliegwiel (5.2 kg)
- Nieuwe drukleiding voor de stuurbekrachting
- Nieuwe "bushes" voor de linkage (nederlandse woord? Schakelstangen?)
Naja, hoe dan ook. Ik was er helemaal klaar mee. 't Is namelijk wel m'n daily ride en dat speelt af en toe gewoon parten. Maar 't popje doet het weer en ik ben weer helemaal blij. Enige wat nu nog moet is het vervangen van de spruitstuk pakking. Die's lek. Naja, die is besteld en dat uurtje werk kan er nog wel even bij!
Hoe dan ook! Hallo allemaal!!! Wederom