Pagina 1 van 1

Schroefset honda civic op r200 bj98

Geplaatst: ma aug 10, 2009 5:10 pm
door Chris1986
Ik heb een tijdje terug iemand van het forum hier gesproken en hem ook een r200vi verkocht met defecte motor

deze kon mij vertellen dat een schroefset van een honda civic van een bepaald bouwjaar zo zouden passen op de r200 bj98

alleen de bovenplaten moesten overgezet worden en er moesten busjes bij de achterdempers geplaatst worden

ik wil dus een goedkoop schroefsetje kopen voor een civic maar wil wel ff weten welke ik precies moet hebben

mvg, chris

Geplaatst: ma aug 10, 2009 5:31 pm
door Johnny_D
voor zo ver ik weet is dat niet de civic, maar de concerto.
even goed zoekken, deze dicussie is namelijk al meer gevoert(met name over remme, maar ook over vering.)

Geplaatst: ma aug 10, 2009 10:01 pm
door Dr Doggystyle
ff zoeken levert deze topics op :

vraagje 200 vs civic
en deze

Schroefkit Honda

Geplaatst: ma aug 10, 2009 10:39 pm
door Chris1986
Klopt en allebij niet de juiste informatie

Geplaatst: ma aug 10, 2009 10:52 pm
door Bart-K
hoezo??

daar staat toch precies in welke types overeenkomen en welke niet :|

Geplaatst: ma aug 10, 2009 11:06 pm
door Mark16v
Hoe ziet de achterwielophanging van een MK3 eruit? Is dat nog steeds een trailing arm?

Als dat zo is dan zou je achter denk ik wel civic/integra onderdelen kunnen gebruiken.

Voor gaat het sowieso niet, Honda gebruikt double wishbone en Rover McPherson.

Geplaatst: di aug 11, 2009 1:06 am
door JeroenH
Verhaal komt bij Speadfreax vandaan volgens mij, komt mij namelijk ook bekend voor en staat me iets van bij dat hij mij dit verteld heeft.
Het zou dan gaan om een Engelse Civic, dus niet uit het verre oosten... Hoe het precies zit moet je mij ook niet vragen, maar dit is wat ik me kan herinneren...

Geplaatst: di aug 11, 2009 1:26 am
door Chris1986
In die topics spreken mensen elkaar tegen en is dus niet duidelijk

ik heb idd Speadfreax gesproken

deze had een schroefset van een civic onder zijn r200 zitten en hij zij dat je de bovenste platen over moest zetten en achter moest er een busje bij de bevestiging tegen het schuiven van de schokdemper omdat deze van de rover breder zou zijn

dit is mij verteld maar ga het nog ff navragen

Geplaatst: di aug 11, 2009 8:48 am
door Mark16v
JeroenH schreef:Het zou dan gaan om een Engelse Civic, dus niet uit het verre oosten
Ja en die "engelse civic" is dan weer 99% gelijk aan een Rover 400 MK2. Dus als R400/ZS spul op een R200 past dan moet het kunnen, maar volgens mij is dat niet het geval. Ik weet niet hoe de ophanging van een 400/ZS eruit ziet, maar de "engelse civic" gebruikt iig nog steeds double wishbone.

Geplaatst: zo aug 23, 2009 2:30 pm
door speedfreax
hierbij even opheldering.

de civic EG van de USDM en JDM markt (amerikaans en japans) hebben achter identieke schokdempers. De europeese civic heeft een vorkbevestiging en de amerikaanse en japanse een oogbevestiging (zoals de rover 200 mk3. De hoogte is natuurlijk instelbaar bij een schroefset en de bevestiging is identiek. Enkel de voorkant geeft problemen. De integra en de civic hebben beide eenzelfde bevestiging aan de onderkant (inklemming) echter hebben ze bovenop de veerschotel maar 2 moeren ipv de 3 moeren op de rover. Hiervoor dien je dus de originele topmount over te zetten (als dit past). Anders levert k-sport, hsd, leda en motobuild leveren losse topmounts voor een zr. ze zijn alleen wel prijzig. (+- 200 pond) maar ze zijn dan natuurlijk wel instelbaar ;) (camber/castor)

van een rover200/rover25/mgzr
Afbeelding

van een usdm/jdm civic
Afbeelding

topmounts
Afbeelding

Geplaatst: zo aug 23, 2009 11:39 pm
door JeroenH
Wat heb jij er nu onder zitten dan Rico??? Die van de Civic? Of heb je van Rover iets er onder?

Geplaatst: ma aug 24, 2009 11:59 am
door speedfreax
achter heb ik nu civic, voor van een mgzr

Geplaatst: za nov 14, 2009 3:20 pm
door Robbrm
eey guys!
daarnet me Brm even uitgelijnd.. alleen me camber staat nog niet helemaal super.. linkerkant staat iets verkeerd.. had even geen tijd om van boven de schokdemper los te halen maar weet iemand toevallig of je daarboven met sleuven ofzo de camber af kan stellen bij een 200 Brm?? (standaard vering)

Geplaatst: di jan 12, 2010 7:08 pm
door Chris1986
Nee dit kan niet wel kan je de onderste 2 bouten losdraaien van de demper dan kan je het camber soms wat veranderen

gr chris