Pagina 1 van 1

gefentileerde remmen voorzijde rover 200

Geplaatst: di sep 29, 2009 7:36 am
door gangsterman1234
hey.

ik heb sinds kort een rover 214 SI. maar nou heeft de vorige eigenaar een keer op zandvoord te hard geremd waardoor me schijven voor een beeje krom zijn, er moeten dus nieuwe schijven met blokken op. maar nou wil ik er eigenlijk gefentileerde remmen op.

heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij vertellen wat er dan allemaal verandert moet worden??

Timo

Geplaatst: di sep 29, 2009 7:58 am
door 118GTR
Dan heb je nieuwe schijven en klauwen nodig.
Klauwen haal je op een sloperij, van een snellere 200 vanaf 96 of vrijwel iedere 400 vanaf 96(behalve diesels)
Dit kost je waarschijnlijk zo'n 50 euro, denk ik zo.

Daar kun je ook de schijven halen, maar persoonlijk zou ik er nieuwe onder zetten.

Remmen

Geplaatst: di sep 29, 2009 9:48 am
door tomcat.t16
Interesse in een ZS180 setup? 8)

Re: Remmen

Geplaatst: di sep 29, 2009 10:48 am
door Mark16v
peter.evers schreef:Interesse in een ZS180 setup? 8)
lol ruk jij ze er alweer af dan?

Geplaatst: di sep 29, 2009 11:15 am
door tomcat.t16
Neej, heb nog n set :D
En ik heb volgende week als het goed is een hoofdcilinder van een 300tdi :D

Geplaatst: di sep 29, 2009 12:08 pm
door WouterRover25
volgens mij hoef je er geen andere klauwen op te zetten, jouw schijven zijn ook te koop in geventileerde en gegroefde schijven, je kunt even zoeken op brembo remschijven. ik heb wel goeie ervaring met http://www.tuning-automaterialen.nl

goed spul en niet te duur.. mail ze en je krijgt een offerte voor remschijven. ik had toen brembo max schijven en die vond ik erg goed..

Geplaatst: di sep 29, 2009 12:41 pm
door Mark16v
ehm, als er nu solids op zitten en je wilt naar ventilated dan moeten er wel nieuwe klauwen op.

Geplaatst: di sep 29, 2009 4:41 pm
door gangsterman1234
er zitten nu inderdaat solid onder. heb net via de site van WouterRover25 even een offerte aangevraagt dus maar even afwachten.

en kan iemand mij vertellen wat een ZS180 setup inhoud

Geplaatst: di sep 29, 2009 5:02 pm
door Mark16v
Klauwen, blokken en schijven van een MG ZS180 of een ZR160. Grotere diameter (282mm ipv 262mm), een grotere zuiger in de klauw en een groter remblokoppervlak.

Geplaatst: di sep 29, 2009 6:26 pm
door Grade
hoezo wil je geventileerde schijven dan wil je ook op het circuit rijden?

Geplaatst: di sep 29, 2009 6:29 pm
door JD
wat wouter bedoeld zijn enkele schijven met gaatjes er in geboord ;)
@ peter, wat vraag je voor die zs upgrade?

Geplaatst: di sep 29, 2009 7:42 pm
door WouterRover25
ik haalde even door de war; geventileerd: met een dubbele schijf of met groeven erin (ook wel geventileerd genoemd dacht ik :oops: ), zijn ook een hoop termen :lol:

maar zonder motorupgrade of circuitrijden lijkt het mij misschien wat onnodig om voor enorme schijven te gaan (dan heb je met een upgrade naar brembo max - gegroefd misschien al een enorme stap vooruit).

Geplaatst: di sep 29, 2009 7:49 pm
door speedfreax
ik heb nog een nieuw setje gegroefde schijven liggen, solids voor een 214. meeneemprijs 30,-

Afbeelding

het voordeel van groeven tov geperforeerd is dat de sterkte behouden blijft (gaten maakt zwakker)

Geplaatst: wo sep 30, 2009 6:15 pm
door gangsterman1234
you have PB

Geplaatst: wo sep 30, 2009 6:25 pm
door JD
daar heb je volgens mij wel weer andere klauwen voor nodig ;)